تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۲۰ شخصیت جهان اسلام به ایران می‌آیند


آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز سه‌شنبه 23 آذر در نشستی با موضوع برگزاری کنفرانس وحدت گفت: هر سال شاهد برگزاری بهتر و اوج بیشتری نسبت به هفته وحدت و برنامه‌های آن هستیم؛ امسال در سراسر کشور و در سراسر جهان مراسم هفته وحدت، بسیار با شکوه‌تر در حال برگزاری است و این نشان دهنده آن است که موج گرایش به وحدت در جهان در حال گسترش است.

اراکی در ابتدای این نشست گفت: ما هر ساله شاهد توجه بهتر و بیشتری نسبت به هفته وحدت و برنامه های آن هستیم. امسال هم در سراسر جهان مراسم هفته وحدت برگزار می شود و این نشان می دهد که موج وحدت در حال گسترش است. ما هم از این فرصت استفاده می کنیم در جهت شکستن جنگ فرقه ای و ایجاد فتنه آتش افروزی در کشورهای اسلامی. امروزه شاهد بازگشتی گسترده به وحدت اسلامی و جریان نویی هستیم که به تدریج جریان های تفرقه گرا را به انزوا برده است و شکست هایی که گروه های افراطی و فرقه گرا در سوریه و عراق خورده اند دلیل روشنی برای پایان موج آتش افروزی و فتنه گری است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران هم همچون سالهای گذشته کنفرانس وحدت اسلامی با حضور ۲۲۰ شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام که از ۶۰ کشور آمده اند برگزار می شود همچنین در این همایش بیش از ۱۰۰ نفر از شخصیت های برجسته داخلی نیز حضور دارد. همه این شخصیت ها با یک هدف و انگیزه واحد حاضر می شوند. به همین دلیل هم اصل تشکیل و برگزاری چنین کنفرانسی، خود نماد از وحدت است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امروزه اتحادیه های گسترده ای در جهان اسلام مشغول هستند. اتحادیه بانوان تقریبی، احزاب پشتیبان مقاومت، سازمان خیر اسلامی از جمله این کنفرانس ها هستند. در جریان برگزاری این کنفرانس ما شاهد موضع گیری خصمانه رسانه های دشمن هستیم. از نظر ما رسانه بی بی سی رسانه دشمن و ماهیتش ایجاد توطئه و تفرقه در جهان اسلام و مشرق زمین است.

اراکی در خصوص روند برگزاری این کنفرانس توضیح داد: در روز اول این کنفرانس صبح و عصر جلسه افتتاحیه و پس از آن برنامه کمیسیون ها آغاز خواهد شد. در کنار برگزاری این کنفرانس، جشنواره فیلم وحدت را هم که برای اولین بار است برگزار می شود خواهیم داشت که امیدواریم گام موثری در جهت وحدت در جهان اسلام باشد. در جریان این کنفرانس همچنین در روزهای افتتاحیه و اختتامیه به منتخبین جشنواره وحدت جوایز و هدایایی نیز تقدیم خواهد شد.

وی افزود: در کنفرانس امسال شش کمیسیون با عناوینی چون رویارویی با چالش های فراروی جهان اسلام، بررسی وضعیت اقلیت های مسلمان، اتحادیه علمای مقاومت، مساعی حمیده، رسانه و بانوان خواهیم داشت. همچنین حدود ۱۰ نشست در کنار این کمیسیون ها برگزار می شود. از جمله این نشست ها، نشست شورای مرکزی بیداری اسلامی به دبیری دکتر ولایتی است. علاوه بر این از کتاب «فقه» آیت الله جناتی و چند تن از شخصیت های تقریبی که از جمله آنها خانم زهرا مصطفوی است تقدیر به عمل می آید.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه به عقیده برخی تاکید برروی مفهوم وحدت شیعه وسنی و مفاهیمی چون تشیع انگلیسی منجر به اخلاف میان شیعیان می شود پاسخ داد: وحدت یعنی عناصر تفرقه گرا را منزوی کردن و جزو دستورات الهی هم است. پس در اصل ماجرا شکی نیست و ما به گفته خدا وقرآن عمل می کنیم. جریان های مثل تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی پرچم ضد وحدت را به دوش می کشند و طبیعی است که اگر بخواهیم تشیع وحدت گرا داشته باشیم باید تشیع انگلیسی و امثال آن را منزوی کنیم. با این همه ما اگر هرقدمی در جهت وحدت برداریم خواه ناخواه عده ای منزوی می شوند تازه با این حال ما مخالفتی با آنها نداریم بلکه آنها هستند که با ما مخالفت و به ما فحاشی کردند.

در ادامه نشست اراکی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نقش رسانه ها در وحدت اسلامی گفت: رسانه ها بخش اول و تاثیرگذار در جنگ نرم هستند همانطور که در جنگ سرد ابزار، سلاح است در جنگ نرم نیز رسانه ها بُرنده و رساتر خواهند بود. درد تفرقه از دردهای خطرناکی است که عوارض آن پنهان است و امروز جنگی علیه جوامع اسلامی است که بسیار گسترده و جدی است و نباید بگذاریم که دشمنان بیش از این پیشروی کنند اگر چه به اعتقاد ما در محدود کردن دشمن موفق بوده ایم. به عنوان مثال امروزه در خیلی از کشورهایی که قبلا نمی شد کنفرانس هایی با موضوع وحدت برگزار شود نشست ها و همایش های بزرگی با این موضوع برگزار می شود. مثلا چندی پیش در اندونزی کنفرانسی با موضوع وحدت در محل پارلمان آنجا برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما همیشه رهبران کشورهای اسلامی را به این نکته توجه داده ایم که به اراده ملی کشورشان اعتماد و تکیه کنند چون منبع قدرت است. اینکه آذربایجان و عربستان فکر کنند که اگر با کشورهایی مثل اسرائیل همکاری کنند قدرتمند می شوند اشتباه بزرگی است. آنها باید بدانند که خطر از انگلیس و اسرائیل همه ما را تهدید می کند. توصیه ما به آذربایجان این است که به ملت خودتان تکیه و اعتماد کنید.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه برخی از مداحان و وعاظ موجب تفرقه می شوند تصریح کرد: سخنی که باعث آتش افروزی شود جرم است. ما اخیرا پیشنهادی به مسئولین قانونگذار در خصوص اینکه مداحان و وعاظ از صحبت های تفرقه افکنانه جلوگیری کنند داده ایم. با خود مداحان هم جلسات و نشست های مختلف و بسیاری داشتیم و تذکرات بسیاری هم دادیم.

اراکی اضافه کرد: امسال بیش از سال های قبل شاهد تقاضای حضور در کنفرانس بودیم و این خودش یک شاخص موفقیت آمیز برای ماست.اگرچه از مدت ها قبل از برگزاری کنفرانس شاهد تحریف ها و شانتازهای مطبوعاتی بودیم و عده ای تلاش داشتند که حرف های بنده را تحریف و تفرقه و کارشکنی ایجاد کنند. به عنوان مثال ما شیخ الازهر را برای این دوره از کنفرانس دعوت کردیم و ایشان هم در بدو امر دعوت را پذیرفتند ولی بعدا اعلام کردند که به دلیل سیاست های داخلی و نظرهای حاکمانشان نمی توانند حاضر شوند.

وی همچنین در خصوص حضور طالبان در این کنفرانس گفت: طالبان یک جریان است که طیف افراطی و غیرافراطی دارد. با یکسری از شخصیت های این طیف می توان ارتباط برقرار کرد. تلاش ماهم این است که باهرکسی که درباره وحدت حرف دارد ارتباط برقرار کنیم. منتها یکسری جریانات مثل بهایی ها جریان های سیاسی هستند که برای جنگ وتفرقه ایجاد شده اند و ما حتی اگر اینها را دعوت کنیم هم آنها هزار و یک شائبه منفی نسبت به دعوت وارد می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۲۰ شخصیت جهان اسلام به ایران می‌آیند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..