تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت نام دوره هشتم حلقه ریان آغاز شد

حلقه ی شعری ریان، با هدف ارتقاء و اعتلای فرهنگ غنی عاشورایی و ادبیات آئینی، فعالیت خود را از سال 1391 زیر نظر استاد " حاج محمد صمیمی " آغاز نمود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حلقه ی ریان تا کنون هفت دوره ی آموزش شعر و تصنیف آئینی، سه دوره کارگاه شعر با حضور اساتید برجسته ی شعر و ادبیات فارسی بعنوان اساتید مهمان و شش کنگره ی شعری با موضوعات امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، حضرت خدیجه سلام الله علیها ، حضرت زهرا سلام الله علیها ، امام حسن مجتبی علیه السلام، حضرت ام البنین سلام الله علیها و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار نموده که اشعار هر کنگره در کتاب هایی با نام کنگره به چاپ رسیده است.

در سلسله جلسات شعری حلقه ی ریان مطالبی پیرامون شعر و تصنیف ( نوحه و سرود ) آیینی از قبیل کشف مضامین، ملودی ، ریتم ، آوای موسیقایی کلمات، بحر های وزنی و ... توسط استاد حاج محمد صمیمی و دیگر اساتید برجسته ی شعر و ادبیات فارسی بعنوان اساتید مهمان آموزش داده می شود. طبق برنامه بلند مدتی که برای دوره های آموزش شعر و تصنیف در نظر گرفته شده است ، هر دوره شامل 12 جلسه 2 ساعته می باشد ، که مطالب از پیش تعیین شده طبق سرفصل های مورد نظر توسط استاد مطرح و آموزش داده می شوند . به منظور ارتقای سطح یادگیری اعضا ، تمام جلسات آموزشی به صورت بحث و تبادل نظر اداره شده و در پایان هر جلسه ، اعضای داوطلب تکلیف شعری یا تصنیفی را که توسط استاد مشخص شده بود ارائه کرده و پس از نقد دیگر اعضا ، نکات لازم توسط استاد ، مطرح می شوند . به منظور استفاده حداکثری افراد علاقه مند به شعر و تصنیف آئینی ، در ابتدای هر دوره 3 جلسه مقدماتی برگزار می شود تا نیاز افراد مبتدی به یادگیری مقدمات شعر ، برطرف شود .

با توجه به اهداف فرهنگی این مجموعه و در راستای ترویج هنر آئینی ، کارگروه هایی جهت بررسی و تشکیل دوره های آموزشی تئاتر ، سرود ، مستند سازی و نویسندگی تشکیل شده اند . مراحل تحقیق و بررسی در زمینه تئاتر و سرود رو به پایان بوده و ان شاء الله به زودی دوره های آموزشی مربوطه آغاز خواهند شد .

یکی از مهمترین برنامه های مجموعه حلقه ریان ، راه اندازی شعب استانی جهت سهولت دسترسی ساکنین سایر مناطق کشور به امکانات آموزشی هنر آئینی می باشد که کارگروه مخصوصی برای بررسی و امکان سنجی آن تشکیل شده است . جهت سهولت مدیریت شعب استانی ، تقسیم بندی کشوری صورت گرفته که شامل منطقه شمال غرب ، شمال شرق ، جنوب غرب ، جنوب شرق و مرکزی می باشد . ابتدا برای هر منطقه امکان سنجی های متفاوتی مانند تعداد متقاضی ، افراد فعال فرهنگی ، زیرساخت های مورد نیاز و ... صورت گرفت و در حال حاضر با اعلام آمادگی تعدادی از فعالان فرهنگی استان کرمان (منطقه مرکزی) و استان خوزستان (منطقه جنوب غرب) ، حلقه ریان فعالیت خود را در این 2 استان آغاز نموده که بیش از 1700 نفر از علاقه مندان به حوزه شعر و تصنیف آئینی در این 2 استان به حلقه ریان پیوسته اند . به منظور ایجاد سهولت در فرایند آموزش و یادگیری ، دوره های آموزشی استانی به صورت مجازی (آنلاین) برگزار می شوند و نیازی به رفت و آمد ساکنین شهر های دیگر به تهران نیست .

دوره آموزش حلقه ریان ویژه ساکنان استان تهران حضوری و ویژه ساکنان شهرستان ها مجازی است. ثبت نام برای شرکت در این دوره آغاز شده و تا پایان روز پنج شنبه ۲۵ آذر ۹۵ ادامه دارد.

استاد محمد صمیمی مدرس این دوره آموزشی است. این هشتمین دوره آموزش شعر و تصنیف آیینی است.

حلقه ی ریان در فضای مجازی دارای نشانی اینترنتی www.halgherayyan.ir  جهت اطلاع رسانی و انتشار مطالب چند رسانه ای آموزشی می باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت نام دوره هشتم حلقه ریان آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..