تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض خروج از کشور و روش پرداخت هزینه

یکی از قوانین که در هر کشوری وجود دارد، عوارض خروج از آن کشور است که شما برای خارج شدن از کشور باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازید و این هزینه برای افراد در نخستین سفر 400 هزار تومان، برای سفر دوم 600 هزار تومان و و برای سفر سوم 800 هزار تومان است که با روش های مختلف می توانید آن را پرداخت کنید.

اگر تا به حال به خارج از کشور رفته اید حتما می توانید که برای خروج اش کشور باید عوارض خروج پرداخت کنید و هدف شما از سفر هر چه که باشد باید مبلغی را پرداخت کنید که در اکثر کشورهای دنیا هم این قانون وجود دارد.

اما این قانون به چه علت است و اگر آن را پرداخت نکنیم چه می شود؟

بدون شک بدون پرداخت کردن این هزینه به شما اجازه خروج از کشور داده نمی شود و این یک قانون الزامی است. این هزینه در فرودگاه گرفته می شود و در طی سال های اخیر هم هم رو به افزایش بوده است و در اصل شما این هزینه را به دولت پرداخت می کنید. هزینه این قانون قبلا به حساب شهرداری واریز می شد که پس ا یک مصوبه این عوارضی را نوعی مالیات دانستند که با خارج رفتن باید پرداخت گردد و در حال حاضر این عوارض هم به حساب دولت می رود.

عوارض خروج از کشور و روش پرداخت هزینه

عوارض خروج از کشور

در سال 1399 هزینه های عوارضی برای افرادی که برای نخستین بار از کشور خارج می شدند 264 هزار تومان بود و برای افرادی که بار دوم از کشور خارج می شدند 50 درصد اضافه می شد و هزینه های این عوارضی برای بار سوم صد درصد افزایش پیدا می کرد.

چگونه این عوارضی را پرداخت کنیم؟ برای پرداخت این عوارضی روش های مختلف وجود دارد که ساده ترین روش پرداخت این عوارض، پرداخت از طریق سامانه های آنلاین و الکترونیک است. سامانه انسداد و اپلیکیشن های دیگر از روش های پراخت این عوارض می باشند. می توانید به صورت مستقیم از طریق سایت بانک ملی هم این پرداخت را انجام بدهید. البته دستگاهی به صورت مخصوص برای پرداخت این عوارض در فرودگاه ها وجود دارد که کار شما را راحت تر کرده است.

چه افرادی باید عوارض پرداخت می کنند؟

بعضی از افراد ممکن است از پرداخت عوارض معاف شوند که نخستین گروه شامل افرادی است که خدمه کشتی یا پرواز هستند که برای شغل خود مجبور به خروج از کشور می باشند. افرادی که گذرنامه سیاسی دارند یا خدمت دارند هم نیاز به پرداخت این هزینه ندارند. افراد بیماری که از شورای پزشکی مجوز برای درمان دارند و یا جانباز جنگ تحمیلی هستند و برای درمان باید به خارج از کشور بروند نیاز پرداخت این عوارض ندارند. همراه بیماران با 40 تا 60 درصد تخفیف می توانند از کشور خارج شوند. دانشجویان با مجوز تحصیلی دسته ای دیگر از افراد معاف از عوارض هستند و در نهایت افرادی که زائر هستند و در ایام اربعین می توانند بدون عوارض خارج شوند.

عوارض خروج چیست؟

هر شخصی که از کشور خود خارج می شود و به کشورهای دیگر می رود باید هزینه هایی را به عنوان مالیات بپردازد همچنین افرادی که زیر 2 سال می باشند این عوارض را باید پرداخت کنند. همان گونه که اشاره شد این عوارض تا قبل از سال 1398 به حساب شهرداری واریز می شد که بعد از آن با تعیین یک مصوبه به عنوان مالیات به حساب دولت واریز می شود. این هزینه برای مالیات خارج شدن از کشور می باشد.

بخش های کمی از این مبالغ برای سازمان های گردشگری در نظر گرفته می شود. بخش های دیگری از آن برای بهسازی روستاها و مرزها تعلق می گیرد و هر ساله این هزینه تغییر می کند و ممکن است که این قوانین به روز شوند و پیش از خارج شدنتان از کشور باید قوانین به روز شده را بدانید.

عوارض خروج در سال ۱۴۰۰:

عوارضی در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است این هزینه ها با توجه به اینکه اولین بار خروج می باشد یا خیر متفاوت است این هزینه برای بار اولی که از کشور خارج می شوید ۴۰۰ هزار تومان است و به تعداد دفعاتی که از کشور خارج شده اید متفاوت است و رشد خواهد داشت این هزینه ها به شرح زیر می باشد:

مسافران حج تمتع و عمره       مسافران عادی مبلغ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰
۲۰۰ هزار تومان                   ۴۰۰ هزار تومان مرتبه اول
۳۰۰ هزار تومان                   ۶۰۰ هزار تومان مرتبه دوم
۴۰۰ هزار تومان                  ۸۰۰ هزار تومان مرتبه سوم به بعد

همانطور که اشاره شد روش های پرداخت این عوارضی به شکل های مختلفی است یکی از شیوه های این پرداخت، پرداخت در فرودگاه است دستگاه‌های ATM که دستگاه های غیر نقدی هستند در تمامی فرودگاه های بین المللی نصب می باشند و یکی از شیوه های پرداخت هستند که می توانید از طریق آن ها فعالیت های خود را انجام دهید. افرادی که دارای رمز دوم هستند نیز می توانند به راحتی این مبلغ را پرداخت نمایند.

مصوبه جدید مجلس

در سال های اخیر مصوبات مجلس در این مورد تغییراتی داشته است که یکی از مصوبه های مجلس در این مورد درباره کسانی است که از تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲ مهر ماه ۱۴۰۰ از کشور خارج می شوند و از طریق زمینی وارد مرزهای عراق و ایران می شوند نیازی به پرداخت این هزینه ندارند و معاف از پرداخت آن می باشند.

تیم ملی ورزش کشور هم برای شرکت در مسابقات نیاز به پرداخت هزینه ندارند و هر چند بار که سفر خارجی داشته باشند نرخ عوارضی آنها با همان نرخ سفر اول محسابه می شود. این مصوبات در سال های اخیر تغییرات داشته است و در سال های بعد هم دچار تغییرات خواهد است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض خروج از کشور و روش پرداخت هزینه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..