تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر دفاع ایران با «جاکوب زوما» دیدار و گفت وگو کرد

به گزارش افکارنیوز،

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک سفر رسمی به آفریقای جنوبی سفر کرده است، با جاکوب زوما رئیس جمهور این کشور دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.

 در این دیدار رئیس جمهور آفریقای جنوبی با خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی گفت : ایران و آفریقای جنوبی دو کشور مهم و مستقل هستند و عزم ما توسعه روابط با ایران است و اجازه نمی دهیم کسی این روابط را مخدوش کند.

جاکوب زوما گفت: اگر جهان تغییر نکند مشکلات آن ادامه می یابد و ما باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و ثبات اقتصادی تصریح کرد : آفریقای جنوبی در این مسیر بر گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد و ما باید به طور فعال پیگیر اجرای توافقات میان دو کشور باشیم.

در ادامه سردار دهقان با ابلاغ سلام های گرم حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و پیام دوستی دولت و ملت ایران با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و کنگره ملی آفریقا در مبارزه با آپارتاید و روابط دوستانه دو کشور در دو دهه گذشته پس از محو رژیم آپارتاید تصریح کرد: قاره آفریقا از اهمیت و جایگاه ویژه ای نزد جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و ارتقاء سطح روابط در همه زمینه ها از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وزیر دفاع کشورمان با تشکر از مواضع مثبت آفریقای جنوبی در قبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفر اخیر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران گفت: این سفر تحرک جدی و بسیار خوبی در همکاری دو کشور به خصوص در زمینه های دفاعی – نظامی ایجاد کرده است.

سردار دهقان در ادامه گفت: خوشبختانه بعد از توافق هسته ای با کشور های 1+5 شاهد حضور بسیاری از کشورها برای دستیابی به فرصت های همکاری اقتصادی و تجاری با ایران هستیم و هم اکنون شرایط سرمایه گزاری در ایران بوجود آمده و همکاری های خوبی با کشورهای جهان در حال شکل گیری است، ما علاقه مند به همکاری و پذیرش سرمایه گزاری از سوی کشورهایی همچون آفریقای جنوبی هستیم که با اتخاذ مواضع اصولی و منصفانه از حق و عدالت دفاع کردند.

وزیر دفاع با تشریح آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: معتقدیم تحلیل تحولات این منطقه بدون لحاظ کردن عناصر چهارگانه مبانی و آموزه های فکری تروریسم و دلایل بازتولید آن، حامیان دولتی و منافع مورد نظر آنها، پیامدها، آسیب و خسارتهای ناشی از آن و راهکارهای مبارزه و حذف تروریسم امکان پذیر نیست. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر دفاع ایران با «جاکوب زوما» دیدار و گفت وگو کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..