تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه ١٣ هنرمند مظلوم‌نما

علیرضا آدم‌بکان، دلبر شهباز، نسیم گلی، ابراهیم کاشانی، هامد جابرها، سیدامین باقری، مرتضی خسروی، مهرداد جعفری، سپیده مهرگان، صالح تسبیحی، مرتضی متقی، بهرنگ بقایی و گلبرگ شعبانی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که آثار خود را در قالب مجسمه، نقاشی، عکس و میکس‌مدیا ارائه داده‌اند.

«مظلوم‌نما» یک نمایشگاه فیگوراتیو است که زیرمجموعه پروژه بلندمدت «میراث نفت و نیاکان» به‌شمار می‌رود.

در متن بیاینه «مظلوم‌نما» آمده است: «مظلوم‌نما درخت نحس ریشه‌دار است. ریشه‌های مظلوم‌نمایی در تاریخ و مذهب و اخلاق عرفی عمیق شده و معنی پیدا کرده است. تمام مذاهب و ایدئولوژی‌هایی که با خون کشتگان معتقد آبیاری شده‌اند، بارقه‌هایی از مظلوم‌نمایی در خود دارند، اما گاه، این شلوغ‌کاری در تحریک عاطفه آن‌قدر عمق پیدا می‌کند که می‌شود یک روش زیستن. در نتیجه مظلوم‌نمایی یک اخلاق ساده نیست. تمام ما یک مظلوم‌نمایی در جیب داریم و بنا بر موقعیت، اگر ابزارهای دیگر کارآمد نبودند، با گرفتن قلب خود، با بغض کردن یا اغراق در مشکلات عادی زندگی یا با خودزنی، از ابزار همواره حاضرِ مظلوم‌نمایی استفاده می‌کنیم.
مظلوم‌نمایان حرفه‌ای، برای گریز از مسئولیت زیستی خود و برای توجیه خطای خود مظلوم‌نمایی می‌کنند. مظلوم‌نمایان هدف نهایی خود را جلب ترحم دیگران قرار داده‌اند. در نتیجه، مظلوم‌نمایی، سواری گرفتن با اشک است. مظلوم‌نمایی اگر درخت بدشگون نباشد، حتما چاه ویل است و افتادن در آن بازگشت‌ناپذیر.»

در کنار نمایشگاه، دوم دی‌ماه، ساعت ۱۸ نشستی با عنوان بررسی اخلاق و بحران‌های اخلاقی جامعه با موضوع مظلوم‌نما و مظلوم‌نمایی نیز برگزار خواهد شد. در این نشست، دکتر بهزاد دوران و دکتر رضا کلاهی به‌عنوان جامعه‌شناس حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه از ۲۶ آذر تا سوم دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هپتا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه ١٣ هنرمند مظلوم‌نما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..