تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا مصرف آب ویتامینه گزینه خوبی برای ورزشکاران و اشخاص عادی نیست؟ -آکا

,[categoriy] چرا مصرف آب ویتامینه گزینه خوبی برای ورزشکاران و اشخاص عادی نیست؟

چرا مصرف آب ویتامینه گزینه خوبی برای ورزشکاران و اشخاص عادی نیست؟ -آکا چرا مصرف آب ویتامینه گزینه خوبی برای ورزشکاران و اشخاص عادی نیست؟ -آکا

آکاایران: چرا مصرف آب ویتامینه گزینه خوبی برای ورزشکاران و اشخاص عادی نیست؟

آکاایران: نوشیدنی به نام آب ویتامینه در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این نوشیدنی شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافه شده است که به عنوان نوشیدنی سالم به بازار عرضه شده است. اما آنچه خارج از ادعاهای بازاریابی وجود دارد، این است که آب ویتامینه با شکر اضافه پُر می‌شود.

" ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( "

به گزارش آکاایران: همانطور که می‌دانید شکر اگر بیش از اندازه مصرف شود، می‌تواند آسیب‌های شدیدی به همراه داشته باشد. به علاوه تقریباً هیچ کس واقعاً نیازهای بیشتری به مواد افزودنی اضافه شده به آب ویتامینه را ندارد. این مطلب به شما می‌گوید که چرا آب میتامینه واقعاً برای سلامتی بد است؟.

Vitaminwater آب ویتامینه چیست؟

Vitaminwater یک نام تجاری محصولات غذایی و آشامیدنی متعلق به شرکت کوکاکولا است که با انواع اسم‌های مختلف تولید می‌شوند. همانطور که از نام آن پیداست این محلول با آب و ویتامین و مواد معدنی غنی شده است. همچینین ادعا شده که حاوی رنگ‌های طبیعی و طعم دهنده است.

با این حال آب ویتامینه با قند اضافی تولید شده است به ویژه فروکتوز که انواع و اقسام مشکلات سلامتی را هنگامی که بیش از حد استفاده شود در پی دارد. آب ویتامینه همچنین یک خط تولید قند صفر دارد، یعنی بدون قند اضافه. در عوض با اریتریتول و یک پالوده شیرین ترکیب شده که از گیاه استویا استخراج شده است.

چرا آب ویتامینه گزینه خوبی نیست؟

آب ویتامینه یک محلول با قند بالاست و ممکن است به همان اندازه کوکاکولا فروکتوز داشته باشد. یک بطری ۲۰ اونسی آب ویتامینه شامل حدود ۱۲۰ کالری و ۳۲ گرم قند است یعنی در حدود ۵۰ درصد یک کوکاکولا (نوعی شیرین)

اما با این حال نوع شکر مصرفی در بین کشورهای مختلف متفاوت است. در ایالات متحده شیرین کننده آب ویتامینه با فروکتوزکریستالی و نیشکر است اما در دیگر کشورها عمده قند مصرفی نیشکر است. فروکتوز کریستالی بدترین نوع قند است که تقریباً فروکتوز خالص ۹۸ درصد است در حالی که نیشکر۵۰/۵۰ گلوکز و فروکتوز است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد فروکتوز جزء اصلی و مخرب قند است.

نوشیدنی شیرین شده با شکر به شدت چاق کننده است

وقتی که کاهش و یا افزایش وزن در میان باشد آنچه که می‌نوشید به همان اندازه‌ی آنچه که می‌خورید مهم است. وقتی که شما کالری‌های مایع قندی می‌نوشید بدن شما قادر به جبران نیاز خود نسبت به خوردن غذاهای دیگر نیست. با گذشت زمان می‌تواند به افزایش وزن، چاقی و بیماری مرتبط منجر شود و نوشیدنی شیرین شده با شکر خطر آبتلا به انواع بیماری‌ها را بالا می‌برد.

مطلب مرتبط: نوشیدنی های انرژی زا را بهتر بشناسید

قند اضافه شده به نوشیدنی به شدت موجب ابتلا به دیابت نوع ۲، پوسیدگی دندان، بیماری‌های قلبی، سندرم متبولیک می‌شود و حتی با سرطان در ارتباط است. مصرف فروکتوز اضافی باعث کلسترول بالا، تری‌گلیسیرید خون، افزایش فشار خون، افزایش مقاومت به انسولین، ایجاد چربی در اطراف اندام‌ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را در پی داشته باشد. این نکته قابل توجه است که این فروکتوز از میوه گرفته نشده است، فروکتوز میوه حاوی آب و فیبر است  و چگالی انرژی پایینی دارد همچنین خوردن زیاد از حد آن بسیار سخت است.

آب ویتامینه دارای ریزمغذی‌هایی است که در حال حاضر اکثر مردم به اندازه کافی فراهم می‌کنند

تمام انواع آب ویتامینه‌ها حاوی ویتامین‌های B و ویتامین C است. برخی دیگر از آن‌ها حاوی مقادیر کمتری ویتامینA  و K و مواد معدنی پتاسیم، منیزیوم، منگنز و روی است. ویتامین B و C ویتامین‌های محلول در آب هستند که تقریباً می‌توان گفت رژیم غذایی افراد فاقد آن‌ها نیست. مصرف بیش از حد این ویتامین‌ها هیچ نوع نفعی برای سلامتی ندارد. آن‌ها ذخیره نمی‌شوند و به سادگی از طریق ادرار از بدن خارج می­شوند.

در برخی موارد، ریزمغذی‌های اضافی در شکل مکمل می‌توانند مضر باشد

وقتی که آن را تغذیه می‌کنید، همیشه خوب نیست. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر مواد غذایی واقعی است. آن‌ها ممکن است سلامت را بهبود ببخشند و به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی از جمله بیماری قلبی و سرطان کمک کنند با این حال زیاده روی در استفاده از مکمل ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین‌های A  و E  بر اساس نتایج برخی مطالعات واقعاً با افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط است. اگرچه آب ویتامینه مقدار بیش از حدی از این ویتامین‌ها را در خود ندارد اما حاوی مقدار قابل توجهی است.

ممکن است اثرات مضر، زمانی که به طور غیر معمول و بیش از حد مصرف شود پدیدار شود. اما به طور کلی بر اساس این موارد می‌توان گفت آب ویتامینه سالم نیست و فقط یکی دیگر از نوشیدنی‌های شیرین مضر است. صاحبان شرکت‌ها با ادعای فریبنده و بی اساس تلاش می‌کنند مدعی ارتقاء سلامت مردم باشند و اکثر مردم نیز برچسب مواد تشکیل دهنده روی این نوشیدنی‌ها را نمی‌خوانند و نمی‌دانند که چگونه شرکت‌های مواد غذایی  می‌توانند بر خلاف تبلیغات اقدام کنند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا مصرف آب ویتامینه گزینه خوبی برای ورزشکاران و اشخاص عادی نیست؟ -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..