تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل سال ۲۰۰۸ اجرای فلش را در آیفون تست کرده است

یکی از مهندسان نرم‌افزاری سابق کمپانی اپل، اعلام کرد این شرکت در سال ۲۰۰۸، اجرای محتوای فلش را در گوشی آیفون تست کرده است.

آیفون از جمله گوشی‌های هوشمندی محسوب می‌شود که هیچ‌گاه از پخش محتوای ادوبی فلش پشتیبانی نکرده است. این برنامه انیمیشن‌های مخصوصی را در مرورگر کاربر اجرا می‌کند. زمانی منتقدان اپل از این موضوع متعجب بودند؛ چراکه این شرکت، سافاری آیفون را به‌عنوان یک مرورگر در سطح مرورگرهای دسکتاپ معرفی کرده بود که می‌توان با آن، وبگردی شبیه به رایانه را در موبایل تجربه کرد؛ ولی با وجود چنین تبلیغاتی، سافاری قادر به پخش محتوای فلش نبود. بد نیست اشاره کنیم که مرورگر سیستم‌عامل اندروید از نسخه‌ی ۲.۱ این پلتفرم متن باز، امکان پخش فایل‌های فلش را در گوشی‌های هوشمند فراهم کرده بود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۰، استیو جابز مجددا در برابر ادوبی و فلش مخالفت‌هایی داشت. وی فلش را پر از باگ می‌دانست و گفته بود در آینده هیچ‌کس از آن استفاده نخواهد کرد. استیو جابز پیش‌بینی کرده بود که اچ‌تی‌ام‌ال۵ موج آینده خواهد بود و حالا می‌بینیم که این پیش‌بینی تقریبا به حقیقت پیوسته است. پس از آن، جابز مقاله‌ای با عنوان Thoughts on Flash (افکار در مورد فلش) را به رشته‌ی تحریر درآورد که با کلیک روی این لینک می‌توانید متن کامل آن را مطالعه کنید. استیو جابز اعلام کرده بود که علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری مختلفی که فلش بر روی موبایل دارد، این پلتفرم باعث تخلیه‌ی سریع‌تر باتری خواهد شد و همچنین برای نمایشگر‌های لمسی بهینه‌سازی نشده است.

بنا به اعلام یکی از مهندسان نرم‌افزاری اسبق اپل، باب بارو، این شرکت در سال ۲۰۰۸، پخش محتوای فلش در گوشی آیفون را تست کرده است. به گفته‌ی بارو، استیو جابز نسبت به باگ‌های موجود در فلش بدبین نبود و فقط انتظار داشت این مشکلات رفع شوند. اما موردی که باعث شد جابز به‌طور کلی از پشتیبانی از فلش بر روی آیفون خودداری کند؛ این بود که مدیرعامل کمپانی ادوبی، شانتانو نوراین، پاسخ تماس‌های جابز را نمی‌داد. جابز احساس کرد بدون برقراری ارتباط بین دو شرکت یادشده، امکان حل شدن مشکلات نرم‌افزاری فلش وجود نخواهد داشت. بنا به اعلام باب بارو، همین عامل باعث شد تا کمپانی اپل هیچ‌وقت از فلش در آیفون پشتیبانی نکند.

اما در هر حال باید گفت فلش با تمام فراز و نشیب‌هایی که به خود دیده، در پلتفرم اندروید نیز محبوبیت چندان زیادی ندارد و حتی می‌توان گفت که تقریبا مرگ فلش فرا رسیده است.

نظر شما در این مورد چیست؟‌ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل سال ۲۰۰۸ اجرای فلش را در آیفون تست کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..