تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم - آکا

نوشته شده در تاریخ 1395/09/23 در دسته بندی دیدنی های جهان از هر پنج قاره پرتال آکاايران سايت خبرگزاری آکا بخش قاره آسیا قسمت دیدنی های جهان از هر پنج قاره- آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم

جمهوری آذربایجان، کشوری است که در منطقه قفقاز قرار دارد و اروپای شرقی را به آسیای غربی متصل می کند، پس انتظار برخوردی از نوع تقابل شرقی غربی داشته باشید، شما چیزهای زیادی برای لذت بردن در این کشور پیدا خواهید کرد. از آنجایی که در مجاورت دریای خزر قرار دارد، استراحت گاه های ساحلی هیجان انگیزی دارد، یا اینکه می توانید با سفری به کوه های شعله ور (flaming mountains) یا گل فشان نام آذربایجان را به عنوان سرزمین آتش بپذیرید. شهرهای دامنه ای این کشور همان طور که مساجد و مناره های باستانی را در خود پنهان دارند، بعضی از تاثیرگذارترین معماری های مدرن جهان را نیز به شکل برج های شعله باکو در بر می گیرند. پس مهم نیست برنامه شما چه باشد و چقدر محدودیت زمانی داشته باشید، جمهوری آذربایجان، محل تلاقی اروپا و آسیا، چیزهای زیادی برای عرضه به بازدیدکنندگان دارد. با الی گشت همراه باشید:

,آذربایجان, سفر به آذربایجان, سفر ,[categoriy] آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم

آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم - آکاآذربایجان, سفر به آذربایجان, سفر ,دیدنی های آذربایجان

آکاایران: آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم

,آذربایجان, سفر به آذربایجان, سفر ,[categoriy] آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم باکو

به گزارش آکاایران: باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان است، در امتداد دریای خزر قرار دارد و ترکیب عجیبی از شهر محصور قدیمی ایچری و در همین طور ساختمان های مدرن است که به رشد بی سابقه آسمان خراش ها منجر شده است که بسیاری از آنها با صفحه نمایش های LCD تزیین شده اند. با تمام اینها، به هیچ عنوان برج های شعله را از دست ندهید، سه برج شعله مانند که شب ها نوری برنزی را در شهر می پراکنند. این شهر در زمینه موزه هنرهای معاصر هم بسیار امروزی عمل کرده است، این موزه بیش از ۹۰۰ اثر هنری را از هنرمندان منطقه در برمی گیرد که به نمایش می گذارد و برای علاقه مندان به فرهنگ نوین ارزش بازدید را دارد. همچنین می توانید با بازدید از تازه بازار (Teze Bazaar) محصولات محلی را امتحان کنید، بازاری که برای پنیرها و ادویه جاتش مشهور است، یا کباب بگیرید، یک غذای خوشمزه محلی در یکی از بی شمار رستوران های بازی که در تمام شهر پیدا می شوند.

ایچری شهر

شهر ایچری که به “شهر کهن” و “دژ” شناخته شده است از جمله مکان هایی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در مرکز باکو قرار دارد. شما می توانید شاهکارهای معماری حیرت انگیزی در سرتاسر این محدوده حفاظت شده شهر پیدا کنید. از جمله برج دختر (Maiden Tower) که به قرن ۱۲ ام بر می گردد و بخشی از شهر محصور باستانی باکو بوده است، همچنین کاخ شروان شاهان (Shirvanshah Palace) که در قرن ۱۳ ام بنا شده است. از این شهر بازدید کنید نه فقط به خاطر معماری اش بلکه برای صنایع دستی آن، مثل سرامیک، همین طور منسوجاتی چون فرش و لباس های ملی سنتی آذربایجان. اگر بخواهید سرخوشانه در اطراف مرکز تاریخی شهر قدم بزنید و کمی سوغاتی بخرید، ایچری مغازه های زیادی دارد که برای این کار عالی هستند.

,آذربایجان, سفر به آذربایجان, سفر ,[categoriy] آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم پارک ملی آبشرون (Absheron)

پارک ملی آبشرون که در منطقه عزیز بیوف قرار گرفته است، ۷۸۳ هکتار از زمین های حفاظت شده را در برمی گیرد و جای بسیار خوبی برای مشاهده پوشش گیاهی و جانوری خیره کننده جمهوری آذربایجان است. این پارک ملی، میزبان حیات وحش بومی این منطقه چون آهو، پرندگان، شغال، گورکن، و فک خزری است. زمین اینجا بیشتر از نوع استپ های خشک است، مناسب مناظر عاشقانه ای چون تپه های شن روان و نیزارها و چمنزارها که در باد تکان می خورند. آب های اینجا نیز به شفافیت کریستال شناخته شده است و مناسب حیات وحش است و گاهی مارماهی هم دارد. اگر دوست دارید نگاهی به فک های مشهور خزری بیاندازید، باید برای سپتامبر پیش رو برنامه ریزی کنید.

گِل فشان قره سو

بسیاری از بازدیدکنندگان آذربایجان شاید ندانند که این کشور بیشترین تعداد گل فشان های جهان را در خود دارد. اگر بخواهیم دقیق باشیم ۳۵۰ عدد! یکی از شناخته شده ترین های آنها قره سو است، که ارتفاع پرتاب گل آن به هوا بیش از ۱۰۰۰ متر است. این گل فشان ها وقتی ایجاد می شوند که زیرزمین گاز تولید شود و برای رهایی گل ها را به هوا پرتاب کنند. گفته شده است که اولین گل فشان ها ۲۵ میلیون سال پیش در آذربایجان فعال شدند و بازدیدکنندگان قره سو غالبا می گویند که به سطح ماه شباهت دارد!

استراحت گاه نفتی نفتالان

شهرت استراحت گاه نفتالان به این دلیل است که در آنجا نفت خامی یافت شده است که گفته می شود خواص درمانی دارد، و در گردشگری درمانی منطقه رونق بسیاری یافته است. این استراحت گاه در میادین نفتی نفتالان در شهر نفتالان قرار دارد، بازدیدکنندگان به اینجا می آیند تا در نفت حمام کنند یا تحت یک سری درمان های نفتی قرار بگیرند که گفته می شود به رفع درد و درمان های ضد التهابی کمک می کند. مهم نیست به دلایل درمانی به اینجا آمده باشید یا فقط می خواهید به این فعالیت غیرمعمول تن بدهید، می توانید در این استراحت گاه از حمام کردن در نفت لذت ببرید و یک سری درمان های نفتی آرامش بخش در آب گرم آنجا را تجربه کنید.

آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم

دیدنی های جهان از هر پنج قاره - http://www.eligasht.com/Blog




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آذربایجان، همسایه ای که باید به او سر بزنیم - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..