تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلمی متفاوت درباره جنایات جنگی/ گذشته سیاه دانمارک در «زیر شن»

فیلمی متفاوت درباره جنایات جنگی/ گذشته سیاه دانمارک در «زیر شن»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره رسم بر این بوده است که فیلم‌هایی درباره جنگ جهانی دوم به فهرست مدعیان جوایز فیلم اروپایی راه یابند، اما این‌بار یک فیلم با روایت و دیدگاهی متفاوت از این جنگ در جمع مدعیان جوایز سینمایی دیده می‌شود.

«زمین مین‌ها» یا «زیر شن» فیلمی به کارگردانی مارتین زاندولیت و نماینده سینمای دانمارک در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.

در این فیلم شاهد گذشته‌ای فراموش‌شده از تاریخ دانمارک هستیم. در پایان جنگ جهانی دوم دانمارک هزاران اسیر جنگی آلمانی را برای به سواحل این کشور فرستاد تا بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مین به جا مانده از جنگ را خنثی و منطقه را پاک کنند. حداقل نیمی از این اسرا در حین پاکسازی ساحل دانمارک از مین‌هایی که آلمان نازی هنگام اشغال دانمارک کار گذاشته بود، جان خود را از دست دادند.

زاندولیت در آغاز قصد داشت تا داستان پاکسازی ساحل را از دیدگاه مردانی که آلمان‌ها را به پاکسازی ساحل مجبور کردند، روایت کند اما پس از بازدید از گورستان کشته‌های جنگ نظرش تغییر می‌کند. او در این باره می‌گوید: «بین گورها قدم می‌زدم و تاریخ حک شده بر سنگ گورها را نگاه می‌کردم. گور آلمانی‌های بسیار جوانی که بر اثر انفجار مین کشته شده بودند. همه ۱۵، ۱۶ یا ۱۷ ساله و به عبارتی بچه بودند.»

پس از آن بود که زاندولیت تصمیم گرفت تا فیلمش را با تمرکز بر این اسرای نوجوان تحت امر یک دانمارکی روانپریش بسازد. نتیجه کار فیلمی ضد جنگ و تاثیرگذار شد که تاریخ پذیرفته‌شده دانمارک را زیرسوال می‌برد. از دانمارک همواره به عنوان کشوری یاد می‌شود که پادشاهش از تسلیم یهودیان به نازی‌ها امتناع و از آن‌ها حمایت کرد.

زاندولیت در این باره می‌گوید: «بر اساس روایت رسمی دانمارکی‌های ملتی دستگیر و یاری‌رسان بودند. اما من فکر که آن‌ها نیز مانند باقی ملت‌ها بودند. ما تلاش می‌کنیم آن چیزهایی را که به انجامشان افتخار نمی‌کنیم، پنهان نگاه داریم. آنچه در دانمارک روی داد جنایت جنگی بود.»

این کارگردان در حالی که امیدوار است که اروپا از اشتباه‌های گذشته‌اش درس بگیرد، به ظهور سیاست‌های راست افراطی در دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی با دیده تردید می‌نگرد. او می‌گوید:‌ «زمانی که همه چیز بر پایه ترس بنا شود، مردم شروع به داوری درباره همدیگر می‌کنند و زمانی که شروع به داوری درباره کل یک ملت کنید، چیز وحشتناکی آغاز می‌شود.»

منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۱۲ دسامبر

58241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلمی متفاوت درباره جنایات جنگی/ گذشته سیاه دانمارک در «زیر شن»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..