تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حذف سلطه دلار از بازارهای چین و ترکیه

به گزارش افکارنیوز،

 چین و ترکیه از روز گذشته مبادلات تجاری خود را با ارزهای ملی دو کشور آغاز کردند. در این مبادلات دیگر دلار جایی نخواهد داشت.

دیده‌بان تجاری بازار بورس چین اعلام کرد که مبادلات مستقیم بین چین و ترکیه با ارزهای ملی دو کشور یووآن و لیر 12 دسامبر آغاز می‌شود.

طی بیانیه‌ای شبکه تجاری بورس چین (CFBTS) اعلام کرد: به منظور ارتقاء سطح مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور چین و ترکیه تسهیل استفاده از پول دو کشور در تجارت و سرمایه‌گذاری و نیز رفع نیازهای اقتصادی دو کشور با هزینه کمتر، مبادلات تجاری با ارز ملی دو کشور انجام می‌شود.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که آنکارا به دنبال راه‌هایی برای تقویت لیر است و می‌خواهد رکود بازار را رونق ببخشد.

روز سه‌شنبه بانک ICBC ترکیه اعلام کرد: نخستین بانک چینی در ترکیه فعالیت خود را آغاز کرده و اعلام کرده است که نخستین بانکی خواهد بود که توافق سوآپ ارزی را برای تقویت افزایش تجارت با ارزهای ملی آغاز خواهد کرد.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود انجام تجارت با روسیه، چین و ایران با ارزهای ملی انجام شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به اهمیت استفاده از ارزهای ملی در تجارت خارجی تأکید کرده بود.

مدتی است کشورها برای حذف سلطه‌ دلار از بازارهای جهانی سوآپ ارزی یا همان انجام مبادلات تجاری با ارز ملی کشورها را آغاز کرده‌اند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حذف سلطه دلار از بازارهای چین و ترکیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..