تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم توسعه زیرساختها و شبکه های علمی داخلی و خارجی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از لزوم توسعه زیرساختهای مورد نیاز و شبکه های علمی داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در هفدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برگزيده كشور" و "دوازدهمين جشنواره ايده هاي برتر و استارت آپ هاي دانشگاهي" که هم اکنون در سالن همايش های بين المللی دانشگاه شهيد بهشتی درحال برگزاری است، گفت: از آنجاکه با اتکا به ظرفیت های عظیم علمی کشور با استواری تمام و برنامه ریزی و قدرت پیش می رویم شاهد دستیابی به عرصه های بلند و پرافتخار حوزه های علم و فناوری هستیم.

وی افزود: رشد علمی بالا چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت در دنیا و منطقه علیرغم وجود مشکلات و چالش های عدیده مدیریتی و ساختاری و.. قطعا نیازمند توسعه زیرساختهای مورد نیاز و شبکه های علمی داخلی و خارجی و اصلاح سازوکارها در حوزه های مختلف هستیم.

احمدی با اشاره به برگزاری این دوجشنواره بعنوان نمایانگران رویکرد نظام علمی و فناوری کشور اظهار داشت: فرآیند انتخاب پژوهشگران و فناوران دومرحله بود که مرحله اول از سوی دانشگاهها، مراکز آموزشی و پژوهشی و دستگاههای اجرایی و مراکز فناوری بوده است.

وی با اشاره به این مرحله گفت: پس از ارسال فراخوان در شهریور 95 از سوی دبیرخانه جشنواره مرحله اول بررسی پرونده ها و سوابق علمی پژوهشگران و فناوران توسط دانشگاهها و مراکز پژوهشی و دستگاههای اجرایی و مراکز فناوری آغاز شد و پژوهشگران در هفت گروه تخصصی بررسی و از میان افراد واجد شرایط در هر گروه افراد منتخب از سوی موسسات فوق به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

به گفته وی، در مجموع تعداد 200 پرونده پژوهشگر و 105 پرونده فناور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

احمدی درباره مهمترین معیارهای انتخاب پژوهشگران گفت: نقش آفرینی موثر پژوهشگران در حوزه تولید علم، مشارکت پژوهشگران در حل مسائل کشور و ایجاد ارتباط با صنعت و جامعه،حضور پژوهشگران در مجامع علمی و همایش های داخلی و خارجی، رعایت اخلاق حرفه ای و پرهیز از چاپ مقاله در نشریات بدون اعتبار یا نشریاتی که در فهرست سیاه قرار دارند و برخورداری از شاخص اچ ایندکس و میزان استناد بالا از جمله مهمترین معیارها و شاخص ها است.

وی اعلام کرد: اجرای طرحهای فناورانه، میزان نوآوری در طرح یا محصول، افتخارات کسب شده، تخصص و تجارب فناور، رعایت استانداردها و کسب مجوزها و اثرگذاری اجرای طرح فناورانه. از جمله مهمترین شاخص های انتخاب فناوران بوده است.

به گفته معاون پژوهش و فناپری وزارت علوم، برگزیدگان شامل پژوهشگران(برای دانشگاهها و مراکز پژوهش وفناوری و وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی)، فناوران و حامیان پژوهش وفناوری برگزیده هستند که 16 پژوهشگر و پنج فناور (در مجموع 21نفر) انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه وزارت،صنعت، معدن وتجارت، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و برگزیدگان استانی حامیان پژوهش وفناوری هستند، اعلام کرد: دومین جشنواره شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده(شتاب) ازمهرماه با فراخوان کشوری اغاز به کار کرد.

وی افزود: تعداد 1هزار و 278 ایده در 9گروه علمی از استانهای کشور به دبیرخانه جشنواره در پارک علم و فناوری یزد راه افتاد.

احمدی بیان کرد: از این تعداد 131 ایده به مرحله دوم راه یافتند و پس از داوری مرحله دوم 33 ایده انتخاب شد.

وی اظهار داشت: در مرحله سوم 33 ایده وی از ارائه و معرفی در مرحله نهایی همزمان با هفته پژوهش و فناوری در آذرماه امسال داوری و 10 ایده برگزیده شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم توسعه زیرساختها و شبکه های علمی داخلی و خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..