تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوپ های پاییزی و زمستانی (2) -

سوپ هویچ و لپه (ویژه گیاهخواران)


بیتا منوچهری
به گزارش آکاایران: میزان سرو: 6 نفر
مواد لازم:


روغن زیتون فرابکر: 2 ق س پیاز متوسط (نگینی خردشده): یک عدد هویج (اسلایس شده): 2 عدد آب مرغ: 4 پیمانه لپه (پخته): یک پیمانه نمک: یک دوم ق چ پاپریکا (پودر فلفل دلمه ای): یک ق چ عصاره سبزیجات: یک ق س   ,آشپزی،طرز تهیه سوپ,[categoriy] سوپ های پاییزی و زمستانی

سوپ های پاییزی و زمستانی (2) - آشپزی،طرز تهیه سوپ

آکاایران: سوپ های پاییزی و زمستانی (2)


طرز تهیه:


1. پیاز نگینی خردشده را در روغن زیتون حرارت متوسط تفت دهید تا طلایی رنگ شود. هویج اسلایس شده را اضافه کرده و حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا حدود 2 دقیقه بپزد. آب مرغ را اضافه کرده و اجازه دهید به جوش آید. سپس لپه پخته، نمک، پاپریکا و عصاره سبزیجات را اضافه کنید.
2. حرارت را کم کنید تا مواد حدود 45 الی 50 دقیقه روی حرارت ملایم بپزند و سوپ جا بیفتد.
نکاتی درباره تهیه سوپ ها
هنگام تهیه سوپ های حاوی نودل، نودل را به صورت جداگانه نپزید و اجازه دهید با سایر مواد پخته و نرم شود و طعم و مزه مواد را بگیرد. نودل هایی که جداگانه پخته می شوند، طعم و مزه ندارند و هنگام اضافه شدن از هم جدا می شوند.


بیتا منوچهری
مواد لازم:


تره فرنگی (قسمت سفید و سبر روشن): 500 گرم پیاز کوچک (نگینی خردشده): یک عدد سیب زمینی (نگینی خردشده): 2 عدد هویج (درشت رنده شده): یک عدد کره: یک ق س آب مرغ (داغ): یک لیتر پنیر چدار: به مقدار لازم برگ آویشن تازه یا خشک: به مقدار لازم نان تست: 2 الی 3 عدد سبریجات معطر خشک: 2 ق س روغن زیتون: به مقدار لازم خامه: برای تزیین (در صورت تمایل)
,آشپزی،طرز تهیه سوپ,[categoriy] سوپ های پاییزی و زمستانی  


طرز تهیه:


1. قسمت سفید و سبز روشن تره فرنگی را خرد کنید، کره را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید. پیاز و تره فرنگی را در آن تفت دهید. هنگامی که نرم شدند، سیب زمینی نگینی خردشده و هویج درشت رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید. سپس آب مرغ داغ و برگ آویشن را اضافه کنید. اجازه دهید مواد بپزند تا سبزیجات نرم شوند.
2. در این فاصله نان های تست را به ابعاد کوچک برش داده و در سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. روی آنها روغن زیتون بریزید و سبزیجات معطر خشک بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) قرار دهید تا برشته و طلایی شوند.
3. برش های نام را به ظرف مناسبی انتقال دهید. پنیر چدار ذوب شده را به سوپ اضافه و مخلوط کنید. سوپ را در مخلوط کن به صورت پوره ای صاف و یکدست درآورید و به آن نمک و فلفل بزنید و همراه با نان های برشته سرو کنید. در صورت تمایل می توانید روی آن را با خامه تزیین کنید.

سوپ دال عدس (لبنانی)


بیتا منوچهری
میزان سرو: 4 نفر
مواد لازم:


دال عدس: 350 گرم هویج (پوست کنده و خردشده): 2 عدد سیب زمینی کوچک (پوست کنده و خردشده): 2 عدد زیره (پودرشده): 2 الی 3 ق چ گوشت گوسفندی یا گوساله (چرخ کرده): 250 گرم برگ بو: 2 عدد پیاز (نگینی خردشده): یک عدد نمک: به مقدار لازم روغن (ترجیحا زیتون): برای سرخ کردن برگ جعفری (ریز خردشده): برای تزیین ,آشپزی،طرز تهیه سوپ,[categoriy] سوپ های پاییزی و زمستانی  


طرز تهیه:


1. عدس پخته، هویج و سیب زمینی پوست کنده و خردشده را به همراه یک و نیم لیتر آب در  ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید. برگ بو را اضافه کنید. پس از اینکه آب به جوش آمد، اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط بپزند تا سبزیجات نرم شوند. برگ بو را خارج کرده و سوپ را در مخلوط کن بریزید و به صورت پوره ای یکدست درآورید. نمک و فلفل سیاه پودر شده بیفزایید.
2. هنگام پخت سوپ پیاز را نگینی خرد کرده و حدود 10 دقیقه در مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شود. گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زیره را اضافه کرده و تفت دهید. مخلوط گوشت را ورز دهید و به گلوله های کوچکی شکل دهید. گلوله های گوشت را در کمی روغن تفت دهید و سپس به سوپ اضافه کرده و بلافاصله سرو کنید.


غزاله خالدی
مواد لازم:


مرغ (بدون استخوان): 750 گرم روغن: 2 ق س پیاز درشت (نگینی خردشده): یک عدد برگ جعفری (ریز خردشده): به مقدار لازم ساقه کرفس (ریز خردشده): یک چهارم یک عدد هویج (رنده شده): 250 گرم آرد: 2 الی 3 ق س پاپریکا (پودر فلفل دلمه ای): 3 ق س سیر درشت (له شده): 2 حبه فلفل دلمه ای (قرمز یا سبر): 2 الی 3 عدد گوجه فرنگی (پوست کنده و له شده): 190 گرم فلفل قرمز (پودرشده): یک دوم ق چ فلفل سیاه (پودرشده): به مقدار لازم نمک: به مقدار لازم سیب زمینی (پوست کنده و نگینی خردشده): 650 گرم برگ بو: 2 عدد آب: 750 میلی لیتر الی یک لیتر   ,آشپزی،طرز تهیه سوپ,[categoriy] سوپ های پاییزی و زمستانی


طرز تهیه:


1. مرغ را به ابعاد کوچک برش دهید. به آن نمک و فلفل زده و 2 الی 3 قاشق سوپ خوری آرد روی آنها بپاشید و کاملا مخلوط کنید. یک قاشق سوپ خوری روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و مرغ را در آن تفت دهید تا کمی برشته شود. پیاز نگینی خردشده را در یک قاشق سوپ خوری روغن باقیمانده تفت دهید تا طلایی رنگ شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و پس از کمی خنک شدن مواد پاپریکا و سیر له شده را به آن اضافه کنید. 3 پیمانه آب افزوده و دوباره ظرف را روی حرارت قرار دهید.
2. مرغ تفت داده شده و برگ بو را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید (آب باید 3 الی 4 سانتی متر روی مرغ را بگیرد). اجازه دهید سوپ روی حرارت ملایم حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم بپزد تا مرغ نرم شود. سیب زمینی ها را پوست کنده و نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید. ساقه کرفس، هویج و برگ جعفری را اضافه کنید و پس از چند دقیقه فلفل دلمه ای هسته جدا و نگینی خردشده را بیفزایید. در صورت نیاز مقداری آب اضافه کنید. گوجه فرنگی پوره شده را افزوده و آرد، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز پودرشده بزنید.
3. حدود 10 دقیقه دیگر به پخت مواد ادامه دهید تا سبزیجات نرم شوند. برگ بو را خارج کرده و بلافاصله سوپ را سرو کنید. قبل از سرو مقداری برگ جعفری خردشده روی سوپ بپاشید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوپ های پاییزی و زمستانی (2) -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..