تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنفرانس وحدت نمادی از وحدت اسلامی است

به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله محسن اراکی در نشست خبری سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع "وحدت و ضرورت مقابله با جریان‌های تکفیری" با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، افزود: امسال، هم در سراسر کشور و هم در سراسر جهان اسلام برنامه‌های هفته وحدت با شکوه‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری است و این نشان دهنده آن است که موج گرایش به وحدت در حال افزایش است. 

وی گفت:‌ هر سال شاهد استقبال بیشتر و بهتری از برنامه‌های هفته وحدت در جهان اسلام هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اعلام می‌کنیم که حمله دشمن در ایجاد موج جنگ فرقه‌ای در منطقه و ایجاد فتنه آتش افروزی بین‌المذاهبی در کشورهای اسلامی شکسته شده و امروز در حال بازگشتی گسترده به همان وحدتی که رسول اکرم(ص) به ما امر فرموده است، هستیم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز ما شاهد جریان جدیدی در جهان اسلام هستیم که جریان تفرقه گرا در حالت انزوا قرار گرفته است، گفت: شکست‌هایی که گروه‌های افراطی، تروریستی و فرقه گرا در سوریه، عراق و سایر مناطق جهان اسلام با آن روبه‌رو شده‌اند دلیل بسیار روشن بر آغاز شکست موج آتش افروزی و فتنه گری است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه امروز شاهد اهتمام گسترده جوامع اسلامی به برنامه های هفته وحدت هستیم، افزود: امروز برنامه‌های بسیار گسترده‌ای درباره هفته وحدت در سراسر کشور شاهد هستیم و در سایر کشور های اسلامی نیز شاهد نشست های پیرامون هفته وحدت و بزرگداشت میلاد رسول اکرم (ص) با محوریت وحدت هستیم.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران همانند سال های گذشته شاهد برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و بسیاری از برنامه های دیگر هستیم، گفت: سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 220 شخصیت برجسته جهان اسلام طی روز های 25 الی 27 آذر تشکیل می‌شود که حضور این شخصیت ها در جمهوری اسلامی ایران و شرکت در کنفرانس وحدت، اعلام یک همبستگی و هم سویی در جهان اسلام است.

آیت الله اراکی افزود: حاضران در کنفرانس وحدت از همه فرقه ها و گرایش های اسلامی هستند که در یک مکان واحد و با هدف و انگیزه واحد حضور پیدا می کنند و دغدغه همه آن‌ها وحدت جهان اسلام است بنابراین اصل تشکیل کنفرانس وحدت، نمادی از وحدت اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: در کنفرانس وحدت مسائل مهم از جمله مشکلات جهان اسلام و محورهای پیرامون سرنوشت جهان اسلام مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و در این زمینه نظرات و پیشنهاداتی ارائه خواهد شد.

وی تأکید کرد: در کنفرانس های وحدت در سال های گذشته پیشنهاداتی ارائه شده که بر اساس این پیشنهادات برنامه‌های مفصلی در جهان اسلام اجرا شد که از آن جمله ایجاد 14 اتحادیه نظیر اتحادیه بانوان، اتحادیه تجار و بازرگانان، اتحادیه احزاب پشتیبان مقاومت و ... است بنابراین آنچه تاکنون انجام گرفته نمونه ای از نتایج کنفرانس های پیشین وحدت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنفرانس وحدت نمادی از وحدت اسلامی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..