تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور رئیس‌جمهور برای ساخت پیشران هسته‌ای نقض برجام نیست/ بدون دستور روحانی هم مجاز به این کار بودیم

مجتبی ذوالنوری در گفتگویی، با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی برای طراحی تولید سوخت و طراحی و ساخت پیشران هسته ای برای حمل و نقل دریایی، گفت: اجرای این طرح به هیچ وجه نقض برجام محسوب نمی شود و قطعا ما اگر آمریکا در اجرای توافق بدعهدی نمی کرد، به دنبال اجرای این پروژه بودیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساخت پیشران هسته ای برای حمل و نقل دریایی، طرحی کاملا صلح آمیز در چارچوب  NPT و خارج از تعهدات ایران در برجام است و قطعا اگر رئیس جمهور در این رابطه دستور نمی داد، ما مجاز به انجام آن بودیم.

وی گفت: به نظر من دستور رئیس جمهور، اقدام خاصی نیست که آن را اقدام عکس العملی ایران در قبال نقض برجام آمریکا و تمدید قانون داماتو بدانیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور اجرا و پیگیری مراحل حقوقی برجام، تصریح کرد: علی القاعده منظور رئیس جمهور، رسیدگی به این مسائل در کمیسیون مشترک برجام است، از این رو وزارت خارجه نقض عهد از سوی آمریکا را به کمیسیون مربوطه منعکس کند، تا تصمیم گیری صورت گیرد، البته با توجه به نفوذ آمریکا، این کار به جای خاصی نمی رسد.

ذوالنوری افزود: ما باید در مقابل اقدامات آمریکا، اقدام عملی را انجام دهیم، از این رو در این راستا ما طرح دو فوریتی را به هیأت رئیسه ارائه کردیم، این طرح آماده و چاپ شده اما در دستور قرار گرفتن آن منوط به اجازه هیأت رئیسه مجلس است.

منبع: خانه ملت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور رئیس‌جمهور برای ساخت پیشران هسته‌ای نقض برجام نیست/ بدون دستور روحانی هم مجاز به این کار بودیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..