تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی نوت ۷ و آشوب هایش - آکا

حال آنا کاترینا شدلتسکی، مؤسس و مدیرعامل گروه مهندسی Instrumental، به جای بررسی فرآیند احتمالی انفجار در گلکسی نوت ۷ و جستجوی دلایل در خود گوشی، در حال بررسی چرخه تولید باتری خود است.

در بررسی های انجام شده توسط تیم مهندسی Instrumental مشخص شده است عملکرد نرمال گلکسی نوت ۷ منجر به افزایش سایز باتری درون بدنه این گوشی هوشمند می شود. با توجه به اینکه ابعاد محل قرارگیری باتری ثابت بوده، افزایش اندازه منجر به افزایش فشار شده و به لایه های درون باتری فشار وارد می کند. با توجه به افزایش فشار، عایق های به کاررفته دیگر کارایی خود را از دست می دهند و موجب اتصال کوتاه باتری و در پی آن انفجار گوشی می شوند.

به گزارش اینسترومنتال؛ قرار دادن یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت در گوشی هوشمندی با بدنه باریک، پتانسیل انفجار باتری را افزایش داده است.

شدلتسکی در این خصوص بیان می کند:

فرآیند آزمایش باتری بسیار زمان بر و دقیق است، به طوری که برای آزمایش یک باتری به زمانی یک ساله و هزاران نمونه باتری نیاز است. به نظر می رسد فرآیند خلاقانه تولید باتری در کارخانه سامسونگ، با گذشت زمان تغییر کرده است و جدید ترین باتری های تولید شده که ماحصل فرآیند تغییر یافته بودند، راهی مرحله تست و آزمایش نشده اند.

بر اساس بررسی های انجام شده؛ فضای موجود برای تحمل افزایش سایز باتری درون بدنه، در برخی نقاط محفظه باتری به کمتر از ۰.۱ میلی متر می رسید. در واقع ارتفاع محل قرارگیری باتری بسیار دچار محدودیت بوده است.

انتسترومنتال به این نکته اشاره کرده که اگر سامسونگ گوشی خود را در بازار حفظ می کرد، پس از گذشت مدتی دارندگان این گوشی در صورت منفجر نشدن آن، احتمالا شاهد بیرون زدگی در بدنه گوشی بودند. به اعتقاد شدلتسکی؛ سامسونگ این تصمیم را نداشته که باتری با ظرفیت پایین تری را در مقایسه با گلکسی نوت ۵ و آیفون ۷ پلاس در کالبد محصول جدیدش بگذارد و از سوی دیگر در پی عوض کردن طراحی گوشی خود نبود.

سامسونگ با اضافه کردن ویژگی های جدید به گلکسی نوت ۷ در پی آن بود تا این گوشی را به یک محصول ایده آل تبدیل کند، حال آنکه غفلت از جزئیات باعث کنار رفتن یک نسل از فبلت سامسونگ شد.

به دنبال همین ماجرا، ۵ نفر در کره جنوبی براین ادعا هستند در پی انفجار گوشی گلگسی نوت ۷ خود دچار سوختگی شدید و مشکلات تنفسی حاد شده و اکنون این گروه با حمایت ۲۴۰۰ نفر دیگر، علیه سامسونگ تشکیل پرونده داده اند.

در دادخواست شرکت حقوقی Harvest که تنظیم و پیگیری شکایت گروهی را به عهده دارد، یکی از حامیان این پرونده چنین نوشته است:

گلکسی نوت ۷ تعویض شده من در کنار تخت خوابم دچار آتش سوزی شد. خوشبختانه گوشی با کاور محافظت می شد و من هیچ گونه آسیب فیزیکی ندیدم ولی کاور و کارت اعتباری که در کنار گوشی بود، کاملا ذوب شدند.

وکلای شاکی ها ۴۲ میلیون وون خسارت درخواست کرده اند، یعنی برای هرکدام از شاکی ها ۵۰۰ هزار وون (معادل ۴۲۴ دلار) در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری های محلی، سامسونگ برای مقابله با این شکایت یک شرکت حقوقی استخدام کرده است. بخشی از دفاعیه رسمی ارسالی این شرکت به دادگاه مسوول پرونده، به این شرح است:

ما به اندازه کافی جبران خسارت و مشکلات این اتفاق را برای خریداران گلکسی نوت ۷ کرده ایم . خسارت مطالبه شده توسط شاکیان این پرونده در محدوده مسئولیت ها و تعهدات ما نیست. برای به حداقل رساندن صدمات احتمالی به مشتری ها، ما همه محصولات مشکل دار را جمع کرده که این اقدام نزدیک به ۱۰ تریلیون وون برای شرکت هزینه در برداشته است

سامسونگ تابه حال شخصا از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی نوت ۷ و آشوب هایش - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..