تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا نباید فست فود بخوریم

درباره مضرات فست فود بارها سخن گفته شده، اما به نظر می‌رسد به رغم همه این هشدارها گرایش به خوردن فست فود نه تنها کم نشده که مضاعف شده است. فست ‌فودها چند ایراد اساسی دارند که برای بدن بسیار مشکل ‌ساز هستند. مضاف بر این که مواد تشکیل دهنده آنها معمولاً با کیفیتی بسیار پایین و تاریخ مصرف گذشته هستند.

حالا بگذریم که در مواد تشکیل ‌دهنده بسیاری از این فست‌ فودها باید تردید کرد. گوشت مورد استفاده در این فست ‌فودها با مواد بسیار بی ‌کیفیت و غیر استاندارد مخلوط شده و در تهیه آن به هیچ عنوان نکات بهداشتی رعایت نمی شود.

ایراد دوم آنها ادویه بسیار زیاد به ویژه نمک و فلفل غیر استانداردی است که در این حجم برای بدن و تغذیه بسیار نامناسب ‌اند. ضمن اینکه قندها و پروتئین آنها، کیفیت لازم را ندارند و حتی ناسالم هستند.

روغن ‌هایی که در طبخ این مواد استفاده می‌شود، نه تنها بسیار بی ‌کیفیت اند، بلکه حتی برای سرخ کردن بار اول هم مناسب نیستند. اما متاسفانه شاهدیم که فروشندگان فست‌فود بارها و بارها از این روغن نامناسب استفاده می‌کنند.

سس و نوشابه، دو چاشنی خطرناک

سس ‌های بسیار چرب هم همواره تغذیه سالم را زیر سوال می ‌برند. مصرف بیش از حد این سس‌ ها بسیار برای بدن مضر و آسیب ‌رسان است. تغذیه سالم با چربی و نمک کم و مواد تازه فراهم می‌شود، در حالی که فست ‌فودها این فاکتورها را ندارند. نوشابه در رنگ ‌های مختلف جزو لاینفک فست‌ فودهاست. مصرف بیش از حد این نوشیدنی در ایجاد سوء تغذیه بسیار موثر است و مانع اصلی در جذب املاح به حساب می‌آید.

بیشترین آسیب به کبد و دستگاه گوارشی می‌رسد

آسیب این نوع تغذیه ناسالم به همه بدن می‌رسد، اما بیشترین آسیب شامل کبد و دستگاه گوارش می‌شود. پوکی استخوان، کبد چرب و ضعف عضلانی که این روزها به شدت با آن رو به‌ رو هستیم را باید در این نوع تغذیه جست ‌و جو کرد. ریفلاکس و تنبلی معده، اختلال سوخت و ساز در کبد و کبد چرب از مهم ترین مضرات فست فودها و نوشابه ها هستند.

نوجوانان در سن رشد بیشترین آسیب را می ‌بینند

این مواد بر اساس سن و سال آسیب‌ شان افزایش و کاهش می ‌یابد. سنین زیر ۱۶ سال و بالای ۷۰ سال بیشترین آسیب بدنی را از این مواد ناسالم می‌ بینند و ممکن است آثار سوء آن را بلافاصله مشاهده کنند. با این حال باید بگوییم بیشترین ضرر به افراد در سنین رشد می‌رسد. در این سن بدن نیاز به پروتئین خوب دارد و مواد غذایی سالم، اما وقتی این مواد ناسالم به بدن می‌رسند، نوجوانان قطعاً در سال‌ های آینده آسیب ‌های آن را خواهند دید.

ورزش و تناسب وزن را فراموش نکنید

کسی که فست فود می‌ خورد معمولاً زیاد و سریع می ‌خورد که این امر مهمترین عامل در افزایش وزن است. افزایش وزن خود حکایتی مجزا دارد و آسیب ‌های بسیاری می ‌رساند و ورزش تنها راه مقابله با آن است. ورزش مناسب می‌تواند آسیب‌ فست ‌فودها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا نباید فست فود بخوریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..