تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موز سبز ! بخوریم یا نخوریم؟

موز فوق العاده خوشمزه و خوردن آن آسان است. همچنین سرشار از بسیاری ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. اکثر مردم موزهای زرد و رسیده را می خورند اما موزهای سبز و نارس نیز برای خوردن ایمن هستند.

تفاوت موز سبز و زرد در چیست؟

موزها معمولاً در حالی که هنوز سبز هستند برداشت می شوند. این کمک می کند تا مطمئن شوید که قبل از خرید بیش از حد رسیده نباشند. بنابر این، ممکن است آن ها را به این رنگ در سوپر مارکت ها ببینید. علاوه بر داشتن رنگ های مختلف، موز سبز و زرد به علل مختلفی متفاوت هستند:

طعم: موزهای سبز کمتر شیرین هستند در واقع آن ها در طعم و مزه کاملاً تلخ ‌اند. بافت: موز سبز محکم تر از موز زرد است. بافت آن ها گاهی اوقات مومی شکل است. ترکیب: موز سبز در مقدار نشاسته بالاتر است. در موز رسیده و زرد، نشاسته به قند تبدیل می شود. علاوه بر این، موز سبز پوست سخت تر، در حالی که موز رسیده است پوست آسان تری دارد. موز به احساس سیری و کاهش اشتها کمک می کند

موز سبز سبب سیری می شود که این تا حد زیادی به دلیل فیبر بالای آن است. غذاهای غنی از فیبر سبب ارائه حجم و احساس سیری می شود.

موز می تواند سبب بهبود سلامت جهاز هاضمه شود

مواد مغذی موجود در موز سبز ممکن است اثر پروبیوتیک داشته باشد. به جای این که در روده شما شکسته شود نشاسته و پکتین آن در روده به تغذیه باکتری ها می رسد. این باکتری ها دو نوع فیبر را تخمیر می کنند و سبب تولید بوتیرات و دیگر اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مفید می شوند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه ممکن است به مشکلات گوارشی مختلف کمک کند. علاوه بر این، شواهد نشان می دهد که آن ها از روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می کنند.

موز سبز برای قند خون مفید است

داشتن سطح قند خون بالا یک نگرانی عمده سلامت است. اگر قند خون بالا با گذشت زمان درمان نشود ممکن است منجر به دیابت نوع ۲ و افزایش خطر ابتلا به سایر مشکلات جدی سلامت شود. هر دو پکتین و نشاسته مقاوم در موز سبز ممکن است به کنترل قند خون بعد از غذا کمک کند.

آیا موز سبز ناسالم است؟

موز سبز به طور کلی سالم در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی مردم گزارش های آنلاین از یک تجربه ناراحت کننده بعد از خوردن آن داشته اند. این شامل علائم گوارشی مانند نفخ و یبوست است. علاوه بر این، اگر شما به لاتکس حساسیت دارید در خوردن موز سبز باید دقت کنید. موز سبز حاوی پروتئین هایی است که ممکن است واکنش هایی برای افراد دارای حساسیت به لاتکس ایجاد کند. این وضعیت به عنوان سندروم میوه – لاتکس شناخته شده است.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موز سبز ! بخوریم یا نخوریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..