تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزنامه چینی ترامپ را ساده لوح خواند

به گزارش افکارنیوز،

 روزنامه چینی گلوبال تایمز ضمن اشاره به اظهارات اخیر ترامپ درباره لزوم بازنگری در روابط آمریکا با تایوان، نوشت: دونالد ترامپ مانند یک کودک ساده لوح و بی تجربه است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی در برنامه فاکس نیوز ساندی تاکید کرد: ایالات متحده لزوما خود را به سیاست دیرینه چین واحد محدود نخواهد کرد.

ترامپ در حالی بار دیگر سیاست های 4 دهه گذشته آمریکا در قبال چین را زیر سئوال برده است که به نظر می رسد این اظهارات نیز با واکنش منفی پکن روبرو شود.

این اظهارات در شرایطی است که گفتگوی تلفنی اخیر ترامپ با رئیس جمهور تایوان با مخالفت شدید چین روبرو شده است.

چین جزیره خودمختار تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند و هر گونه ارتباط سیاسی با رئیس جمهور تایوان را یک توهین بزرگ به خود ارزیابی کرده است.

گلوبال تایمز تنها چند ساعت پس از گفتگوی ترامپ با شبکه فاکس نیوز، سرمقاله‌ای را با این تیتر منتشر کرد: ترامپ، لطفا با دقت گوش کن، "چین واحد، معامله نمی شود."

در این سرمقاله آمده است: چین باید یک پاسخ قاطع را به اظهارات ترامپ بدهد. تنها در این صورت خواهد بود که شاید ترامپ درک کند که چین و سایر کشورهای جهان مرعوب نخواهند شد. در زمینه دیپلماسی، ترامپ واقعا بی تجربه و ساده لوح است.

تماس ترامپ با رهبر تایوان نقض سیاست 37 سالۀ واشنگتن مبنی بر عدم تماس مستقیم رؤسای‌جمهور امریکا با تایوان بعد از تیرگی روابط با این جزیره در سال 1979 بود.

ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس بار دیگر از سیاستهای ارزی چین انتقاد کرد و همچنین از اقدامات چین در دریای جنوبی و موضع پکن در قبال کره شمالی اعتراض کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزنامه چینی ترامپ را ساده لوح خواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..