تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما! - آکا

نوشته شده در تاریخ 1395/09/23 در دسته بندی دیدنی های جهان از هر پنج قاره پرتال آکاايران سايت خبرگزاری آکا بخش قاره آسیا قسمت دیدنی های جهان از هر پنج قاره- آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما! آکاایران: دیدنی های آذربایجان

اگر به دنبال سرزمینی می گردید که زیبا و غنی باشد و برای سفر به آن مجبور نباشید زمین را دور بزنید، به آذربایجان سفر کنید. کشوری در همسایگی مان که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. با الی گشت همراه باشید و با برخی از این زیبایی ها آشنا شوید:

,سفر,سفر به آذربایجان, جاذبه های آذربایجان,[categoriy] آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما

آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما! - آکاسفر,سفر به آذربایجان, جاذبه های آذربایجان, گردشگری در آذربایجان

آکاایران: آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما!

قبوستان (Gobustan)

به گزارش آکاایران: قبوستان، از آنجایی که یادآور میزسنگ های پیش از تاریخ (دایره ای از سنگ ها که به صورت عمودی روی هم چیده شده اند) هستند، اغلب به عنوان نسخه آذربایجانی استون هنج انگلستان معرفی می شود. هر چند به اینجا ختم نمی شود، چون قبوستان یک منطقه حفاظت شده معماری است که در جنوب باکو قرار دارد و با بیش از ۶۰۰۰ تخته سنگ طراحی شده که در فضای بیش از ۵۳۷ هکتار گسترده شده است، دید شگفت انگیزی نسبت به تمدن پیشینیان ارائه می کند. یافته های قبوستان نشان می دهد که آنجا از سکونت گاه های عصر سنگی بوده است و علاوه بر نقاشی های غار و صخره ها، گواهی بر سکونت گاه های انسان و حتی گورهای باستانی است.

دریای خزر

این نام گذاری اشتباه است، دریای خزر در واقع بزرگ ترین دریاچه جهان است و عظمتی معادل ۳۷۱،۰۰۰ کیلومتر مربع دارد. دریای خزر در جایی قرار گرفته است که به بستر اقیانوس شباهت دارد و آب آن به شدت شور است، البته مقدار شوری آن کمتر از دریاها و اقیانوس های دیگر است، به این معنا که برای شنا کردن عالی است چون امکان حساسیت زایی آن کمتر است. از جمله فعالیت های رایج در دریای خزر قایق های کروز، امکان غواصی و ماهیگیری هستند.

پارک ملی شیروان

پارک ملی شیروان در سال ۲۰۰۳ به عنوان منطقه حفاظت شده به طور رسمی تاسیس شد، این پارک در کنار دریای خزر قرار داشت و حالا در فضایی بیش از ۵۴،۰۰۰ هکتار به سمت جنوب باکو گسترده شده است. این منطقه حفاظت شده به صورت چشم اندازی نیمه بیابانی ساخته شده است به این معنا که شما می توانید تپه های شنی روان را که مخفیگاه های بسیار خوبی برای آهوان هستند در آنجا بیابید، و طبیعت دوستان هم می توانند آرایش متنوعی از گونه ها از جمله لاکپشت ، جوجه تیغی، گربه های جنگلی و شغال را در آنجا کشف کنند. اگر به زندگی پرندگان بیشتر علاقه دارید، قو و حتی فلامینگو هم در این پارک خواهید یافت، که دوست دارند دور دریاچه ای که به درستی دریاچه فلامینگو نام گرفته است، جمع شوند. در این پارک، گل فشان ها نیز به راحتی قابل دیدن هستند، مشهورترین آنها کوه بندوان (Bandovan Mountain) است ، این پدیده طبیعی به راستی ارزش یک بار دیدن را دارد. برای کسانی که می خواهند وقت خود را به دیدن جاذبه های طبیعی اینجا بگذرانند، اقامت گاه هایی به شکل خانه های ییلاقی زیبا مهیا است، یا بازدیدکنندگانی که بیشتر اهل ماجراجویی باشند، می توانند در ساحل شمالی پارک با کسب مجوز چادر بزنند.

,سفر,سفر به آذربایجان, جاذبه های آذربایجان,[categoriy] آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما نابران(Nabran)

نابران روستایی است که به چیزی شبیه منطقه تفریحی آذربایجان تبدیل شده است و تقریبا ۳ ساعت تا شمالی ترین بخش باکو فاصله دارد. نابران در حاشیه دریای خزر قرار دارد، و یکی از بهترین جاذبه های آن آب و هوای آن است که در ماه های تابستان بسیار آفتابی است. به همین دلیل، در نابران فعالیت های آبی زیادی در جریان است و از آب و هوای محیط حداکثر استفاده می شود، از جمله یک پارک آبی و استخرهای شنای متعددی در تمام این منطقه. این روستا برای کسانی که می خواهند بخشی از زندگی شبانه جمهوری آذربایجان را تجربه کنند نیز کافه ها و رستوران هایی دارد.

شهر شکی (Sheki)

در غرب باکو، جایی هست که به عنوان یکی از قدیمی ترین منزلگاه های انسان در سرتاسر قفقاز شهرت دارد و گفته می شود به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی گردد. شهر شکی توقفگاهی در جاده ابریشم بوده است و به خاطر ابریشم ها و دیگر منسوجات عالی اش مشهور بوده است. امروزه این سنت همچنان در شهر شکی پا برجاست ، و در اینجا سوزن دوزی های زیبا و صنایع دستی بومی دیگر برای بازدیدکنندگان عرضه می شود. علاوه بر هنر و صنایع دستی این شهر کاخ ها، مساجد و حتی حمام های قدیمی هم دارد، همین طور قصر شکی خان که از قرن ۱۸ به جا مانده است. وقتی به این فکر کنید که این قصر تماما بدون استفاده از میخ ساخته شده است، بیشتر هم تحت تاثیر آن قرار می گیرید. در هنگام بازدید نقاشی های دیواری زیبا و پنجره های حکاکی شده آن را از یاد نبرید.

آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما

دیدنی های جهان از هر پنج قاره - http://www.eligasht.com/Blog




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما! - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..