تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر سابق دارایی انگلیس: بحران انسانی در حلب ناشی از خلاء رهبری غرب است

سه شنبه، 23 آذر 1395 ساعت 23:202016-12-13سياسي

ایرنا - جورج آزبورن وزیر سابق دارایی انگلیس عصر سه شنبه طی سخنانی در نشست اضطراری نمایندگان مجلس در خصوص بررسی اوضاع شهر حلب تصریح کرد که بحران انسانی پدید آمده در این شهر ناشی از خلاء رهبری غرب بوده است.

- آزبورن در این نشست بیان داشت: اگر تصور کنیم مسئولیتی در قبال بحران انسانی که در سوریه رخ می دهد نداریم، خودمان را فریب داده ایم.

بحران سوریه از سال 2011 آغاز شد و ما می توانستیم جلوی وقوع فجایع علیه شمار بزرگی از غیرنظامیان را بگیریم.

وی عنوان کرد: فجایع انسانی که در حلب رخ می دهد به خودی به خود صورت نگرفته بلکه به دلیل خلاء رهبری غرب - آمریکا و انگلیس - بوده است.

این سیاستمدار انگلیسی با بیان اینکه اهمال کاری اش را زمانی که عضو شورای امنیت ملی انگلیس بوده است، می پذیرد، تصریح کرد: پارلمان نیز بایستی مسئولیت مخالفت با حمله نظامی به سوریه در سال 2013 میلادی را، برای اعمال فشار علیه دولت بشار اسد، بپذیرد.

وی افزود: فرصت های زیادی برای دخالت در اوضاع سوریه وجود داشت که متاسفانه از دست رفت.

این عضو ارشد حزب محافظه کار همچنین از عدم اجماع نمایندگان مجلس برای ارائه کمک های تسلیحاتی به معارضین سوری انتقاد کرد و گفت: ما اکنون هزینه دخالت نظامی نکردن را یاد گرفتیم.

آوارگی ده ها هزار تن از غیرنظامیان حلب، ظهور گروه تروریستی داعش، بحران آوارگان و رشد گروه های دست راستی در اروپا تنها بخشی از عواقب منفی این سیاست است.

وی تصریح کرد: بگذارید صریح با شما سخن بگویم.

اگر دنیا را شکل ندهید، دنیا شما را شکل خواهد داد.

جنگ سوریه با حمایت مالی، نظامی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی و معارض در سال 2011 آغاز شد.

ارتش سوریه در یک ماه گذشته توانسته است تا ده ها محله شرقی شهر حلب را از گروه های تروریستی پاکسازی کند و بیش از 99 درصد این شهر را در اختیار بگیرد.

تروریست ها که آزادسازی کامل حلب را قریب الوقوع می بینند، در تلاش برای استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی هستند.


کلید واژه ها: گروه های تروریستی - سوریه - انگلیس - نظامی - سوری - نمایندگان مجلس - بحران - رهبری - شورای امنیت ملی - گروه تروریستی - دارایی - معارضین سوری - شورای امنیت - بحران سوریه - سیاستمدار - وزیر - مجلس - آوارگان - پاکسازی - انگلیسی - آمریکا - انتقاد - ایرنا - حمایت - منطقه - هزینه - امنیت - شورای - اروپا - ارشد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر سابق دارایی انگلیس: بحران انسانی در حلب ناشی از خلاء رهبری غرب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..