تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازخواست ظریف در کمیسیون امنیت ملی

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته برای پاسخ به سوال های کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کرد.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوال اول کریمی قدوسی درباره دلیل دادن مجوز به اتحادیه اروپا برای تاسیس دفتر در تهران گفت:‌ بعد از برجام اتحادیه اروپا درخواست نمایندگی کرد که تاکنون موافقت نشده است؛ بنابراین موضوعیتی ندارد. نماینده مشهد از توضیحات قانع شد. سوال دیگر کریمی قدوسی از وزیر خارجه این بود که «چرا مکاتبات جنابعالی و فعالیت مشورتی معاونان وزارت خارجه در گروه‌های فضای مجازی صورت می‌گیرد؟ ارسال مکاتبات یا ایمیل‌ها و استفاده از فضای غیرایمن مجازی با چه توجیه امنیتی انجام می‌شود؟» وزیر خارجه در توضیح گفت: ما همیشه بر روی طبقه بندی اسناد و مکاتبات تاکید داریم و حساس هستیم؛ بنابراین قطعا در کلیه این مراودات این مسائل و موارد امنیتی رعایت می‌شود . البته از زمان اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر این که نباید مراودات از طریق کانال‌های فضای مجازی انجام شود این گونه مراودات متوقف و یا کنترل شد. کریمی قدوسی از پاسخ ظریف درباره این سوال قانع شد.

سوال بعدی کریمی قدوسی در این باره بود که چرا در اوج حوادث کشور سوریه، دیپلمات انقلابی ایران در سوریه را شبانه به تهران برگرداندید بدون این که جایگزین مناسبی برای وی هماهنگ و انتخاب شده باشد. وزیر خارجه در پاسخ گفت:‌ آقای شیبانی از دوستان ما و از سفیران فعال جمهوری اسلامی ایران است و در سه سال وزارت بنده ایشان سفیر بودند. وی افزود:‌ با توجه به اینکه مدت سفارت ایشان به مدت پنج سال به پایان رسیده بود و برای ادامه احتیاج به مجوزهای خاص بود باید مجوز ویژه گرفته می شد که بنده برای مجوز خاص اقدام نکردم چون چنین سیاستی ندارم که مجوز ویژه بگیرم و تاکنون هم یک بار چنین درخواستی نداشتم. در مورد جایگزین ایشان به لحاظ حساسیت و ماموریت مهم بررسی‌های لازم صورت گرفته و انتخاب شده و به زودی معرفی خواهد شد. کریمی قدوسی از پاسخ وزیر در این باره قانع شد. کریمی قدوسی همچنین از پاسخ های ظریف به دو سوال درباره اقدام دو دیپلمات فرانسوی و انگلیسی در سفر به مرزهای غربی کشور و نیز تلاش وزارت خارجه برای عضویت در کنفرانس پالرمو ، قانع نشد.
ظریف: دو بار در زمینه بدعهدی آمریکا در اجرای برجام با "موگرینی " نامه نگاری کرده ایم
دکتر ظریف درحاشیه حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص اقدامات ایران درباره پیگیری تعهدات طرف مقابل در برجام گفت: تا امروز دو نامه برای مسئول کمیسیون مشترک یعنی خانم موگرینی ارسال کرده ایم. وی افزود: در برجام ساز و کاری طراحی شده تا در مواردی که اقدام یکی از اعضا مغایر با توافق هسته ای باشد ، آن را دنبال کند.
این ساز و کار را بر اساس دستوری که رئیس جمهور دادند، ما از مسئول کمیسیون مشترک درخواست خواهیم کرد. ظریف در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک اظهار کرد: کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد اما ساز و کاری که در برجام دیده شده کاملا مجزاست و بر اساس آن عمل خواهیم کرد. به گفته ظریف، او قرار است دو هفته دیگر درباره برجام مجدد به کمیسیون امنیت ملی برود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازخواست ظریف در کمیسیون امنیت ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..