تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خیز آمریکا برای گرفتن بازار جهانی خرما

رئیس انجمن ملی خرمای گفت: مشاهدات عینی از نخلستان‌های جنوب آمریکا نشان از برنامه‌ریزی فعالان این کشور برای در اختیار گرفتن بازار خرمای جهان در سال‌های آینده دارد تا پس از پسته، بازار این محصول را نیز در دست بگیرند.

محسن رشید فرخی در نشست بررسی مسائل و مشکلات زنجیره تامین خرمای صادراتی اظهار کرد: در آمریکا نخلستان های جدید با شیوه های مدرن آبیاری، احداث شده که این نخل‌ها ظرف شش - هفت سال آینده به درآمدزایی می‌رسند در حالی که این مدت در کشور ما حدود ۱۱ سال است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده خرما در صادرات این محصول بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: در آمریکا به قیمت تمام شده محصول خرما و سرمایه‌گذاری در این بخش توجه ویژه دارند و همین موضوع می‌تواند برای ما در سال های آینده مشکلاتی ایجاد کند که باید از هم اکنون به فکر چاره بود.

رشیدفرخی با تاکید بر اینکه باید برای محصول خرما اهداف بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ سال داشته باشیم، تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در تولید محصولات کشاورزی قیمت تمام شده را با توجه به کمبود آب در نظر بگیرد و الگوهای کشت مناسبی را به کشاورزان ارائه دهد.

وی با تاکید بر کاهش قیمت تمام شده محصولات و توجه به کیفیت آنها و امنیت آبی و غذایی افزود: در همه مباحث باید به دور از احساسات و بسیار اصولی و زیربنایی کار کرد و بدون افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی، راندمان را بالا برد.

نایب رییس کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران ضمن انتقاد از نرخ بالای بهره بانکی در تسهیلات کشاورزی ادامه داد: بانک تسهیلات با نرخ بهره ۱۶ درصد و با بازپرداخت شش ماهه برای کشاورز در نظر می گیرد که در عمل اگر کشاورز این تسهیلات را دریافت نکند، مقرون به صرفه تر است.

رشیدفرخی بیان کرد: دولت باید از یکسری محصولات کشاورزی استراتژیک حمایت کند و بداند که تسهیلات بانکی با نرخ بهره بالای ۱۰ درصد و بازپرداخت کوتاه مدت برای کشاورزان هیچ سودی ندارد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه اقتصاد باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، گفت: جایگاه دولت و بخش خصوصی تغییر کرده و دولت به جای سیاستگذاری وارد اجرا شده و همین مسئله بخش خصوصی را سردرگم کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق کرمان افزود: در دو سه سال گذشته به دلیل عدم دخالت دولت در خرما، این محصول در سردخانه ها نماند که اتفاق خوبی برای کشاورزان بود.

رشیدفرخی با بیان اینکه دولت نباید در بحث‌های قیمت گذاری و خرید تضمینی وارد شود زیرا بازار بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم خواهد شد، اظهار کرد: دولت در زمینه خریدهای تضمینی کار را به کنسرسیوم های بخش خصوصی واگذار کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خیز آمریکا برای گرفتن بازار جهانی خرما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..