تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید روغن کرچک برای پوست و زیبایی

معجزه ای به نام روغن کرچک در زیبایی پوست

با دلگرم همراه باشید تا با فواید روغن کرچک آشنا شوید.

خواص روغن کرچک
 

 روغن کرچک

روغن کرچک نوعی روغن نباتی است که از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید. این روغن موارد استفادهٔ زیادی داشته و دارای ترکیب بی‌نظیری است. ۹۰ درصد روغن کرچک، از اسیدهای چرب ریسینولیک که اشباع‌نشده هستند تشکیل یافته‌است.

روغن کرچک از دانه های کرچک که گیاهی بوته ای است و بیشتر در هند می روید، گرفته می شود. روغنی که سال ها جزو درمان های خانگی مادرها و مادربزرگ ها بوده و شاید این روزها کمی فراموش شده است. در این مطلب به شما خواهیم گفت این روغن گیاهی چه خواصی دارد.

۱ کاربرد
۲ گیاه کرچک
۳ نامگذاری
۴ خواص دارویی
۵ کاربردهای دیگر
۶ کاربردهای جغرافیایی و بومی
۷ همزیستی متقابل گیاه و حیوان
۸ سمیت
۹ ترکیبات شیمیایی
۱۰ ریسین
۱۱ مواد غذایی و نگهدارنده
۱۲ پزشکی
۱۳ استفاده دارویی جایگزین
۱۴ پلی اورتان
۱۵ صنعت
۱۶ روغن کاری

کاربرد روغن کرچک

روغن کرچک و مشتقات آن را در تهیهٔ سوپ، روغن هیدرولیک و روغن ترمز، رنگ، جوهر، انواع آستر، پلاستیکهای مقاوم در برابر سرما، واکس و دیگر مواد براق کننده، نایلون، عطر و ... به کار می‌برند.

سم ریسین، از فراورده‌های جانبی است که ضمن تهیهٔ روغن کرچک به دست می‌آید.

تنها یک درصد از روغن کرچک تولید شده در سراسر جهان را صرف مصارف دارویی یا تولید فراورده‌های مفید برای سلامتی می‌کنند. از روغن کرچک برای درمان یبوست و همچنین، به عنوان مادهٔ استفراغآور استفاده می‌شود (در مواردی که لازم است فرد استفراغ نموده و محتویات معده خود را به هر دلیل تخلیه نماید).

مصرف زیاد روغن کرچک در زنان باردار می‌تواند سبب زایمان زودرس در آنها شود. البته مصرف بسیار زیاد آن (مثلاً یک بطری روغن) می‌تواند کشنده باشد. روغن کرچک بد بو و بد مزه است و از این رو مشهور است.
گیاه کرچک

کرچک ها گیاهانی یک پایه بوده و روی گل آذین خوشه، به رنگ سبز و در بعضی از انواع گلهای یک پایه قرمز بدون گلبرگ. گلهای نر به رنگ زرد مایل به سبز با پرچم خامه ای و روغن دار برجسته در خوشه ای تخم مرغی شکل به طول حداکثر 15 سانتی متر. گلهای ماده، در قسمت فوقانی خوشه به رنگ قرمز و برجسته قرار گرفته اند.

میوه کرچک به صورت کپسول کروی و خاردار متمایل به سبز (یا قرمز-ارغوانی) می باشد که در هنگام رسیدن سخت و شکننده می شود و دانه ها به شکل بیضوی پهن و و به شکل دانه های لوبیا و دارای پوسته براقی می باشند. که درون آنها یک مغز کرم یا سفید بسیار روغنی قرار دارد. دانه گیاه متمایل به رنگ قهوه ای و تا حد زیادی سمی بوده، ریسین یک پروتئین بسیار سمی است که در دانه های کرچک وجود دارد.

پوست این دانه ها حاوی این سم است که یکی از کشنده ترین سموم طبیعی دنیا است. دانه های کرچک دارای یک زائده زگیل مانند به نام Caruncle هستند، که نوعی از Elaiosome است. ترویج و پراکندگی دانه های Caruncle توسط مورچه ها صورت می پذیرد.

خواص روغن کرچک

فواید روغن گرچک برای پوست


از بین برنده آکنه


چگونه استفاده کنیم؟


یک پارچه تمیز را در آب گرم فرو ببرید و صورت خودرا بشویید . روغن گرچک را به کف دست خود بریزید و به آرامی پوست را بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مالش دهید. . برای نتیجه سریع این را دوباردرروز یک بار در صبح و یکبار در شب انجام دهید

صورت را صاف و چین و چروکش را از بین میبرد

ازجمله این دانه‌های پرخاصیت، کرچک است که ظاهری ریز و معمولی، اما باطنی شگرف و بی‌نهایت دارد. گیاه کرچک با گنجاندن ده‌ها خاصیت بسیار مفید در دل خود در زمره یکی از پرخاصیت‌ترین دانه‌های نباتی قرار دارد و بیش از خواص درمانی و دارویی، می‌تواند نقش بسیار مهمی در زیبایی ایفا کند. به موارد استفاده آن توجه کنید.

لب‌های زیبا

دوست دارید لب‌هایی لطیف و برجسته داشته باشید؟

چاره کار در استفاده از روغن کرچک است. هر شب پیش از خوابیدن کمی روغن کرچک به لب‌هایتان بزنید تا به پوست این قسمت آبرسانی کند و به آن ظاهری زیبا ببخشد. همچنین می‌توانید صبح اول وقت آن را به لب‌هایتان بزنید. روغن کرچک گزینه به مراتب بهتری از محصولات گرانقیمت برای لب‌هاست.

ابروهای پرپشت

بیشتر خانم‌ها از کم‌پشتی ابروهایشان می‌نالند و احساس می‌کنند تیرگی لازم را ندارد. پیشنهاد می‌کنیم هر شب پیش از خواب کمی روغن کرچک به ابروهایتان بزنید تا در مدت زمانی کوتاه شاهد نتیجه فوق‌العاده‌اش باشید.

لایه‌برداری

هیچ می‌دانستید روغن کرچک از بهترین لایه‌بردارهای پوست است؟ به کمک روغن کرچک می‌توانید بهترین پوست را به چهره خود هدیه کنید. کافی است کمی روغن کرچک به یک تکه پنبه بزنید و آن را به همه جای صورت‌تان بمالید تا قشر پوست مرده رفع و پوست‌تان عاری از هر نوع چین و چروک شود.

روغن کرچک همچنین خلل و فرج پوست را پر می‌کند و موجب یکدست شدن پوست می‌شود. پس از آن که ماساژ دادن تکمیل شد، صورت‌تان را با آب سرد
یا ولرم بشویید.

آبرسان

از روغن کرچک می‌توانید به عنوان آبرسان هم استفاده کنید. این مراحل را انجام دهید:

1 ـ یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با کمی روغن زیتون اصل در دستان‌تان مخلوط کنید.

2 ـ مخلوط را به صورت‌تان بزنید و حدود دو دقیقه ماساژ دهید تا ماده بخوبی جذب صورت‌تان شود.

3 ـ حوله‌ای را در آب ولرم فرو ببرید.

4 ـ آن را یک دقیقه به صورت‌تان بمالید. به مدت یک دقیقه این کار را رها کنید و سپس دوباره انجامش دهید.

5 ـ این بار حوله را سفت‌تر روی صورت‌تان بکشید.

6 ـ کمی آب سرد به صورت‌تان بپاشید و پس از آن لوسیون مناسب بزنید.

7 ـ کارتان تمام شد. هفته‌ای سه بار این عمل را انجام دهید و معجزه‌اش را ببینید.

رشد موها

روغن کرچک کمکی فوق‌العاده برای رشد موهاست. آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و شب پیش از خوابیدن پوست سرتان را با این ترکیب بخوبی ماساژ دهید. شب تا صبح این ماده را روی سر بگذارید تا کاملا جذب شود. صبح به حمام بروید و موهایتان را با شامپو بشویید.

مژگان بلند

برای زیبایی مژگان‌تان هم روغن کرچک بمالید. با استفاده از این روغن دیگر احتیاجی به مژه مصنوعی نخواهید داشت، اما روغن کرچک چسبنده است، پس مراقب باشید داخل چشم‌تان نرود.

ضدچروک زیر چشم

اگر نگران چروک زیر چشمان‌تان هستید، از روغن کرچک غافل نشوید، زیرا یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای درمان آن است. شب‌ها پیش از خواب کمی روغن کرچک زیر چشمان‌تان بزنید، اما مراقب باشید داخل چشم‌تان نرود.

روغن کرچک برای داشتن موها، ناخن ها و مژه های سالم


روغن کرچک حاوی ویتامین E و مواد معدنی است و به همین دلیل باعث تقویت موها، مژه ها و ناخن ها می شود.

در صورتی که دچار ریزش مو شده اید می توانید از این روغن به عنوان ماسک استفاده کنید تا رشد مجدد موها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

البته بهتر است این روغن را با روغن زیتون مخلوط کنید تا علاوه بر افزایش ویتامین های آن، حالت چسبندگی آن کمتر شود.

خواص روغن کرچک

از روغن کرچک چگونه استفاده کنیم؟


کمی روغن گرچک را در کف دست بریزید و به آرامی بمدت ۵تا ۱۰ دقیقه پوست را ماساژ دهید.. این روغن بیشتراز روغن های دیگر چین و چروک را از بین میبرد.

اگر وجود روغن در پوست شمارا ناراحت میکند می توانید سه تا چهار ساعت بعد با آب بشوئید
. این روغن بهتر است در زمستان مورد استفاده قرارگییرد چون طبیعت گرم دارد. استفاده از روغن گرچک سرد به این دلیل دارای مواد مغذی بیشتر است:


۱- پوست را صاف میکند
۲- لکه و آکنه هارا از بین میبرد
۳- چین و چروک را حذف میکند
پوست شما با این روغن زیبا و درخشان و براق و جوان می شود

از بین برنده زخمها پوستی:


زخم را از بین میبرد
از زخم پیشگیر میکند
برای زخم پاشنه بسیار خوب است
روغن گرچک باعث میشود که پا صاف و نرم شود
در شب برروی ترک پاهای خود روغن گرچک بمالید
سپس جوراب نخی بپوشید


روغن گرچک باعث از بین رفتن عفونت می شود:


ماساژ با روغن گرچک در بین انگشتان پا و ماساژ آن در طول شب بسیار خوب است نرم نگه می دارد و عفونت را از بین می برد
روغن گرچک لکه های پیری را از بین میبرد


چگونه استفاده کنیم؟


مقداری از روغن را برروی ران و بازوها و زخم و یا خال بمالید و خوب ماساژ دهید و صبح بشویئید برای این کار سه تا ۴ ماه باید هرروز این کاررا انجام دهید


استفاده از روغن گرچک برای موها:


افزایش حجم مژه و ابرو

چگونه استفاده کنیم؟


روغن گرچک را برروی مژو ها و ابروها در شب بمالید و صبح بشویید
ابروهای ضخیم و زیبایی خواهید داشت
روغن گرچک برای کسانی که ریزش مو دارند


چگونه استفاده کنید؟

روغن گرچک را برروی پوست سر بمالند و ماساژ دهند و با حوله یا کلاه بپوشانیم
روش دیگر این است که مقداری از روغن گرچک ار برروی پوست سر بریزید و ماشاژ دهیم واین روغن باید بطور منظم استفاده کنید


می توانید با روغن زیتون و نارگیل هم این کار را انجام دهید

  مزیت روغن کرچک


موهارا تغذیه میکند
از ریزش مو جلوگیری میکند
موهای آسیب دیده و ضعیف را تقویت میکند
موهارا بازسازی میکند
روغن گرچک باعث نرمی و براق شدن مو میشود


چگونه از آن استفاده کنیم؟

 

شب باروغن گرچک ریشه مو را ماساژ دهید و در صبح بشویید

من مطمئنم این راهنمایی کمک زیادی به شما خواهد کرد . میوه و ماده غذایی تازه و سالم نیز مصرف کنید وروزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. بطور منظم یوگا وورزش انجام دهید و از تنش و استرس دوری کنید. حداقل ۷-۸ ساعت بخوابید – خواب آرام نیز برای سلامت پوست و مو لازم است. پوست آینه ای از سبک زندگی است

 خواص روغن کرچک

 

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید روغن کرچک برای پوست و زیبایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..