تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آینده اسلام و مسلمین با اتحاد بین ایران و ترکیه بیمه می شود

رهبر شیعیان ترکیه و امام جمعه استانبول ‌گفت: اتحاد بین ایران و ترکیه در حقیقت آینده اسلام و مسلمین را بیمه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز در اولین سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امام حسین‌(ع) با قیام خود علیه ظلم و ستم به عنوان الگویی تمام عیار برای مظلومان جهان تبدیل شده است،گفت: اتحاد بین ایران و ترکیه در حقیقت آینده اسلام و مسلمین را بیمه می کند.

وی افزود:امام حسین‌(ع) با نثار جان خود و فداکاری های خانواده و اقوامش به آیندگان درس آزادگی داد و به عنوان یک الگو برای شیعیان جهان تبدیل شدکه امیدواریمما نیزادامه دهنده راه امام حسین‌(ع) و مکتب شیعه باشیم.

رهبر شیعیان ترکیه ضرورت رابطه ایران با ترکیه را یادآور شد و گفت: اتحاد و صمیمیت بین ایران و ترکیه در حقیقت آینده اسلام و مسلمین را بیمه خواهد کرد.

اوزگوندوزدر ادامه سخنان خود به عزاداری شعیان ترکیه در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت:در ابتدای فعالیت، شیعیان در ترکیه به خصوص در ایام عزاداری، محدودیت‌های بسیار زیادی از جانب دولت تحمل کردند.

وی بهعملکرد مذهبی رئیس جمهور اخیر ترکیهپرداخت و گفت: پس از سال ها تحمل رنج و دشواری در برگزاری مراسم های سوگواری در ترکیه، تنها در سال های اخیررئیس جمهوراین کشوردستوربرگزاری مراسم سخنرانی در رابطه با عاشورا را در100 هزار مسجد ترکیه داد.

رهبر شیعیان ترکیه با بیان اینکهشیعیان شهر استانبول امسال با حضور 300 هزار نفری خود در مراسم عزاداری عاشورای حسینی باعث به ثبت رسیدن این مراسم در سازمان بین المللی یونسکو شدند، گفت: شهری مانند استانبول در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته بود که به نوبه خود در جهان اسلام بی نظیر بود.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره برادران مؤذن زاده اردبیلی گفت:سالیان سال است که اذان مؤذن‌زاده‌ از مساجد ترکیهپخش می‌شود که فقدان این اساتید گرانقدرو آیت‌الله موسوی‌اردبیلی برای عالم تشییع یک مصیبت بزرگ است.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آینده اسلام و مسلمین با اتحاد بین ایران و ترکیه بیمه می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..