تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر -آکا

آکاایران: مقاله‌های مرتبط: گردشگری ادبی : شکسپیر، سخن آرای آون ادینبورگ، اولین شهر ادبی جهان (قسمت اول) ادینبورگ، اولین شهر ادبی جهان (قسمت دوم)

سام کلمنز، مانند هر روزنامه‌نگار خوب دیگر تمام زندگی خود را صرف مشاهده و گزارش اتفاقات اطراف خود کرد. او در نوشته‌های خود تصویری از توهمات، واقعیات، قدرت‌ها و ضعف دنیای در حال تغییر را به دست می‌دهد. با خواندن نوشته‌های سام یا مارک توین، می‌توان به اتفاقات اواخر قرن نوزده آمریکا پی برد و مشاهداتی شخصی از تاریخ داشت. به گفته‌ی خود سام: پنداشتن خوب است، اما پی بردن بهتر است.

نگاهی مختصر به زندگی مارک توین

سمیوئل لنگهورن کلمنز، معروف به مارک توین، ششمین فرزند از هفت فرزند، در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در فلوریدا، میسوری، به دنیا آمد. در آن زمان برده‌داری در میسوری رواج داشت و پدر و عموی سام که از موقعیت اقتصادی خوبی برخوردار بودند، برده داشتند. سام به مزرعه عموی خود می‌رفت و تعطیلات تابستان‌ را در میان برده‌ها به بازی می‌گذراند و به داستان‌های بلند آن‌ها گوش می‌داد و لذت می‌برد.

سام ۱۱ ساله بود که پدرش را از دست داد و مجبور شد مدرسه را رها کرده و مشغول کار شود. او در یک نشریه محلی پادو شد. کار او بدین‌گونه بود که اخبار سراسر جهان را مطالعه می‌کرد و هر کدام را در یک دسته قرار می‌داد.

,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر -آکاگردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,ماجراهای تام سایر,ماجراهای هاکلبری فین,موزه مارک توین

آکاایران: گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

در ۱۸ سالگی به نیویورک و فیلادلفیا سفر کرد و در آن‌جا مشغول کار در چند چاپ‌خانه شد و مقاله‌های قابل‌توجهی نوشت. ۴ سال بعد کار در کشتی را انتخاب کرد اما طی یک سری جنگ‌های داخلی در آمریکا کشتی را رها کرد و به کارهای داوطلبانه در جنگ پرداخت اما پس از دو هفته آن‌ها را کنار گذاشت.

در جستجوی پیشه‌ای نو، به پیشنهاد برادرش اوریون برای کار در نوادا راهی سفر شد. در طی این سفر برای اولین بار با قبیله‌های بومی آمریکایی روبه‌رو شد و موقعیت‌های ناگوار و ناامیدکننده‌ای را تجربه کرد. این اتفاقات او را به سمت نوشتن داستان‌های کوتاهی چون «سخت‌گذرانی» (Roughing It) تشویق کرد.

به کشف نقره پرداخت و شکست خورد. در یکی از نشریات نوادا با امضای مارک توین مشغول نوشتن شد. برای ایجاد تغییر در زندگی به سان‌فرانسیسکو رفت و کار خود را در چند نشریه محلی ادامه داد.

از سال ۱۸۶۵ به بعد، سام شاهد پیشرفت‌های روز افزون خود بود. در همین سال‌ها بود که «ساده‌دلان در سفر کشتی» (Innocent Abroad) را نوشت و با بردادر زن خود آشنا شد و از این طریق با همسر آینده خود، اولیویا، ملاقات کرد.

,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

آن‌ها با هم ازوداج کردند و صاحب ۴ فرزند شدند، سه دختر و یک پسر که در سن دو سالگی در اثر دیفتری جان خود را از دست داد.

در طی این سال‌ها، سام رمان‌های معروف خود به نام‌های «ماجراهای تام سایر»، «زندگی بر روی میسیسیپی» که هر دو خاطرات دوران زندگی‌اش در میسوری  و وقایع آمریکا را به تصویر کشیده، «شاهزاده و گدا»، «یک یانکی اهل کنتیکت در دربار شاه آرتور» هر دو رمان‌هایی اجتماعی، و معروف‌تر از همه « ماجراهای هاکلبری فین» که بر ضد برداری است را به رشته تحریر درآورد.

در یک دوره حدودا ۱۰ ساله، سام با مشکلات و ناگواری‌هایی مواجه شد. با وجود این‌که از اوضاع مالی و اقتصادی خوبی برخوردار بود اما به تدریج ورشکست شد و کارهای بعدی او برای جبران بدهکاری‌ها با شکست روبه‌رو شد. دخترش سوزی در سن ۲۴ سالگی در اثر مننژیت از دنیا رفت و مصیبت گرانی را برای خانواده‌اش به جای گذاشت. در سال ۱۹۰۰ توانست موقعیت مالی خود را سامان داده و به حالت اول برگرداند.

در سال‌های آخر فضای نوشته‌های سام تاریک و غمگین شد. او در کتاب‌های خود به حرص و طمع، و خشونت انسان پرداخت و انسانیت انسان‌ها را زیر سوال برد.

در سال ۱۹۰۳ همسرش، و در سال ۱۹۰۹ دختر کوچکش را از دست داد. چهار ماه پس از فوت دخترش، در ۲۱ آوریل ۱۹۱۰ در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر ,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر سنگ قبره در المایرا، نیویورک خانه و موزه مارک توین ,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

خانه و موزه مارک توین، که توسط نشنال جئوگرافی یکی از ۱۰ خانه تاریخی برتر جهان شناخته شده، مکانی در هارتفورد پایتخت  کنتیکت (Connecticut) از ایالت‌های آمریکا است که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد. دیدار از این موزه را هرگز از دست ندهید. این‌جا همان جایی است که سام بهترین رمان‌های خود از جمله ماجراهای تام سایر را در آن به رشته تحریر درآورده است.  این خانه که امروز به موزه تبدیل شده است، به مساحت ۱۰۶۸.۳۸ متر مربع، سه طبقه، دارای ۲۵ اتاق است. از مشخصات این خانه که امروز به موزه تبدیل شده، وجود برخی امکاناتی است که در آن زمان مدرن محسوب می‌شده است، از جمله چراغ گازسوز، حمام‌هایی با آب سرد و گرم، لوله‌کشی آب گرم از طبقات بالا به زیرزمین، و همچنین اولین مدل تلفن.

در سال‌های میان ۱۸۷۴ و ۱۸۸۱ که مارک و خانواده‌اش در این خانه زندگی می‌کردند او کتاب‌های «ماجراهای تام سایر»، «زمان‌های دور در میسیسیپی»، «داستان‌های جدید و کهن» و چندین داستان کوتاه و یک نمایشنامه را نوشت.

,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر ,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر ,گردشگری ادبی,مارک توین,مارک تواین,[categoriy] گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از هرآنچه که متعلق به خانواده کلمنز بوده را ببینید، از جمله: آخرین عینک سامیوئل کلمنز، نقاشی آب‌رنگی که سام برای تولد همسرش اولیویا  در سال ۱۸۷۸ به او هدیه داد، نامه عاشقانه سام به همسرش در روز تولدش در سال ۱۸۸۸، عکس‌های دختران کلمنت، برخی آثار کلمنت و بسیاری چیزهای دیگر.

ساعات بازدید این موزه هر روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر است. در ماه‌های ژانویه، فوریه،‌ و مارس، این موزه در روزهای سه‌شنبه و همچنین روزهای تعطیل، بازدیدکنندگان را نمی‌پذیرد. همچنین دارای پارکینگ مجانی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..