تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوختگی چشم با اسید قابل درمان شد

به گزارش افکارنیوز،

محمود جباروند در بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم‌ پزشکی ایران اظهار داشت: فرهنگ عمومی مردم نسبت به بیماری‌های مرتبط با چشم نسبت به گذشته افزایش یافته و این موضوع افزایش مراجعه به پزشک و تشخیص همچنین درمان زودرس بیماری‌ها را سبب شده است.

وی با بیان اینکه سرطان چشم در کشور افزایش نیافته است، گفت: سلول‌ درمانی در حوزه چشم پزشکی برای مشکلات مربوط به قرنیه در حال حاضر انجام می‌گیرد و بیشتر بیمارانی که دچار سوختگی‌های شیمیایی و حرارتی چشم شده‌اند از این روش درمانی بهره‌مند می‌شوند.

دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران ادامه داد: در روش سلول درمانی سلول‌های بنیادی از چشم دیگر بیمار که سالم بوده و یا اقوام آن برداشته شده و به چشم فرد پیوند داده می‌شود. براین اساس شفافیت به چشم برخواهد گذشت.

جباروند با تأکید براینکه کیفیت‌ها و روش‌های درمانی در حوزه چشم توسعه یافته است، گفت: مجروحان شیمیایی و مصدومانی که دچار سوختگی چشم با اسید شده‌اند از طریق سلول درمانی امروزه مشکل‌شان برطرف شده و درمان برای آنها به خوبی حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: سلول‌درمانی برای بیماران دچار آرپی یا شب‌کوری هنوز در ایران محقق نشده و این مسئله در کشور مطالعات حیوانی آن صورت گرفته ولی در ارتباط با بحث انسانی پروژه فعلاً متوقف است.

دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالیانه در سراسر کشور حدود 200 تا 250 مورد سلول‌درمانی چشم انجام می‌شود که تاکنون با موفقیت‌های زیادی همراه بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوختگی چشم با اسید قابل درمان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..