تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار داغ مجوز و کسب سهمیه استخدامی دانشگاه

مدیر امور اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از سال گذشته در مورد مجوز و کسب سهمیه استخدامی دانشگاه ها با وزارت امور اداری و استخدامی به توافق رسیدیم ولی در مسیر پیشرفت این توافق نامه با دست اندازهایی مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سومین همایش مدیران امور اداری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی مسائل منطقه یک کشور محمدباقر  شیخی مدیر امور اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: آیین نامه دانشگاه‌ها از فرصت‌های مهمی محسوب می‌شود که در برخی دانشگاه وجود دارد و امید است با تحکیم و وحدت بتوانیم راه را برای اجرای این مقررات فراهم آوریم و تلاش کنیم ضعف را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: انتظارات از منطقه یک خیلی از بیشتر از مناطق دیگر است و انتظار می‌رود که با هم اندیشی و برگزاری این جلسات بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

مدیران امور اداری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی عنوان کرد: طبق فصل 3 قانون اساسی که به حقوق شهروندی اشاره دارد دلت موظف است حقوق مردم را برآورده کند.

وی افزود: وزارت علوم تاکید جدی در توسعه بحث مناطق دارد، همچنین موضوع استخدامی در تمامی دانشگاه نیز با مشکل مواجه است در مورد مجوز و کسب سهمیه استخدامی دانشگاه‌ها که سال گذشته با سازمان امور اداری و استخدامی به توافق رسیدیم اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم.

شیخی با اشاره به اینکه در نظر دارم مبلغی را به عنوان پاداش بازنشستگی در نظر بگیریم، تصریح کرد: تبدیل وضع نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: بحث استقلال دانشگاه ها و ارتباط با سامانه قراردادها همواره مورد بحث بوده است همچنین تجمیع بیمه‌ها نیز با توجه به دستوری که گرفته شده صندوق رفاه طلایه‌دار این موضوع شد و بسیاری از این دانشگاه‌ها و موسسات از این موضوع ناراحت شدند.

مدیران امور اداری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی گفت: برخی از دانشگاه‌ها اصرار داشتند که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقل عمل کنند اما برخی دیگر در مواقعی که به مشکل بر می‌خوردند همواره سعی داشتند که از وزارت علوم تحقیقات و فناوری کمک بگیرند.

وی اظهار داشت: متاسفانه سطح امتحان آزمون عمومی برای استخدام در وزارتخانه‌هایی مانند وزارت علوم و امور خارجه در مقایسه با سایر وزارتخانه‌ها خیلی عادلانه نیست و این امتحانات به منزله قبائی است که برای همگان درست شده است و امتحان کتبی 70 درصد و مصاحبه 30 درصد در گزینش داوطلبان نقش دارد.

در ادامه این مراسم وهابی دبیر امور اداری دانشگاه الزهرا عنوان کرد: دبیرخانه شورای عالی مدیریت منطقه یک نخستین بار در سال 93 در محل وزارت علوم با مشارکت تعداد محدودی از دانشگاه ها برگزار شد که دومین جلسه در دانشگاه الزهرا در تاریخ 6 آبان 93 تشکیل شد و در این جلسه هفت گروه مورد بررسی قرار گرفتند که عبارتند از استخدامی اعضای هیات علمی، استخدامی غیر علمی، سامانه منابع انسانی و هوشمند سازی، بازنشستگی و رفاه و تدارکات و پشتیبانی هستند.

وی افزود: دانشگاه تهران در حوزه‌های بازنشستگی، بهداشت و درمان دارای جلساتی بود و دانشگاه امیر کبیر در بحث کارگزینی اعضای هیات علمی و دانشگاه شریف در حوزه هوشمند سازی فعالیت داشت، 12 شیوه نامه در حوزه آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی و دو شیوه نامه در خصوص استخدام اعضای هیات علمی منعقد شد.

در ادامه این مراسم قدسی دبیر امور اداری دانشگاه الزهرا بیان کرد: افتتاح سایت دبیران مناطق 9 گانه کشور از اهداف ما در برگزاری این جلسه به هم اندیشی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار داغ مجوز و کسب سهمیه استخدامی دانشگاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..