تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه دعوتید به یک جشنواره خوشمزه

سفره ايراني اين بار به شيراز آمد همه دعوتید به یک جشنواره خوشمزه

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: سه رویداد مهم گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تا آخر امسال در شیراز برگزار خواهد شد.

اين گفته دكتر مصيب اميري مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس است كه روز گذشته در جمع خبرنگاران عنوان كرد.
اميري با بيان اينكه جشنواره منطقه اي سفره ايراني فرهنگ گردشگري با حضور 4 استان فارس، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان و چهارمحال بختياري در شيراز برگزار مي شود، افزود: اين جشنواره از فردا به مدت 3 روز در باغ ملي شيراز برپاست و از برنامه هاي جنبي آن نيز مي توان به اجراي سخنراني هاي علمي و آموزشي، كارگاه هاي تخصصي با مباحث پخت غذاهاي محلي، ويژگي ها، همچنين برگزاري نمايشگاهي از صنايع دستي وابسته و مرتبط با صنايع غذايي و خوراك هاي سنتي اشاره كرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس، جشنواره سفره ايراني فرهنگ گردشگري را يكي از رويدادهاي مهم براي جذب گردشگر دانست و گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته از هر استان 4 تا 5 غذاي سنتي و محلي طبخ و عرضه خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس اسفند ماه در شیراز
مدیر کل میراث فرهنگی فارس در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در اسفند ماه جاری خبر داد وافزود: این نمایشگاه از دوم تا ششم اسفند ماه در شیراز برگزار خواهد شدو هنوز مکان برپایی آن مشخص نشده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته این نمایشگاه در ارگ کریم خانی شیراز برگزار شد و مورد استقبال گردشگران و هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه قرار گرفت ،گفت: بنا داریم امسال نمایشگاه را در یکی از اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز برگزار نماییم
افزایش 33 درصدی حضور گردشگران خارجی در فارس
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در بخش دیگری از سخنانش به افزایش حضور گردشگران خارجی در استان اشاره کرد و افزود: در هشت ماه امسال میزان حضور گردشگر خارجی در فارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
امیری گفت : در این مدت بیش از 250 هزار نفر گردشگر خارجی در استان حضور داشتند و از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند.
به گفته وی برای میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی در فارس نیازمند زیرساخت های مناسب و خدمات رفاهی در حوزه گردشگری هستیم که در این زمینه تا پایان امسال 2 هتل آپارتمان به بهره برداری می رسد.
امیری با بیان اینکه با بهره برداری این هتل ها تعداد 100 تخت به مراکز اقامتی استان افزوده می شود، اظهارداشت: در حال حاضر 10 هتل و هتل آپارتمان در استان فارس در حال ساخت است که این پروژه ها تا چند سال آینده به بهره برداری می رسد و به میزان اقامت در استان افزوده می شود.
برگزاری کنگره استانی معماری وشهرسازی بهمن ماه در شیراز
مدیر کل میراث فرهنگی فارس در ادامه همچنین به برگزاری کنگره استانی معماری وشهرسازی بهمن ماه در شیرازاشاره کرد و افزود: این برنامه نیز سنوات گذشته در سطح ملی برگزار می شد که طبق برنامه ریزی ها در تمامی استان ها به ویژه استان فارس کنگره به صورت استانی برگزار می شود.
امیری همچنین از حضور فعالین بخش های دولتی و خصوصی در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 28 تا 30 بهمن ماه در پایتخت برگزار می شود و تمامی دست اندرکاران حوزه گردشگری کشور حضور خواهند داشت که امیدواریم در این نمایشگاه به صورت تخصصی داشته ها و جاذبه ها و ظرفیتهای گردشگری استان را معرفی کنیم.
در ادامه این نشست خبری، سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس نیز طی سخنانی گفت: جشنواره سراسری سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در هشت منطقه در کشور برگزار می شود که فارس منطقه هفتم این جشنواره رابرگزار می کند، وی افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره خوراک های سنتی هر منطقه را طبخ و ارائه می کنند.
محسن نژاد اظهارداشت: در این جشنواره گروه های 12 نفره از هر استان در بیش از 80 غرفه شرکت و خوراک هاو دمنوش هاي گرم و سرد و نان ها ي سنتي هر منطقه را به مردم ارائه می کنند.
معاون گردشگری استان فارس اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه خوراک های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و 11 نشست با موضوع های مرتبط با خوراک های سنتی و سالم نیز برگزار می شود.
وي همچنين اضافه كرد: مسابقه آشپزي و اجراي آئينهاي سنتي و نمايشي از ديگر برنامه هاي قابل اجرا در نمايشگاه است.
محسن نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه هدف از برگزاري اين جشنواره، خلق رويدادهاي خاص گردشگري است، افزود: گردشگري خوراك يكي از انواع گردشگري محسوب ميشود كه در سراسر دنيا طرفداران بسياري دارد.
محسن نژاد افزود: در این جشنواره 35 غرفه از سه استان و 40 غرفه نیز از شهرستان های فارس و12 سفره خانه نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه همه به یک جشنواره خوشمزه ایرانی دعوتند، ادامه داد: بازدید از جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری و نمایشگاه جنبی آن برای عموم مردم آزاد است و مردم می توانند در بازدید از این جشنواره با خوراک های سنتی و سوغات محلی هر استان آشنا شوند.
محسن نژاد عنوان داشت: قرار بود امسال برای سومین سال متوالی جشنواره خوراک های سنتی استان فارس نیز در شیراز برگزار شود که به دلیل همزمانی با برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، جشنواره استانی خوراکهای سنتی در امتداد آن از 27 تا 30 آذر ماه برگزار خواهد شد.
محسن نژاد افزود: مردم می توانند از ساعت 11 صبح تا 19 از این نمایشگاه که در باغ ملی برپاست بازدید کنند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه دعوتید به یک جشنواره خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..