تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این افراد در معرض آرتروز هستند -آکا

1395/09/24

سایت سلامتمقالات پزشکی و بهداشتی ,آرتروز,بیماری آرتروز,آرتروز گردن,[categoriy] این افراد در معرض آرتروز هستند

این افراد در معرض آرتروز هستند -آکاآرتروز,بیماری آرتروز,آرتروز گردن,آرتروز زانو,پیشگیری از آرتروز,انواع بیماری آرتروز,درمان آرتروز,ؤوشهای درمان آرتروز

آکاایران: این افراد در معرض آرتروز هستند

آکاایران: این افراد در معرض آرتروز هستند

*دکتر علی پناهی: تخریب مفصل، غضروف مفصلی است که در ادامه باعث می شود بافت استخوانی شروع به ساییده شدن کند و مفاصل سفت می شود و دردناک.

به گزارش آکاایران: بیشترین آرتروز در کدام مفصل اتفاق می افتد و چرا؟

بیشترین آرتروز در مفصل زانو رخ می دهد. بعد از آن، مفصل لگن یا هیپ، مچ دست، مچ پا و شانه قرار می گیرد. چون مفصل زانو خاص است، بنابراین شایع تر است. در مفصل زانو دو استخوان ساق و ران روی هم قرار می گیرند. (برخلاف لگن و شانه که داخل هم فرو می روند.) این دو استخوان سطح صافی دارند و راه رفتن را کنترل می کنند. مفصل زانو به حمایت عضلات و بافت های نگهدارنده اطراف نیاز دارد. اگر هر کدام از این موارد آسیب ببیند، مثلا رباط ها، مینیسک، عضلات و همچنین استخوان کشکک، باعث آرتروز زانو می شود.

,آرتروز,بیماری آرتروز,آرتروز گردن,[categoriy] این افراد در معرض آرتروز هستند

آرتروز اولیه و آرتروز ثانویه به چه معنی است؟

آرتروز اولیه از ۴۵ تا ۵۰ سالگی به بالا روی می دهد. بیشتر در خانم ها دیده می شود و در آن عملا تخریب بافت استخوانی رخ می دهد. آرتروز ثانویه یا به علت آسیب ها و ضرباتی است که به زانو وارد می شود، مثلا پارگی مینیسک در فوتبالیست ها، زانو را مستعد آرتروز می کند یا اختلالات مادرزادی مثل انحراف در زانو مانند پای پرانتزی و قرار گرفتن استخوان کشکک در جای نامناسب و همچنین ابتلا به آرتریت روماتوئید (روماتیسم) و درگیری سیستم ایمنی که غضروف داخل مفصل را تخریب می کند، بافت استخوانی به آرتروز دچار می شود.

از چه زمانی فرد متوجه بیماری آرتروز می شود؟

ابتدا علائم به صورت دردهای گذراست که در شرایط خاص خودش را نشان می دهد. یعنی با فعالیت فرد، دردها شروع می شود و با استراحت بهبود می یابد. ولی وقتی آرتروز پیشرفت می کند، درد با استراحت کمتر می شود ولی به صفر نمی رسد.

شایع ترین محل درد کجاست و به چه علت است؟

دردها بیشتر در داخل زانو یا زیر کشکک است. چون داخل زانو منطقه ای است که وزن را منتقل می کند به ساق پا و این مساله فشار به سمت داخلی زانو وارد می آورد.

چه افرادی در معرض خطر ابتلا به آرتروز اولیه قرار دارند؟

افزایش سن، ژنتیک و سابقه فامیلی، تغذیه فرد و نوع فعالیت فرد و چاقی از عوامل ابتلا به آرتروز است. در مورد نوع فعالیت باید بگویم، کسی که زندگی آرامی دارد و ورزش هم نمی کند، بیشتر به آرتروز مبتلا می شود. کسی که با مته بادی کار می کند آرتروز مچ دست می گیرد مثل نویسنده ها. بسته به این که کدام مفصل را بیشتر درگیر و به طور نامناسب از آن استفاده کنید، بیشتر به آرتروز آن ناحیه مبتلا می شوید.

راه های پیشگیری از آرتروز چیست؟

خودداری از قرار گرفتن در وضعیت اشتباه و غلط و پرهیز از حرکات تکراری؛ مثلا پرهیز از دو زانو و چهارزانو نشستن. تقویت بافت های اطراف زانو، تقویت عضلات اطراف زانو که این کار موجب کاهش دردهای زانو هم می شود. جلوگیری از افزایش وزن و همچنین اگر مشکل مادرزادی وجود دارد، مشکل را حل کنیم.

درمان آرتروز چگونه است؟

ممکن است داروی خوراکی یا پماد موضعی به فرد داده شود، استفاده از سیستم گرما، سرما، ورزش درمانی، فیزیوتراپی و تزریق های داخل زانو ممکن است به افراد پیشنهاد شوند.

آیا استفاده از مسکن ها در درمان آرتروز جایی دارد؟

استفاده از مسکن ها مانند استامینوفن توصیه می شود، اما حداکثر یک هفته.چون مصرف داروهای مسکن جلوی ترمیم زانو را می گیرد بخصوص داروهایی مانند ناپروکسن که نباید به این افراد داده شود.

چه مواد غذایی ای بهتر است مصرف شود و چه موادی بهتر است مصرف نشود؟

غذاهای ترش مانند ماست ترش درد را تشدید می کند، اما در مقابل سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و گوجه فرنگی اثرات ضددرد خوبی دارد.

*متخصص طب توانبخشی

گردآوری : iranstyle.ir

این افراد در معرض آرتروز هستند

مقالات پزشکی و بهداشتی -

این افراد در معرض آرتروز هستند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این افراد در معرض آرتروز هستند -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..