تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخی پایتخت نشینان نامهربان هستند/ حذف طرح اجباری پزشكان/ زورگويان طرح تحول را پر شدن جيب پزشكان می دانند

وزير بهداشت گفت: زورگويان با استفاده از ابزار تبليغات سعي دارند اين طرح را مترادف با پر شدن جيب پزشكان و ضربه به مردم كم درآمد معرفي كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضي زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بيست و ششمين كنگره چشم پزشكي ايران با اشاره به طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترين طرح اجتماعي جمهوري اسلامي ايران تا به امروز در كشور گفت: من مطمئن هستم طرح تحول سلامت در آينده نيز ادامه پيدا مي كند، هر چند كه بدخواهان قوي دارد.  

وی ادامه داد: كساني كه زور دارند با استفاده از تبليغات در اختيار خود، تلاش مي كنند به دروغ اين طرح را مترادف با پر شدن جيب پزشكان و آسيب زدن به مردم كم درآمد معرفي كنند.

هاشمی اظهار داشت: دولت در عین مشکلات اقتصادی و بودجه یارانه جدیدی را در قالب طرح تحول سلامت شروع کرد که رییس جمهور در آغاز سال اصرار داشت به دلیل اینکه به مردم قول دادیم در قبال افزایش هزینه سوخت خدمت جدیدی ارائه دهیم این طرح در کشور اجرایی شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم در دولت و مجلس فعلی و آینده این طرح به قوت خود باقی بماند، افزود: همه اینها در راستای آرزوها و وعده‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی و شهدا است عمده طرح تحول سلامت متوجه مستضعفان، حاشیه نشینان، محرومان و استان‌های مرزی است.

وی با اشاره به سفر 4 روزه خود به استان سیستان بلوچستان گفت: هر چه که در پایتخت نامهربانی می‌بینیم در این استان از مردم رنج دیده چیزی جز امید، قدر شناسی، محبت و معرفت توام با احترام ندیدیم سال‌های زیادی مردم این منطقه با غفلت سیاست مداران در محرومیت به سر می‌بردند.

هاشمی عنوان کرد: در طول 3 سال گذشته همه مراکز جامعه درمانی این استان دارای پزشک و متخصصان به وفور است، البته به این معنا نیست که نیازی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح تخت‌های بیمارستانی جدید تا پایان این دولت در سیستان و بلوچستان گفت: به اندازه همه سال‌های که در این استان تخت بیمارستانی ساخته شده 50 درصد تخت تا پایان این دولت تحویل داده می‌شود، علاوه بر این به اعضای هر 3 هزار نفر یک مراقب  سلامت، پزشک و  دندان پزشک در مراکز جامع سلامت فعالیت می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: پزشکان زیادی بدون اینکه تعصب قومیتی و مذهبی داشته باشند در مناطق محروم به خصوص این استان به مردم خدمت رسانی می‌کنند برای جبران عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان بیش از 600 کارگاه عمرانی در این استان و فعالیت کرده تا بتوانیم زودتر به مردم محروم این منطقه خدمت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه کسری بیمه‌ها مربوط به طرح تحول نیست، افزود: همه اینها به دلیل اینکه بیمه‌ها نتوانستند امور را اداره و خوب اجرایی کنند به وجود آمده، همچنین بیمه تامین اجتماعی سهمی را در درمان هزینه نمی‌کند به منظور رفع این چالش رئیس جمهور خود در این موضوع ورود کرده و هر هفته جلسه‌ای را برای عقب ماندگی پرداخت‌ها برگزار می‌کند.

طرح اجباری پزشکان سربازی مضاعف محسوب می‌شود

وی با اشاره به حذف طرح اجباری پزشکان، گفت: در 5 رشته طرح را حذف کرده و در 5 رشته دیگر 20 درصد زمان آن را کم کرده ایم این طرح در دراز مدت ظلمی است که به گروه‌های پزشکی وارد شده و به نوعی سربازی مضاعف برای آنها است که باید برچیده شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: باید 30 درصد ظرفیت دولت را به مناطق محروم اختصاص دهیم در سراوان پزشکان هزینه‌های خود را از آذر ماه سال گذشته دریافت نکرده بودند.

وی با اشاره به توجه انجمن چشم پزشکی ایران به اعضای این انجمن از گذشته کمیته‌ای را تحت عنوان کمیته اخلاق راه اندازی کردند که امیدوارم همه پزشکان به خصوص پزشکان جوان به آن اهمیت ویژه‌ای دهند.

هاشمی ادامه داد: یکی از آسیب‌های جدی که ممکن است در رشته پزشکی به وجود آید سوء اخلاق است. نباید به بقیه‌ گروه‌های اجتماعی توجه کنیم که چون در این گروه‌ها آلودگی وجود دارد برای ما نیز ایراد محسوب نمی‌شود مردم از پزشکان جز نوع دوستی، انصاف و اخلاق مداری چیزی نمی‌خواهند.

بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی ایران تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخی پایتخت نشینان نامهربان هستند/ حذف طرح اجباری پزشكان/ زورگويان طرح تحول را پر شدن جيب پزشكان می دانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..