تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی - آکا

,هوش مصنوعی, تهدیدهای اینترنتی,فناوری,[categoriy] هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی

هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی - آکاهوش مصنوعی, تهدیدهای اینترنتی,فناوری, اینترنتی, هکرها

آکاایران: هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی

به گزارش آکاایران: استیو هاوکینگ فیزیکدان برجسته بریتانیایی نیز هستند که هوش مصنوعی را خطری برای بشریت می دانند.

در پی این نظرات متفاوت، به تازگی هوش مصنوعی به عنوان یکی از جدیدترین دستاوردهای دنیای فناوری قابلیت دارد در نقش محافظ جدی تهدیدهای سایبری عمل کند.

امنیت سایبری در سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است. در دهه ۱۹۹۰، استفاده از دیواره های آتش و محدود کردن ارتباطات به عنوان راهکارهای امنیت سایبری به کار گرفته می شدند.

با گسترش اینترنت و ظهور مفاهیم جدیدی مانند ایمیل و وب سایت ، ارتباطات گسترده تر شد و دیواره های آتش معنای اصلی خود را از دست دادند. در این زمان بود که نرم افزارهای آنتی ویروس به سرعت گسترش یافتند. دوران آنتی ویروس هنوز هم دوران اصلی امنیت سایبری به حساب می آید. آنتی ویروس ها با تشخیص تهدیدات، یک نشانه یا Signature برای آن ها ایجاد کرده و با ارسال این نشانه به کامپیوترهایی که نرم افزار آنتی ویروس را به صورت نصب شده دارند، آن ها را از خطر مورد نظر آگاه کرده و مانعی برای گسترش آن می شوند.

مدل امنیت سایبری از زمان ظهور آنتی ویروس تغییری زیادی نکرده است. اما با پیشرفت تهدیدات سایبری، این مدل ناچار به تغییر جدی است. اکثر مجرمان اینترنتی تنها با یک بار استفاده از بدافزار خود، اطلاعات مورد نظر را جمع آوری می کنند. بنا بر این مدل نشانه گذاری در مقابله با این تهدیدات نمی تواند آن چنان مفید واقع شود. از طرفی سرعت پیدایش و رشد تهدیدات و بدافزارهای جدید نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده و آنتی ویروس ها دیگر نمی توانند مانند گذشته با آن ها رقابت کنند.

با گسترش یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، توسعه دهندگان هوش مصنوعی این توانایی را دارند ماشین هایی را برنامه نویسی کنند که مانند انسان فکر می کنند؛ اما می توانند مقدار زیادی اطلاعات را در زمان کوتاه پردازش کنند. توسعه دهندگان هوش مصنوعی امیدوارند این پدیده ی جدید بتواند به خوبی با تهدیدات سایبری مقابله کرده و به همان سرعت پیدایش، با آن ها مبارزه کند. روش های قبلی، پس از حمله اولیه بدافزار، آن را شناسایی و مقابله را شروع می کردند. در دوران جدید امید بر این است که پیش از شروع حمله توسط بدافزار، شناسایی صورت گرفته و پیشگیری های لازم انجام شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..