تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدهی های دولت، نفس بانک‌ها را برید

بدهی دولت به بانک‌ها باز هم رشد کرد، رقمی که تا ۲۰۴ هزار میلیارد تومان تا پایان مهرماه امسال ثبت شده تا همچنان دولت بزرگترین بدهکار بانکی باشد.

،آمارهای منتشرشده توسط بانک‌مرکزی نشان می‌دهد بدهی دولت به بانک‌ها همچنان در حال افزایش است؛ روندی که استمرار آن طی سال‌های اخیر شبکه بانکی را از نفس انداخته و ساختار اقتصاد کشور را دچار مشکلات فراوانی کرده‌است.
دشواری تأمین مالی همچنان بزرگترین مشکل بخش واثعی در اقتصاد ایران است و بانک‌ها هم بزرگترین متهم این ادامه این مشکل اما مرور تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد، بانک‌ها خود درگیر بدهکاری قدرتمند هستند که توان بازپس‌گیری طلب‌هایشان را از او ندارند؛ دولت بزرگترین و بدحساب‌ترین بدهکار ایران است.
بدهی دولت به بانک‌ها باز هم رشد کرد، رقمی که تا ۲۰۴ هزار میلیارد تومان تا پایان مهرماه امسال ثبت شده تا همچنان دولت بزرگترین بدهکار بانکی باشد.
آن گونه که گزارش اخیر بانک مرکزی نشان می دهد، مجموع بدهی بخش دولتی در پایان مهرماه سال جاری حدود ۲۰۴ هزار میلیارد تومان شده است که رشد بیش از ۲۰ درصدی را نسبت به رقم حدود ۱۷۳ هزار میلیاردی پایان سال قبل نشان می‌دهد.
از حدود ۲۰۴ هزار میلیارد بدهی دولت به شبکه بانکی تا ۱۷۳ هزار میلیارد تومان متعلق به خود دولت و حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان نیز برای شرکت‌ها و موسسات دولتی  است.


به نوشته خبرآنلاین، از مجموع ۲۰۴ هزار میلیارد بدهی دولت به نظام بانکی بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان به طلب بانک مرکزی اختصاص دارد که ۳۴ هزار میلیارد آن خاص خود دولت و مابقی برای شرکت ها و موسسات دولتی بدهکار به بانک مرکزی است.
 بدهی دولت به بانک مرکزی در مهرماه تا بیش از ۴۰ درصد نسبت به اسفند ماه سال قبل که ۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود، افزایش یافت که تا ۱۰ هزار میلیارد تومان رشد دارد.
در همین حال بررسی آمارهای خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی نشان می دهد مجموع دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان مهر ماه امسال به رقم 340 هزار و 370 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.3 درصد و در مقایسه با اسفند سال گذشته 3.2 درصد کاهش داشته است.
دولت در سال جاری 10 هزار و 50 میلیارد تومان تنخواه از بانک مرکزی دریافت کرد و در حالی که باید تا پایان سال این تنخواه به حساب بانک مرکزی بازگردد، در مهر ماه فقط 1100 میلیارد تومان از این تنخواه تسویه شده است.
دولت از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه 10 هزار و 50 میلیارد تومان تنخواه دریافت کرده و در مهر ماه 1100 میلیارد تومان از این تنخواه را تسویه کرده است، بنابراین 8 هزار و 950 میلیارد تومان از تنخواه دریافت شده از بانک مرکزی در سال جاری هنوز تسویه نشده است.
سپرده قانونی در 7 ماهه اول امسال 14.1 درصد و سپرده دیداری نزد بانک مرکزی 16.1 درصد رشد داشته است. سپرده بخش دولتی نزد بانک مرکزی در یک سال منتهی به مهر ماه با 21.8 درصد کاهش به 36 هزار و 180 میلیارد تومان رسیده که البته در 7 ماهه اول امسال 7 درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع:بنکر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدهی های دولت، نفس بانک‌ها را برید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..