تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران و روسیه قرارداد ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی امضا کردند

ایران و روسیه قرارداد ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی امضا کردند

«حمید چیت چیان» در این آیین که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این قرارداد به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار بین شرکتی از روسیه و شرکت تولید نیروی برق حراری ایران به امضا رسید.

به گفته وی، این نیروگاه بین میناب و بندرجاسک در استان هرمزگان در چهار واحد 350 مگاواتی ساخته می شود.

وی اعلام کرد در دیگر زمینه های الکتریکی و برقابی نیز مذاکراتی بین دو کشور انجام شد که در آینده نهایی می شود.

وزیر انرژی روسیه در این مراسم گفت: دو کشور در یک سال گذشته مشغول مذاکره در این زمینه بودند و امروز پس از برگزاری نشست مشترک اقتصادی ایران و روسیه نهایی شد.

«الکساندر نوواک» اضافه کرد: فاینانس این پروژه با اعتبار دولتی فدراسیون روسیه در مدت پنج سال تامین می شود.

سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه بیست و یکم آذرماه در تهران آغاز به کار کرد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این کمیسیون اعلام کرد: اکنون نزدیک به 30 میلیارد دلار پروژه تعریف شده با روسیه داریم که متناسب با آمادگی روس ها برای سرمایه گذاری و پذیرش خواسته ها و شرایط جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر انرژی روسیه نیز امروز (سه شنبه) در مراسم اختتامیه سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از افزایش 80 درصدی حجم روابط تجاری دوجانبه در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد و گفت: اکنون موافقتنامه حفاظت از سرمایه گذاران در حال نهایی شدن است.

وی احیای روابط گذشته بانکی بین دو کشور را خواستار شد و افزود: امسال حجم پرداخت ها سه برابر شده که گام موثری برای احیای روابط بانکی است.

 آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در هفت ماهه امسال ارزش صادرات ایران به روسیه 86 میلیون و 495 هزار و 517 دلار بود و در همین مدت از این کشور یک میلیارد و 106 میلیون و 642 هزار و 947 دلار کالا وارد کرد.

52311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران و روسیه قرارداد ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی امضا کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..