تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای عملیات طرح احیا و مرمت قنات فرح آباد کاشمر

رییس جهاد کشاورزی کاشمر، از عملیات اجرایی طرح احیا و مرمت قنات روستای فرح آباد این شهرستان خبر داد.

اجرای عملیات طرح احیا و مرمت قنات فرح آباد کاشمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سیدابوالقاسم موسوی گفت :قنات روستای فرح آباد با طول ۱۲کیلومتر و عمق ۱۵۰متر، با اراضی ۳۰۰هکتار ازجمله قنوات شاخص و قابل توجه این شهرستان است.
او با اشاره به خشکسالی های پی در پی چندسال اخیر در کاشمر گفت:دبی آب این قنات مانند سایر منابع آبی از ۶۰لیتر به کمتر از یک سوم کاهش داشته است به طوری که کشاورزی در این منطقه با ۱۵۰بهره بردار با مشکلات زیادی مواجه شد.
این مقام مسوول افزود:جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر همگام و همسو با سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت در بخش کشاورزی با اجرای طرح های مصرف بهینه آب در همه منابع آبی اعم از قنوات و چاه موتورها ، اقدامات موثری را در خصوص مرمت ، حفظ و احیا آن ها در مقابل پدیده خشکسالی برداشته است.
موسوی ادامه داد:مرمت و احیا قنات روستای فرح آباد از اعتبارات مالی بلاعوض استانی و صندوق خسارت دیدگان و اعتبارات ملی برخوردار است که اعتباری بالغ بر ۸۷میلیون تومان در این امر هزینه شده است.
رییس جهادکشاورزی کاشمر گفت:این عملیات موجب افزایش دبی آب از ۱۰لیتر و ارتقاء سطح تولید و افزایش سطح زیرکشت بالغ بر ۲۰هکتار شده است.
انتهای پیام// و ت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای عملیات طرح احیا و مرمت قنات فرح آباد کاشمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..