تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلنگ ایرانی در حال انقراض در کوه های میناب هرمزگان مشاهده شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهراب پشتاره سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: این پلنگ با همکاری یکی از فعالان محیط زیستی شهرستان میناب و با نصب دوربین های تله ای در این مناطق در کوه های منطقه مشاهده شده است.
وی با اشاره به مشخصات ظاهری پلنگ های ایرانی، بیان کرد: پلنگ های ایرانی جزء گونه های در خطر انقراض محسوب می شود که جثه این پلنگ ها حدود 160 سانتی متر با وزن بین35 تا 90 کیلوگرم است.
پشتاره افزود: گربه جنگلی، گربه وحشی، کل و بز، قوچ، تشی ( از خانواده خارپشت) و بزرگترین جونده ایران، خفاش میوه خوار، خفاش دم موشی و جغد ایران از کمیاب ترین گونه های جانوری است که در حیات وحش رشته کوه های شهرستان میناب وجود دارد .
پلنگ ایرانی گونه ای در خطر انقراض است که جمعیت اصلی آن در ایران زیست می کند و پراکنش آن در جنوب غرب آسیا است که جمعیت آن از طریق جمعیت ایران و جابجایی هایی فرامرزی حمایت می شود.
پلنگ گربه سانی است که جمعیت اصلی آن در ایران باقیمانده و تقریبا در سراسر کشور زیست می کند اما عوامل متعددی مانند شکار، طعمه مسموم و حوادث جاده ای زندگی این گونه ارزشمند را تهدید می کند.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048 *شبس*1488 *
**خبرنگار: فاطمه حسینی *انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلنگ ایرانی در حال انقراض در کوه های میناب هرمزگان مشاهده شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..