تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقع دانشجویان اعتماد و حمایت مالی/ فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها بر عکس تفکر بعضی‌ها از رشد قابل توجهی برخوردار است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: باید به دانشجویان اعتماد کنیم و تشکل‌های فرهنگی حمایت هم جانبه صورت بگیرد و حوزه فرهنگی در دانشگاه از رشد قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم صبح امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رویش در تالار مرکزی دانشگاه امیر کبیر با اشاره به مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از تمدن غنی برخوردار است و در جهت شناختی این تمدن باید اعتماد و هم دلی بین افراد و خصوصا دانش جویان را بیشتر کنیم و در وزارت علوم با توجه به سیاست گذاری و برنامه ریزی ‌های که انجام داده است از این نوع جشنواره و کارهای فرهنگی حمایت می‌کند. 

وی بیان کرد: مدیریت فرهنگی دانشگاه این وظیفه را ب ه خوبی شناسد و در حوزه فرهنگی مقوله هم دلی و فهم مشترک و هم افزایی سبب می‌شود تا ما به وظیفه مطلوب برسیم زیرا که دانشگاه‌ها از ظرفیت فرهنگی و هنری بالایی برخوردار هستند و رسیدن به افق مطلوب راه زیادی در پیش نداریم. 

هاشمی ادامه داد: موانع فرهنگی در سر راه با هم دلی و اعتماد به دانشگاه و دانشجویان قابل حل است، اما متاسفانه بعضی از افراد هستند که جوانان دانشگاهی و دانشجویان را می‌خواهند از مقوله فرهنگی جدا کنند و در حوزه‌های مختلف چوب لای چرخ می‌اندازند. 

وی با بیان اینکه مسئولان باید فهم درس از فرهنگ داشته باشند، افزود: ما توقع داریم به دانشگاهیان اعتماد شود که زیرا که بی اعتمادی به فرهنگ، هنر، دانشگاه، جلوی علمی را می‌گیرد و محورهای فرهنگی و داوطلبانه در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی می‌تواند سبب رشد دانشگاه شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم : وقتی کارشناسان فرهنگی اذعان دارند فضای فرهنگی در دانشگاه در حال رشد است چطور می‌شود عده‌ای عکس این مساله در دانشگاه شهادت می‌دهند. 

وی ابراز داشت: دانشجو از ما توقع حمایت مالی و اعتماد دارد و دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگی و با سلایق مختلف و ایده‌های مختلف در چار چوب ضوابط قانون می‌تواند نظرات خود را بدهد و این کار یک امر پذیرفتنی است. 

هاشمی تاکید کرد: اگر گروه‌های مختلف و عوامل کاری به فهم درست نبست به مقوله فرهنگ در جامع برخورد کنند و با این حوزه تعامل داشته باشند ما شاهد جهش بزرگ در مسائل مختلف از جمله فرهنگ هستیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  ادامه داد: وقتی که در طول دو سال جشنواره رویش برگزار می‌شود این نشان دهنده رو به رشد کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها هستیم و این افراد مطالبات فرهنگی و هنری از ما دارند و وظیفه دولت، مجلس و وزارت علوم این است از این ظرفیت‌ها حمایت کند. 

هاشمی با بیان اینکه حمایت‌های مادی، قانونی از دانشجویان باید افزایش یابد، تصریح کرد: اگر ما خواستار دانشگاه فعال و با نشاطی هستیم باید دانشجو در آن ایفای نقش کند و در این فضا رشد علمی از جهش خوبی برخوردار می‌شود و کانون‌هی فرهنگی مجموعه‌ای مستقل و خود جوش هستند و ما باید این استقلال و خلاقیت را به رسمیت بشناسیم. 

وی گفت: دانشجویان پیشرو مسائل فرهنگی است و اگر خلاقیت و نشاط در دانشگاه ایجاد نشود رشد علمی کاهش پیدا می‌کند. 

هاشمی اظهار کرد: اگر به دانشجو اعتماد شود، ما شاهد رشد علم و صنعت در دانشگاه هستیم و امروز هزار و 100 کانون فرهنگی در دانشگاه فعالیت می‌کند که این جشنواره میزبان 100 دانشگاه از سراسر کشو و 70 دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی است و مهمانان خارجی از کشورهای سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان حضور دارند. 

وی ادامه داد: 40 درصد کانون‌ها، 50 درصد نشریات و 60 درصد تشکل‌های دانشجویی رشد داشته است و تعداد برنامه‌های کیفی در دانشگاه‌ها امروزه از رشد سه برابری برخوردار است و ما باید قدر این رشد را بدانیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشجویان خواستار استقلال هستند، ادامه داد: دانشجویان آمادگی ایفای نقش و تریبون آزاد دارند و ما شاهد رشد و ترقی آنها در حوزه‌های مختلف هستیم و من از مجلس و دولت توقع حمایت دارم. 

وی متذکر شد: حضور پر رنگ رییس جمهور در دانشگاه در روز دانشجو به تقویت روحیه و فضای باز دانشگاه کمک کرد و حضورش به عنوان یک الگوی ارزنده و با هدف همکاری دانشگاه و دانشگاهیان بسیار مثمر ثمر شناخته شد. 

هاشمی ادامه داد: من تقاضا دارم سایر مسئولان در دانشگاه حضور پیدا کنند و دانشجویان مطالعه گر و پرسش گر از مجلس، دولت و قوه قضائیه توقع دارد تصویرش نمای پاسخگویی در دانشگاه ایجاد شود امیدوارم مسئولان در رده‌های مختلف در دانشگاه‌های کشور حضور پیدا کنند. 

وی گفت: دانشگاه ما ایده‌های درخشان در پیش پای خود دارد و من امیدوارم دولت، مجلس و قوه قضائیه اعتماد به دانشجویان را جزو خط مشی خود قرار دهد. 

ارسال 11 هزار و 396 اثر به دبیر خانه جشنواره رویش 

در ادامه مراسم ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم گفت: در نمایشگاه جشنواره رویش ما شاهد خلاقیت، نوآوری و آفرینش‌های دانشجویان با انگیزه و مسئولیت پذیر بودیم که به صورت داوطلبانه به خلق آثار زیبا پرداختند. 

وی بیان کرد: 114 دانشگاه کشور در سامانه ثبت این جشنواره حضورشان در نمایشگاه دانشگاه اعلام کردند و بعد از اینکه 82 دانشگاه برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام کرده بودند 80 مرکز آموزش عالی در این دوره فعال بودند. 

ایرجی ادامه داد: 11 هزار و 396 اثر از هزار و 328 کانون داوری شده است که از این تعداد 132 اثر خیابانی و 104 اثر فیلم کوتاه در این جشنواره رویش ارسال شده است. 

وی با بیان اینکه 87 کارشناس در این جشنواره شرکت کردند، ابراز داشت: 79 دبیر در ششمین جشنواره اعلام آمادگی شده است و این امر نشان دهنده آن است که باید به کانون‌های مختلف توجه ویژه‌ای شود و ما باید در سال آینده از دیدگاه دانشجویان، کارشناسان و مدیران استفاده بهتری کنیم. 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقع دانشجویان اعتماد و حمایت مالی/ فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها بر عکس تفکر بعضی‌ها از رشد قابل توجهی برخوردار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..