تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص بیماری های پنهان با "ت&a

تست رنگ ادرار روشي است كه متخصصان كليه يا اورولوژيست ها به كمك آن بيماری ها را تشخيص داده و درمان می كنند.

تشخیص بیماری های پنهان با

تست ادار روشی است كه پزشكان از روی رنگ آن سلامت يا بيمار بودن فرد را تشخيص می دهند. 

ادار در حالت طبيعی به رنگ زرد است، اگر اين زردی كم و به سمت بی رنگي برود يعنی آب مصرفی زياد شده است.

زرد تيره: اگر ادرار به اين رنگ باشد باشد به اين معنی است كه شما بايد مصرف مايعات به خصوص آب را افزايش دهيد.

بي رنگ: اگر ادرار براي مدت زمان طولانی بي رنگ باشد نشانه ای از دیابت بی مزه است. 

افرادی که با نوع دیابت نادر مبتلا هستند اغلب تشنه بوده و آب زياد می نوشند. در اين ديابت بی مزه فرد دچار تكرر ادرار بوده و به همين دليل سيكل خواب آنها به هم می ريزد.

زرد نئوني: اگر ادرار شما به اين رنگ بود جاي نگراني نيست و این تغییر، به احتمال زیاد در نتیجه مصرف بیش از حد ویتامین ها است. 

بدن می تواند ويتامين B و C را به سرعت جذب كند اما در مواردی نمی تواند آن ها را ذخيره كرده و درنتيجه اين ويتامين ها از طريق ادرار دفع شده و رنگ آن تغيير پيدا می كند.

نارنجي: تغيير رنگ ادرار به نارنجی می تواند به معنای کم شدن آب بدن یا مصرف بیش از حد مواد غذایی شور باشد. یکی دیگر از علل مهم تغيير رنگ ادرار به نارنجی مي تواند وجود یک کیست یا تومور مانع در مجرای صفراوی بوده كه موجب بروز  یرقان می شود.

آبي و صورتی: رنگ های خوراکی موادغذايي و داروهای خاص ادرار را به رنگ تغيير می دهد.

سبز: این رنگ می تواند نشانه ای از عفونت ادراری در اثر وجود باکتری سودوموناس آئروژینوزا باشد. علاوه بر اين با مصرف برخی داروها برای درمان افسردگی پارکینسون ممكن است اين تغيير رنگ به وجود آيد.

قرمز: این رنگ می تواند نشانه ای از سرطان در مجاری ادراری باشد به همين دليل اين موضوع را بايد جدی گرفت.

بنفش: تغيير رنگ ادرار به بنفش می تواند در اثر پورفیری يك اختلال نادر باشد که سیستم عصبی و پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.

قهوه اي يا سياه: با مصرف داروهاي ملين ادرار شما قهوه ای یا سیاه رنگ  مي شود.

سفيد: ادرار سفید به دلیل عفونت باکتریایی به وجود مي آيد.

اگر ادرار شما تغيير رنگ پيدا كرده بهتر است به يك متخصص كليه و مجاري ادراري يا اورولوژیست برای تحقیقات بیشتر مراجعه كنيد.

منبع: yahoo health

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص بیماری های پنهان با "ت&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..