تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصباحی‌مقدم به رییس‌جمهور: باید مظهر رحمت‌الهی باشید /کاری کنید مردم آن را حس و لمس کنند

مصباحی‌مقدم به رییس‌جمهور: باید مظهر رحمت‌الهی باشید /کاری کنید مردم آن را حس و لمس کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن مصباحی‌مقدم با لحن خیرخواهانه‌ای به دولت توصیه کرد: دولتمردان ما در فرصت باقی‌مانده بیایند و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند. بیکاری و مخصوصا بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در جامعه بیداد می‌کند به‌علاوه اینکه رکود نیز بیداد می‌کند و قیمت‌ها همچنان رو به رشد هستند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام مظهر رحمةللعالمین در زمین بودند، گفت: دولتمردان و رییس جمهوری اسلامی ایران نیز باید مظهر رحمت الهی در میان ملت ایران باشند و ماه‎های باقی‌مانده از دوره ریاست جمهوری خودشان را در خدمت رسیدن به این مظهر برای ملت باشند. البته ایشان زحمات زیادی کشیده‌اند اما آن چیزی که مردم آن را حس و لمس کنند هنوز انجام نشده است.

مصباحی‌مقدم با خطاب قرار دادن رییس جمهور، گفت: آقای رییس‌جمهور!  80 درصد اقتصاد ما داخلی است و تنها 20 درصد اقتصاد ما حدودا خارجی است. اهتمام شما به بخش خارجی بسیار زیاد است. به ظرفیت داخلی بیشتر بپردازید. متاسفانه از ظرفیت داخلی غنی و بالقوه کشور استفاده جدی و کافی نمی‌شود. نقدینگی کشور که حالا بسیار بالاتر هم رفته، باید در اقتصاد جذب شود و از بخش غیرمولد اقتصاد به بخش مولد اقتصاد منتقل شود که این اگر عملی بشود، موجب ایجاد رونق اقتصادی در جامعه می‌شود که در نهایت لبخند رضایت را بر لب مردم ایران می‌آورد.

وی تاکید کرد: قصد ما از این صحبت‌ها خیر است و نیت بدی نداریم و حتی حاضریم اگر لازم باشد به ایشان کمک نیز بکنیم. من راه‌های عملی این کار را هم می‌توانم به ایشان نشان دهم کما این‌که قبلا هم تذکر داده‌ام و بارها نیز شاهد تذکر اطرافیان آقای روحانی نیز به ایشان بوده‌ام.

مصباحی مقدم در ادامه با بیان اینکه برادران اهل سنت در کشور در کنار برادران شیعه خود یک نظام اسلامی را ایجاد و حمایت کردند، گفت: بزرگان شیعه و رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که هرگونه اهانت به بزرگان اهل سنت و همسران پیامبر(ص) نامشروع است.

وی گفت: در عراق که ترکیبی از فرقه‌ها و طوایف مختلف است، حشدالشعبی به عنوان یک نیروی نظامی مردمی - ملی ترکیبی از شیعه و اهل سنت است که همین مورد در سوریه و لبنان نیز صادق است. ما باید با محوریت قرآن و پیامبر(ص) و البته تاکید بر ادامه راه اهل‌بیت(ع) و قیام امام حسین(ع) حرکت اسلامی را پی بگیریم.

مصباحی مقدم در ادامه به سی و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به نام امام صادق (ع) و به برکت تلاش‌های مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و بزرگان انقلاب بنیان نهاده شد که سنگ بنایی است برای وحدت و ترکیب حوزه و دانشگاه؛ و آموزش‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود هم حوزوی است و هم دانشگاهی. معارف اسلامی و اقتصاد، معارف اسلامی و سیاست، مدیریت، حقوق و ... که این دروس با پیشوند معارف اسلامی در دانشگاه تدریس می‌شوند.

وی با بیان این فرمایش رهبر معظم انقلاب با این مضمون که دانشگاه امام صادق (ع) باید قطب علوم انسانی اسلامی کشور باشد، گفت: ماموریت فعلی این دانشگاه تحقق این کلام رهبر انقلاب است و مسئولیت بزرگی بر دوش دانشجویان و اساتید این دانشگاه گذاشته شده است و باید علمی را که مرحوم آیت‌الله کنی برافراشتند را افراشته نگه دارند و به سرمنزل مقصود برسانند و این قطب علمی علوم انسانی - اسلامی در کشور باید به بروز و ظهور برسد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه یک سیاست نخبه‌گزینی دارد، گفت: آرمان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی این بود که دانشگاه و حوزه را به هم وصل کنند که موفق هم شدند. ایشان با دوراندیشی خود سال‌های بعد از انقلاب را می‌دید که جمهوری اسلامی نیازمند تربیت مدیران و جوانانی شایسته برای مدیریت کشور است.

مصباحی مقدم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: دانشگاه امام صادق (ع) خوشبختانه توانسته است مدیران شایسته‌ای را تربیت کند که در مجلس شورای اسلامی، سیستم بانکی و سازمان بورس اوراق بهادار و ... مشغول به خدمت هستند که این حاصل مجاهدت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی است. با این‌که در آن زمان ایشان مسئول کمیته‌های انقلاب اسلامی و مدتی نیز متصدی پست نخست‌وزیری و وزارت کشور بودند، اما باز از این دانشگاه غافل نبودند.

وی ادامه داد:‌ تمام اساتیدی که در این دانشگاه جذب می‌شوند نیز باید رویکرد بین‌رشته‌ای داشته باشند. یعنی اگر در علوم انسانی علمی دارند باید علاقه به معارف اسلامی را هم بر آن وارد کرده باشند حتی در حد یک مقاله یا کتاب هم در حوزه معارف اسلامی نوشته باشند. معلوم است که این‌چنین اساتیدی می‌توانند روحیه اسلامی را به دانشجویان منتقل کنند.

29212




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصباحی‌مقدم به رییس‌جمهور: باید مظهر رحمت‌الهی باشید /کاری کنید مردم آن را حس و لمس کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..