تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان سرايت ايدز در سالن‌های زیبایی کاشت‌ ناخن

اغلب افراد جامعه از راه هاي انتقال ويروس اچ آي وي و ايدز باخبرند اما يك زن با عجيب و غريب ترين روش به اين بيماري مبتلا شده است.

ابتلا به ایدز از طریق ناخن‌گیر/ امکان سرايت ايدز در سالن‌های زیبایی کاشت‌ ناخنبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همه ما می دانیم که روش انتقال ویروس اچ آی وی از طریق خون، رابطه جنسي و سوزن مشترك  است. با اين حال این روش ها تنها راه انتقال این ویروس بسیار خطرناک نیست. 

عجیب و غریب ترین روش انتقال ويروس اچ آي وي در یک زن برزیلی باعث شده تا  او به اين ويروس مبتلا شود.

او زماني كه برای اهدای خون به مركز پزشكي مراجعه كرده بود از مبتلا شدن به اين ويروس خبردار شد. پس ازانجام آزمایشات مورد نیاز پزشكان به او گفتند که با وجود اينكه پارامترهای خوني او در رنج مطلوب قرار دارد اما هنوز نشانه ای از بار ویروسی بالا در بدن وي ديده مي شود. 

پس از نتايج آزمايشات كامل و تاييد ابتلا به ويروس اچ آي وي اين زن جوان شوكه شده بود كه چگونه او به اين ويروس مبتلا شده است زيرا او بدون داشتن هيچ رابطه ای يا استفاده از سوزن مشترك يا روش هاي معمول ديگر مانند مراجعه به دندانپزشكي بيمار شده  اما در همين حين كه به چرايي ابتلا خود به اين ويروس فكر مي كرد ناگهان متوجه شد كه چند روز پيش او در سالن زیبایی کاشت خون وسايل مانيكور ناخن خود را به دخترعمويش داده و بعد خودش از آن ها استفاده كرده بود.

دختر عموی اين خانم برزيلي براي اينكه مشخص شود آيا عامل ابتلا وسايل مانيكور بوده مورد آزمایش قرار گرفت كه در نهايت او HIV مثبت و عامل انتقال بود.

پس از گرفتن نمونه خون  هر دو آن ها و تجزیه و تحلیل ويروس در نتیجه مشخص شد که ساختار ژنتیکی ویروس هر دو نفر يكي بوده و به طور حتم استفاده از يک ناخن گير ساده مانيكور عامل انتقال ويروس اچ آي وي شناخته شد.

با اين حال مركز كنترل و پيشگيري از بيماري ها (CDC)  ناخن گير را به طور رسمي به عنوان يك عامل انتقال ويروسHIV در ليست خود قرار نداد زيرا این مورد بسیار نادر بوده و مردم نباید ترس از آن بترسند زيرا در شرايط بسيار خاص اين اتفاق افتاده و تنها نمونه گزارش شده است به همين دليل راه انتقال ويروس اچ آي وي محسوب نمي شود. 

 منبع: fhfn

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان سرايت ايدز در سالن‌های زیبایی کاشت‌ ناخن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..