تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




sos در ايران نمايندگي ندارد

در حالی که این روزها برخی شرکتهای بیمه‌ای تلاش می کنند تا با جعل عناوین مختلف،پای مشتریان زیادی را به دفتر خود بکشانند یک شرکت مدعی شده است که نماینده شرکت بین المللی SOS در ایران است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛مریم حسینی: جعل عناوین و سوءاستفاده از نامهای تجاری معتبر در ایران، اگرچه موضوع جدیدی نیست اما این روزها به شدت مسئله‌ساز شده و متاسفانه رشد قارچگونه آنها در سطح شهر، از عدم نظارت صحیح مسوولان مربوطه حکایت دارد. 

البته برخی از شرکتهایی که مدعی هستند نماینده فلان برند معتبرند شاید خدمات مناسبی هم ارائه دهند اما فعالیت دروغین آنها در قالب نمایندگی شرکتهای معتبر بین المللی چیزی جز فریب مردم و تبلیغ برای سودآوری نیست.

یکی از این شرکتهای معتبر بین المللی که از نام آن سوء استفاده شده شرکت SOS مخفف (Save Our Ship/Souls) است که خدمات بیمه ای به مشتریان خود ارائه می دهد و نزدیک به دو سوم از شرکتهای بزرگ جهان جزو مشتریان این شرکت هستند.

بر اساس بیمه نامه‌ای که این شرکت صادر می کند اشخاصی كه قصد مسافرت به خارج از كشورشان را دارند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. اعتبار این بیمه نامه در خارج از كشور بوده و كلیه خدمات موضوع این بیمه نامه با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی توسط شبكه بین المللی شركت كمك رسانی SOS تضمین و ارائه می گردد و خسارتهای وارده در محل و به ارز قابل پرداخت خواهد بود.

شرکت SOS در سال 1985 راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن در سنگاپور و لندن واقع است. SOS در حال حاضر بیش از یک‌هزار مکان در90 کشور را تحت پوشش دارد  و در شش منطقه آمریکا،اروپا، EEMEA( اروپای شرقی،خاورمیانه و آفریقا)،اندونزی، آسیا و استرالیا نیز نمایندگی و فعالیت دارد.

SOS  در ایران!!!

همانطور که در بالا به آن اشاره شد شرکت SOS در شش منطقه فعالیت می کند که خاورمیانه یکی ازاین مناطق است؛ نکته قابل تامل اینکه، این شرکت تنها در کشورهای عراق،عمان،عربستان سعودی،قطر،امارات متحده عربی و یمن (در خاورمیانه) نمایندگی دارند و تاکنون هیچ دفتری به نام این شرکت در ایران ثبت نشده است اما ظاهرا یک شرکت با سوءاستفاده از نام این شرکت(sos)، دفتری با عنوان مشابه در تهران تاسیس کرده است. 

اگرچه فعالیت این شرکت ایرانی در زمینه ارائه خدمات بیمه ای و با موافقت بیمه مرکزی ایران است  و همچنین مسوولان این شرکت مدعی شده اند که فعالیت آنها در قالب نمایندگی شرکت International SOS است اما در حقیقت این شرکت هیچ ارتباطی با شرکت بین المللی SOS ندارد و ظاهرا با عاریه گرفتن این نام معتبر بین المللی، قصد دارد برای خود بازارگرمی  کرده و همچون شرکت اصلی، پای مشتریان و شرکتهای بزرگتری را ، به این دفتر باز کند.

البته این نخستین شرکت و آخرین شرکت بیمه ای نخواهد بود که با سوءاستفاده از نامهای بین المللی قصد دارد حسن شهرتی در خور برای خود کسب نماید و سرمایه کلان به جیب بزند. 

 در عین حال برخی شرکتهای سودجو نیز هستند که به دلیل هزینه‌های بالای درمان، تلاش می کند ازاین فرصت به نفع خود بهره برند و با استفاده از ضعف نظام سلامت، به فکر پرکردن جیب‌هایشان باشند.

این روزها شرکت‌هایی تحت عنوان «شرکت‌های خصوصی بیمه درمانی» با تماس یا پیامک به شهروندان، مدعی می شوند با دریافت مبالغی پایین‌تر از تعرفه بیمه‌های تکمیلی، شهروندان را تحت پوشش بیمه‌های فراتکمیلی قرار می‌دهند. جالب آنکه برخی از این شرکتها مدعی هستند که از وزارت بهداشت و بیمه مرکزی نیز مجوز قانونی دارند و خدمات گران قیمتی مثل دندانپزشکی، اعمال مختلف جراحی ـ حتی جراحی‌های زیبایی ـ و انواع آزمایش‌های تشخیصی را تحت پوشش بیمه‌شان قرار می‌دهند اما مسوولان سازمان سلامت از مردم خواسته اند تا مراقب باشند و فریب این شرکتهای جعلی را نخورند زیرا اغلب ادعاهای آنها واقعیت ندارد و در این میان فقط مردم متضرر می‌شوند.

لازم به ذکر است که فقط بیمه سلامت و تامین اجتماعی سازمانهای متولی ثبت نام و ارایه دهنده دیگر خدمات بیمه ای هستند و شهروندان در صورت تماس از سوی شرکتهای جعلی مبنی بر ارایه خدمات بیمه سلامت به هیچ عنوان اعتماد نکنند و موارد را به مراجع مربوطه اطلاع دهند.

در گزارش بعدی به چگونگی شکل‌گیری شرکت متخلف SOS در ایران می پردازیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «sos در ايران نمايندگي ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..