تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذاهای خیابانی بمبئی، ویترین فرهنگ غذایی این شهر

بخش عظیمی از فرهنگ‌های گوناگون بمبئی را آشپزی و غذاهای خوشمزه‌ی این شهر به خود اختصاص داده است. این شهر غذاهای محلی و خیابانی بسیاری دارد که در سطح شهر در معرض نمایش گذاشته شده است و هرکسی که به بمبئی می‌رود، از یک فرد میلیاردر گرفته تا یک گدا، می‌تواند از طعم‌های لذیذ آن‌ها لذت ببرد. اگر دوست دارید در مورد فرهنگ غذایی غالب بر شهر بمبئی بیشتر بدانید، با کجارو همراه شوید.

مقاله‌های مرتبط:

در سطح شهر بمبئی با رستوران‌های متعدد و غذافروش‌های دوره‌گرد زیادی را می‌بینید که هر کدام نوعی از غذای محلی بمبئی را به اهالی و گردشگران عرضه می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم شما را با غذاهای خوشمزه‌ی محلی این شهر بیشتر آشنا کنیم:

وادا پاو

وادا پاو

در هند به وادا پاو «همبرگر مرد فقیر» هم می‌گویند! این غذا چیزی است که در بمبئی، در هر خیابانی می‌توانید پیدا کنید. پاو به زبان هندی به معنای نان است و در این غذا نان را از سیب‌زمینی پوره‌شده پر می‌کنند که به آن وادا می‌گویند. این غذای خوشمزه با چاشنی‌های تند و شیرین، فلفل سرخ شده و پودر سیر سرو می‌شود. در سراسر بمبئی ۵۰ هزار مغازه‌ی وادا پاوفروشی وجود دارد! 

پاو بهاجی

پاو بهاجی

اصل این غذا به ماهاراشترا بازمی‌گردد و امروزه می‌توانید در سراسر هند و به خصوص بمبئی (البته با کمی تغییرا) طعم این غذا را بچشید. اصل این غذا گیاهی است. پاو بهاجی نانی است که با کره در تابه تفت می‌خورد و بهاجی در زبان مرای به معنی «سبزیجات» است. در این غذا سبزی‌ها را خرد کرده و با انواع ادویه‌جات می‌پزند و با ترشی هم سرو می‌کنند. این غذا در یک سینی به همراه برش‌هایی از پیاز، لیمو، گوجه‌فرنگی و کره به مشتریان عرضه می‌شود. 

پانی پوری

پانی پوری

این غذا در هند با اسم‌های مختلفی شناخته می‌شود. پانی پوری در همه جای هند یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی است. این غذای خوشمزه از پوری‌های گرد توخالی تشکیل می‌شود که آن را با ترکیبی از نخود، سیب‌زمینی، ادویه‌جات، تمبر هندی و ادویه‌های تند و فلفل پر می‌کنند. زمانی که این غذا را میل می‌کنید، عطر و طعم تمامی این مواد و ادویه‌ها در هم آمیخته و مزه‌ی بسیار خوشمزه‌ای می‌دهد. 

فرانکی

فرانکی

بمبئی زادگاه فرانکی است که از نان پر شده از گوشت گوسفندی، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی پوره‌شده، مرغ یا هر چیز دیگری که تصور کنید تشکیل شده است. معمولا این غذا به همراه پیاز خام و سس‌های تند مصرف می‌شود. در تمامی خیابان‌های بمبئی می‌توانید از این غذای خوشمزه نوش جان کنید. 

بلپوری

بلپوری

این غذا از برنج بوداده به همراه پیاز خردشده، فلفل سبز سرخ‌شده و سبزیجات تهیه می‌شود که آن‌ها را در سس تمبر هندی و تند می‌ریزند. این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهایی است که به عنوان میان‌وعده در هند استفاده می‌شود. اما بهترین بلپوری‌ها را می‌توانید در سواحل بمبئی پیدا کنید.

کباب

کباب

اصلیت این غذا به کشورهای خاورمیانه بازمی‌گردد اما بهتر است در بمبئی هم کباب بخورید تا طعم خاص آن همیشه زیر دندانتان باشد. کباب‌های بمبئی معمولا از تکه‌های گوشت ماهی یا گوشت قرمز تهیه می‌شود که آن‌ها را به سیخ گرفته و در کباب‌پز طبخ می کنند. یکی از مشهورترین کباب‌پزهای بمبئی «Bademiya» نام دارد که عصرها مردم برای خودن کباب‌هایش صف می‌کشند.

ساندویچ

ساندویچ

همه با ساختار این میان‌وعده‌ی خوشمزه آشنا هستند. این غذا متعلق به هند نیست اما به شدت فرهنگ غذایی این مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است. در بمبئی هر غذایی که از دو تکه نان تشکیل شده باشد و میان آن هم هر چیزی که دلشان خواست، گذاشته باشند را ساندویچ می‌نامند. اما ساندویچ‌های کنار جاده داستان دیگری دارند. در کنار جاده‌های بمبئی انواع زیادی از ساندویچ سرو می‌شود که به آن کره، سس مایونز، پنیر، نان تست، تخم‌مرغ، سبزیجات و ... می‌زنند. «بابا ساندویچ» در نزدیکی دانشگاه «Mithibai» یکی از مشهورترین ساندویچ‌فروشی‌های بمبئی است.

دوسا

دوسا

دوسا غذایی است که به طور عمده در جنوب هند طبخ می‌شود و شبیه پینکیک است و از خمیر برنج تهیه می‌شود. این غذا در همه جای هند، به خصوص بمبئی در انواع مختلف تهیه می‌شود، مانند دوسای چینی، دوسا ماسالا و ... . این غذا با ترشی‌جات و طعم‌دهنده‌ی مختلفی سرو می‌شود. 

فالوده

فالوده

فالوده‌های بمبئی هم مانند فالوده‌های ایران خوراکی‌های شیرینی هستند که طرفداران خاص خود را دارند. این فالوده‌ها از شیر طعم‌دار، رشته‌های نازک نشاسته‌ای و ژلاتین تهیه می‌شوند. فالوده‌های سنتی بمبئی از شیر طعم‌دار شده با گل رز و شربت گل رز درست می‌شد اما امروزه این ترکیبات کمی تغییر کرده است. امروزه در فالوده‌های بمبئی حتی می‌توانید بستنی هم پیدا کنید. مشهورترین فالوده فروشی بمبئی «Badshah Falooda» است که خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین فالوده‌های این شهر را عرضه می‌کند.

منبع theculturetrip مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذاهای خیابانی بمبئی، ویترین فرهنگ غذایی این شهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..