تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش آیت الله العظمی مکارم به سفر نخست وزیر انگلیس به منطقه

یکی از مسئولین کشور انگلیس به منطقه شیوخ رفت تا تجهیزات نظامی خود را بفروشد در حالی که می داند،‌ عربستان کشور کودکش است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله مکارم شیرازی، عصر دیروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد به اهمیت مسئله فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کردند و گفتند: اگر سیاست مداران و سرمایه داران و آحاد مختلف کشور از فرهنگ تهی باشند همه کارهای روی زمین می ماند.

این مرجع تقلید افزودند: اگر مردم فرهنگ سالمی داشته باشند، نباید این همه پرونده قضایی داشته باشیم، مشکل فرهنگ، مشکل جهانی است. فرهنگ حاکم بر غرب  می گوید کاری به حقوق بشر نداریم.

ایشان اظهار داشتند:  یکی  از مسئولین کشور انگلیس به منطقه  شیوخ  رفت تا تجهیزات  نظامی خود را بفروشد، در حالی که می داند،‌ عربستان کشور کودکش است و  غربی ها این حرف را در کمال صراحت انکار می کنند و آشکارا هم دروغ می گویند. چون فرهنگ حاکم بر این کشور ها منافع نامشروع آنها است؛‌ اگر به همین  عفو بین الملل پای بند بودند،  منافع نامشروع را حاکم نمی کردند.

معظم له بیان داشتند: در جامعه  ما نیز  این همه مشکلات و حقوق های نجومی، رانت خواری بخاطر بحث فرهنگ  است  که تبدیل به بلا شده  است.

 ایشان افزودند: مسئله فرهنگی بود که جنگ را نجات داد؛ اگر اعتقادات نبود همان اول جنگ را باخته بودیم، ولی هنوز فرهنگ را باور نکردیم و باید بحث فرهنگ را تقویت  کرد و دشمن هم از همین مسئله می ترسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در بحث فرهنگی یکی از مباحثی که مهم است،  توجه به بحث فضای مجازی و مفاسد درابعاد مختلف اعتقادی و انحرافات جنسی است.

درمان درد فضای مجازی تقویت شبکه ملی است

 معظم له بیان داشتند:  در حال حاضر درمان درد فضای مجازی تقویت شبکه ملی است. به فرض هم امکانات تهیه کنند، پلیس فتا هم به میدان بیاید، ولی تا شبکه ملی جوابگوی نیازهای مشروع را راه اندازی نکنیم مشکلات فضای مجازی حل نمی شود،دولت هنوز دل برای این مسئله نمی سوزاند. مجلس ها دل می سوزانند ولی این کافی نیست. اکثر طلاق ها به خاطر همین فضای مجازی است.

 ایشان افزودند: باید روی  راه اندازی شبکه ملی سرمایه گذاری کرد،  شبکه ولایت  هم می تواند خلاء های  موجود را پر کند، ولی باید آن را تقویت و حمایت کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: مسئله دوم در بحث فرهنگ موضوع دانشگاه و مدارس است، باید کار فرهنگی حساب شده کرد. اصلاح از راه برنامه وکتاب و اساتید است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: مورد سوم،  رسانه ملی و بیگانه است. باید در سه حوزه کار فرهنگی قوی کرد. بارها درباره امر به معروف گفتم و  تذکر دادم،  همین عدم توجه به مسئله اجرای امر به معروف نشانه عدم توجه به مسئله فرهنگی است.

معظم له عنوان کردند: دولت برا ی مسئله فرهنگی بودجه نمی گذارد و هزینه نمی کند، در حالی که  اگر برای فرهنگ سرمایه گذاری شود اثر آن دو چندان خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش آیت الله العظمی مکارم به سفر نخست وزیر انگلیس به منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..