تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد مركز ملی و منطقه‌ای «كلان داده» با همكاری دانشگاه صنعتی اميركبير و فرانسه

رئيس دانشگاه صنعتی اميركبير از توافقات اوليه برای ايجاد مركز ملی كلان داده (Big Data) با همكاری دانشگاه‌های فرانسوی خبر داد.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: خوشحاليم كه بعد از توافقات انجام شده در برجام،  همكاری های علمی 2 كشور شتاب خوبی گرفته و حضور وزير و مسئولان دانشگاه ها و مراكز معتبر علمی فرانسه نشان‌دهنده اين امر است.

وي با بیان اینکه در اين سفر، همکاری مسوولان 2 كشور براي ايجاد همكاري هاي علمي ملموس بود، عنوان کرد: دانشگاه صنعتي اميركبير، محوريت ارتباط با دانشگاه هاي فرانسه را از طرف وزارت علوم ايران دارا است به طوری که مي توانيم به ساير دانشگاه هاي ايران كمک كنيم تا اين همكاري ها با قوت بيشتري دنبال شود.

معتمدی ادامه داد: در سفر اخير ما به فرانسه در رابطه با ايجاد مركز ملي و منطقه اي كلان داده مطرح شد كه اميدواريم در سفر وزير علوم فرانسه به كشورمان بتوانيم مقدماتش را فراهم کرده و به زودی اين مركز ملی را ايجاد كنيم.

وی افزود: بعد از برجام، روابط ايران و فرانسه در حال گسترش بوده و اين امر در زمينه روابط علمي و دانشگاهي داراي اهميت ويژه اي است.

رییس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: براي موفقيت در اين زمينه، نیاز به اراده 2 دولت است و البته در گفت‌وگويی كه با وزير علوم داشتم اين اراده قوي را ملاحظه كرديم و اين سومين ملاقاتي بود كه با يكديگر داشتيم و  شاهد پيشرفت‌هاي محسوسي در زمينه روابط علمي دانشگاهي 2 كشور هستيم.

معتمدی با تاکید اینکه اراده، كافي نيست و بايد ابزارها و الزامات اين كار فراهم شود، تصریح کرد: در بازديدهايمان از دانشگاه هاي ايران، اين الزامات را شناسايي كرديم و معتقديم برخي امكانات بايد بهبود پيدا كند و در همين راستا مي توان شرايط بورس، ويزا و رواديد و فعاليتهايي را كه سفارت در ايران انجام مي دهد، بهبود بخشيد.

وی یادآور شد: خوشبختانه كيفيت كار و سطح علمي استادان و دانشجويان ايراني در فرانسه زبانزد است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد مركز ملی و منطقه‌ای «كلان داده» با همكاری دانشگاه صنعتی اميركبير و فرانسه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..