تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شما نظر بدهید/ عامل ترافیک‌کشنده شبانه تهران چیست؟

شما نظر بدهید/ عامل ترافیک‌کشنده شبانه تهران چیست؟

ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی تهران، بسیار اذیت کننده شده است. شب اول حتی تا دقایقی پس از نیمه شب هم ترافیک سنگینی در خیابان‌های تهران حاکم بود. اما این ترافیک شدید شبانگاهی در دو هفته گذشته،‌ادامه داشته است. 

به گفته سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ، یکی از عوامل افزایش ترافیک شبانگاهی پایان ماه محرم و صفر است: در ماه‌های محرم و صفر به خاطر اعتقادات مذهبی و باور داشت‌های دینی مراسم‌های جشن برگزار نمی‌شود و خرید صورت نمی‌گیرد. هفته گذشته با پایان ماه صفر عده‌ زیادی که قصد خرید یا برگزاری مراسم داشتند تردد خود را در شهر شروع کردند بنابراین میزان ترددها در شهر بالا رفت. علاوه بر آن سرمای هوا، کمبود حمل و نقل عمومی و برگزاری نمایشگاه نیز در افزایش میزان ترافیک تاثیر گذاشت. در تابستان دو بار ترافیکی وجود دارد که یکی تعطیلی ادارات و شرکت‌ها بین ساعات 2 تا 4 بعد از ظهر است و دیگری ترافیک شبانگاهی است، چون در تابستان طول روز بلند است و با دو بار ترافیکی بعد از ظهر و شبانگاهی با هم تداخل نمی‌کنند وضعیت ترافیک کشور بهتر است اما در پاییز به خاطر کوتاهی طول روز و تداخلی که بین بار ترافیکی بعد از ظهر و شبانگاهی اتفاق می‌افتد حجم ترافیک بالا می‌رود که کاهش دما و بارش نیز در این مسئله تاثیرگذار است.»

او همچنین پیش از این گفته که افزایش ساعت زوج و فرد در سنگین تر شدن ترافیک تاثیر داشته است: «تعيين ساعت ١٩ به عنوان زمان اتمام ممنوعيت طرح زوج و فرد نيز باعث شده تا سفرهاي درون‌شهري به بعد از ساعت ٧ شب موكول شود كه اين موضوع به خودي خود مي‌تواند ترافيك شبانگاهي را افزايش دهد.»

نکته اینجاست که ترافیک شدید تهران فقط برای روزهای کاری هفته نیست، حتی در روزهای تعطیل هم باید دقایق طولانی را در ترافیک عصرگاهی و شبانه تهران گذراند. 

تاکنون افزایش ساعت زوج و فرد، سرما، پایان ماه‌های محرم و صفر، افزایش دوردور شبانه، تک سرنشین‌ها و مواردی از این دست به عنوان دلایل افزایش ترافیک شبانه تهران ذکر شده اند.

با این حال هنوز کسی پاسخ روشنی به دلایل ترافیک شبانه دو هفته گذشته تهران نداده است. حتی شهرداری هم اعلام کرده کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تازه تشکیل شده است. پس قاعدتا باید مدتی را برای به نتیجه رسیدن بررسی های این کمیته منتظر بود. 

به نظر شما دلیل این ترافیک سنگین شبانه در دو هفته گذشته تهران چیست؟ نظرات خود و مشاهداتتان از دلایل ترافیک این شبها را در بخش نظرات همین خبر برای ما ارسال کنید.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شما نظر بدهید/ عامل ترافیک‌کشنده شبانه تهران چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..