تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هموار کردن راه پژوهش یکی از وظایف مهم سینما است

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رو‌نمایی از نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال و رو‌نمایی از تندیس، پوستر و لو‌گوی آن در خانه سینما با حضور برخی از اهالی سینما، پژوهشگران، محققان و ... برگزار شد.
 
در ابتدا اسماعیل بنی‌اردلان دبیر همایش جایزه ملی پژوهش گفت: حدود شش ماه پیش بحث پژوهش در سینما که حیدری خلیلی باعث و بانی اصلی آن بود، مطرح شد و قرار شد با مشورت اهالی سینما، دانشگاهیان و پژوهشگران اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد، چیزی نزدیک به ده جلسه در حوزه‌های مختلف سینما و تشکیل کمیته‌هایی برای شناختن موضوع فراخوان برگزار شد. از طرفی نشست‌های تخصصی نیز برگزار کردیم و حاصل آن فراخوانی است که امروز انجام می‌شود، تنها کار من جمع کردن این مشورت‌ها و طرح مسائل مهم آن در سینما بود. امروز این فراخوان اعلام شد و در هفته پژوهش سال آینده موضوعات فراخوان را به بهترین شکل دنبال خواهیم کرد.
 
وی افزود: همه ما دلمان می‌خواهد از نظر کیفی و کمی توسعه بیشتری پیدا کنیم، در این راستا تقریبا همه ما اظهار نارضایتی می‌کنیم که البته این موضوع بد نیست چون هدف اصلی از این نارضایتی بهتر شدن سطح سینما در همه زمینه‌ها است.
 
رمضا‌نعلی حیدری‌خلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه پژوهش بیان کرد: یکی از وظایف مهم سینما هموار کردن راه برای بخش پژوهش است و در این راستا متوجه شدیم در دانشگاه‌ها بحث سینما در پایان‌نامه‌ها مورد توجه خاصی قرار می‌گیرد، از طرفی سر و سامان دادن به سرمایه‌های پراکنده در این حوزه از دیگر اهداف ما بود تا در نهایت بتوانیم به نقطه مشخص و تعاملا‌تی بین دانشگاه‌ها و سینما دست پیدا کنیم.
 
وی افزود: تمام اطلاعات را از سال 64 تا به امروز طبقه‌بندی کرده‌ایم و سالنامه فروش سینمای ایران تهیه شد که در آینده‌ای نزدیک رو‌نمایی می‌شود و هدف ما این است که سالنامه هر کدام را در هر هفته رو‌نمایی و عرضه کنیم.
 
حیدری‌خلیلی ادامه داد: در نهایت با بررسی تمام جوانب بحث آماری و گزارشی سینما متوجه شدیم نیاز به نظام آماری در سینما برای بهتر حرکت کردن باید جدی گرفته شود تا در اصل شناسنامه خود را به عرضه بگذارد.
 
وی عنوان کرد: در پایان دو پیشنهاد به خانه سینما می‌دهم اول اینکه کار کنند تا بتوانیم کانون پژوهشگران به عنوان تشکلی در سینما به وجود آید و اینکه کمک کنیم در آینده اندیشگا‌هی در خانه سینما شکل بگیرد و از تجارب و پیشنهادهای با تجربه‌ها به اندازه کافی بهره ببریم.
 
سید محمد بهشتی اظهار داشت: یکی از مظاهر فرهنگی‌مان سینما است ، زمانیکه از بیرون به این سینما نگاه می کنیم دارای یک عطر و طعم و کیفیت منحصر به فردی است که برای افراد ناآشنا با فرهنگ ما جذاب‌تر است. امیدوارم این موضوع از روی خودآگاهی باشد چون ارزش بالاتری می‌گیرد با این تفاسیر سینمای ما تأمل بیشتری می‌طلبد تا بتوان شاهد پربارتر بودن آن شد.
 
وی افزود: سینمای ما به شدت مستعد این است که در معرض موضوع پژوهش و تأملات علمی قرار بگیرد اما باید گفت در بخش نگارش، تحقیق و پژوهش فیلمنامه درگیر مشکلاتی هستیم که این موضوع بنیه پژوهش در سینما را پایین آورده است چرا باید وقت کمتری برای بخش پژوهش در سینما گذاشت؟ ما باید از شخصیت‌های علمی و مطالعه کار علمی غافل نشویم.
 
حجت الله فا‌ضلی عنوان کرد: روابط دانشگاه و سینما گرم نیست و به نوعی روابط استعماری در آن برقرار است یعنی به نوعی برای هدف‌های خاص خودمان برای پایان‌نامه با کارگردان صحبت می‌کنیم که در نهایت تئوری سینمای ایران در آنها در نیامده است و در چارچوب تحولات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و ... نیست.
 
وی عنوان کرد: زندگی روزمره مردم، دانشگاه‌ها و سینما این سه سطح آگاهی باید با هم تعاملات فراوانی در کنار پژوهش داشته باشند تا بتوان شاهد سینمایی موفق بود.
 
در این مراسم از لوگو، پوستر و تندیس رو‌نمایی شد.
 
در پایان نیز فراخوان اعلام و آغاز ثبت نام تا 30 دی ماه 95، تحویل متون پژوهش یکم تا 31 شهریور 96 و آخرین مهلت تکمیل فرم و تحویل متن 31 شهریور 96 اعلام شد.
 
در این مراسم عبدالله اسکندری، منوچهر شاهسو‌اری، علی شاه‌حاتمی، محمد‌مهدی عسگر‌پور، محمد سریر ، محمد بهشتی، مسجد جامعی، سیامک اطلسی، علیرضا تابش، حبیب ایل‌ بیگی‌، فرهاد توحیدی، سید رضا میر کریمی، سید محمود د‌عائی و ... حضور داشتند.
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هموار کردن راه پژوهش یکی از وظایف مهم سینما است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..