تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب (قسمت اول) -آکا

آکاایران: مقاله‌های مرتبط: ۱۰ منطقه روی کره زمین که تاریک ترین آسمان‌ها را دارند تصاویر فضایی دیدنی از زمین در شب

امروزه به دلیل گسترش شهرها و آلودگی‌های هوا و همین‌طور آلودگی‌های نوری، تماشای ستارگان در آسمان شب ممکن نیست. اما مکان‌هایی در دنیا وجود دارند که آسمانی صاف با کمترین آلودگی نوری دارند. در این مناطق، پس از غروب آفتاب، میلیاردها ستاره‌ در آسمان می‌درخشند. بدون هیچ وسیله‌ای می‌توانید از تماشای این مناظر شگفت‌انگیز و کهکشان باشکوه، لذت ببرید.

جزیره‌ی ایستر (Easter Island)، شیلی ,آسمان شب,بهترین مناطق دنیا برای رصد ستارگان,گردشگری نجومی,[categoriy] بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب

بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب (قسمت اول) -آکاآسمان شب,بهترین مناطق دنیا برای رصد ستارگان,گردشگری نجومی,بیابان آتاکاما,جزیره ایستر

آکاایران: بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب (قسمت اول)

جزیره‌ی ایستر جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی و متعلق به کشور شیلی است. این جزیره بیشتر به خاطر تندیس‌های باستانی ۴۰۰ ساله، معروف است. به این تندیس‌ها که در امتداد ساحل دریا به خط ایستاده‌اند موآی می‌گویند. تعداد این تندیس‌ها ۸۸۷ عدد است. بزرگ‌ترین موآی جزیره، پارو (Paro) نام دارد که وزن آن ۸۲ تن و ارتفاع آن ۹/۸ متر است.

این جزیره در سال ۱۹۹۵، به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد. اولین اروپایی که به این جزیره پا گذاشت، کاشف هلندی، Jacob Roggeveen بود که در پنج آوریل سال ۱۷۲۲ وارد جزیره شد. چون این روز مصادف با یکشنبه‌ی عید پارک یا ایستر بود، جزیره را ایستر نام‌گذاری کرد.

این جزیره ۱۶۳/۶ کیلومترمربع، وسعت دارد. بلندترین نقطه‌ی جزیره، قله‌ی آتشفشانی ترواکا (Terevaka) با ۵۰۷ متر ارتفاع است. در این جزیره‌ی شگفت‌انگیز و دیدنی پس از غروب آفتاب، میلیون‌ها ستاره تا طلوع دوباره‌ی آفتاب در آسمان شب می‌درخشند.

تریسیل (Trysil)، نروژ تریسیل بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب

هر کسی که با آسمان شب و رصد ستارگان علاقه‌مند باشد، مطمئنا دوست دارد که شفق‌های قطبی، این پدیده‌ی شگفت‌انگیز را تماشا کند. بنابراین، نروژ در صدر فهرست مقاصد مورد علاقه‌ی این افراد برای سفر قرار دارد. تریسیل، یکی از مکان‌هایی است که در آسمانش می‌توانید طیف‌های رنگارنگ و زیبای شفق قطبی را تماشا کنید. تورهای متعددی برای رصد ستارگان در تریسیل برگزار می‌شود.

این منطقه علاوه بر این که بهترین مکان برای رصد و تماشای آسمان شب است، بهترین مکان برای فعالیت‌های تفریحی در طبیعت نیز هست. ماهیگیری در رودخانه،  سورتمه‌سواری، سافاری و اسکی از تفریحات پرهیجانی هستند که در تریسیل انتظار گردشگران را می‌کشند.

مائونا کیا (Mauna Kea)، هاوایی هاوایی بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب

مائونا کیا به زبان محلی به معنای کوه سفید، آتشفشانی خاموش در جزایر هاوایی است که ارتفاع آن از سطح دریا ۴۲۰۷ متر و از کف اقیانوس ۱۰۱۰۰ متر است. از آخرین فوران آتشفشانی آن، ۴۶۰۰ سال می‌گذرد. از آنجایی که بیشتر این کوه در زیر آب قرار دارد، ارتفاع آن را از سطح اقیانوس می‌سنجند.

با توجه به شرایط آب و هوایی ثابت و ارتفاع قله، این مکان، محل مناسبی برای ستاره‌شناسان و اهل نجوم شناخته شده است و از سال ۱۹۶۴ که جاده‌ی مناسبی برای قله ساخته شده، تلسکوپ‌های متعددی برای رصد ستارگان احداث شده است. رصدخانه‌ی مونوکی یکی از مراکز علمی دانشگاه هاوایی است و تلسکوپ‌هایی قوی برای مطالعات رصدخانه‌ای دارد.

تورهای متعدد رصد ستارگان برای این منطقه وجود دارد. بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گردشگر در سال، به قله‌ی این کوه سفر می‌کنند.

منطقه حفاظت‌شده‌ی نامیب رند (NamibRand)، نامیبیا

رصد ستارگان، مهم‌ترین فعالیتی است که در این منطقه‌ی دورافتاده به گردشگران ارائه می‌شود. این منطقه که ۲۰۲۰ کیلومترمربع وسعت دارد، در بیابان نامیب واقع شده است. نامیب یک بیابان ساحلی در جنوب آفریقا است. اسم نامیب از ریشه‌ی «ناما» به معنی پهناور گرفته شده است. گردشگران معمولا به دو دلیل به این منطقه سفر می‌کنند: یکی تماشای حیات وحش شگفت‌انگیز آفریقا و دیگری رصد ستارگان و آسمان شب؛ ترکیبی که قطعا همه‌ی علاقه‌مندان به طبیعت و نجوم را راضی می‌کند.

پیک دو میدی (Pic du Midi)، فرانسه ,آسمان شب,بهترین مناطق دنیا برای رصد ستارگان,گردشگری نجومی,[categoriy] بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب

پیک دو میدی، کوهی در رشته‌کوه پیرنه فرانسه است که به خاطر رصدخانه‌ی بزرگش شهرت دارد. ساخت این رصدخانه از سال ۱۸۷۸ آغاز شد. کسانی که در فصل تابستان به این منطقه سفر می‌کنند، معمولا تا قله کوه‌نوردی می‌کنند اما افرادی که زمستان را برای سفر به پیک دو میدی انتخاب می‌کنند با تله‌کابین خود را به قله می‌رسانند. در این منطقه با کمک تلسکوپ‌های متعدد و تورهای همراه با راهنما می‌توانید به تماشای کهکشان‌ها و دهانه‌های ماه بنشینید.  

پارک ملی دث ولی (Death Valley)، کالیفرنیا ,آسمان شب,بهترین مناطق دنیا برای رصد ستارگان,گردشگری نجومی,[categoriy] بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب

زمانی که خورشید در دث ولی غروب می‌کند، کهکشان راه شیری، زیباتر از همیشه در آسمان تاریک خودنمایی می‌کند. این منطقه فقط دو ساعت با لاس وگاس فاصله دارد؛ جایی که نور نئون‌های تبلیغاتی، اجازه‌ی تماشای آسمان سحرانگیز شب را نمی‌دهد.

پارک ملی دث ولی، یک پارکی ملی در ایالات متحده است که در شرق سیرا نوادا واقع شده ‌است. این پارک، گرم‌ترین و خشک‌ترین پارک ملی در ایالات متحده و دومین نقطه‌ی کم‌ارتفاع در نیمکره‌ی غربی است که پستی آن ۸۶ متر زیر سطح دریا است. سالانه بیش از ۷۷۰٬۰۰۰ نفر از پارک ملی دث ولی بازدید می‌کنند تا ویژگی‌های متنوع زمین‌شناسی، حیات وحش بیابانی، مکان‌های تاریخی، چشم‌اندازها و آسمان صاف شبش را مشاهده کنند.

پارک چری اسپرینگز (Cherry Springs)، پنسیلوانیا

این منطقه یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مناطق دنیا برای منجمان و علاقه‌مندان به رصد ستارگان است. این پارک به عنوان اولین منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی آسمان شب در پنسلوانیا شناخته می‌شود. منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی آسمان شب محدوده‌ای اطراف یک پارک یا رصدخانه است که از ایجاد آلودگی نوری مصنوعی در آن جلوگیری می‌شود. به طور مرتب، برنامه‌های آموزشی و نجومی متعددی در این پارک برای مردم و گردشگران برگزار می‌شود.

علاوه بر رصد ستارگان، این منطقه امکانات دیگری هم برای گردشگران دارد. دوچرخه‌سواری کوهستان، کوهنوردی، کمپینگ و اقامت در طبیعت و اسنومبیل سواری از دیگر فعالیت‌های تفریحی است که گردشگران در سفر به این منطقه، انجام می‌دهند. پوشش گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد و غنی اطراف این منطقه هم بسیار جالب توجه است.

بیابان آتاکاما (Atacama)، شیلی آتاکاما بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب

این بیابان یکی دیگر از مناطق محبوب برای علاقه‌مندان به رصد ستارگان است. علاوه بر تورهای مختلف نجومی، هتل‌های منطقه هم برنامه‌های ویژه‌ای برای تماشای آسمان شب برای گردشگران در نظر می‌گیرند. برای تماشای ویدیویی از رقص ستارگان در آسمان بیابان آتاکاما و اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه می‌توانید به مقاله‌ی بیابان آتاکاما؛ جایی برای تماشای رقص ستاره‌ ها مراجعه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین نقاط دنیا برای تماشای آسمان شب (قسمت اول) -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..