تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : هویج بخورید آلزایمر نگیرید


هویج بخورید آلزایمر نگیرید


زندگی > تغذیه – همشهری آنلاین:
نتایج پژوهش تازه‌ای نشان داده است که رنگدانه موجود در هویج برای پیشگیری از بروز زوال عقل بعد از ۶۵ سالگی موثر است. در خصوص تأثیر پیشگیرانه هویج از آلزایمر بیش از توضیح می‌دهیم.

هویج

هویج

خوشبختانه هویج یکی از سبزی‌جات پرمصرف در بین ایرانی‌ها است. این سبزی نارنجی رنگ در تهیه غذاهای مختلفی استفاده می‌شود و مصرف آب هویج نیز در بین اکثر خانواده‌ها رواج دارد. نتایج پژوهش تازه‌ای نشان داده است که رنگدانه موجود در هویج برای پیشگیری از بروز زوال عقل بعد از ۶۵ سالگی موثر است. در خصوص تأثیر پیشگیرانه هویج از آلزایمر بیش از توضیح می‌دهیم.

نتایج پژوهشی در دانشگاه جورجیا (ایالات متحده آمریکا) حاکی از آن است که هویج، کلم، سیب زمینی شیرین و غیره جزو سبزی‌جاتی هستند که برای پیشگیری از زوال عقل و به ویژه آلزایمر از سن ۶۵ سالگی موثر هستند. به عقیده محققان رنگدانه بتاکاروتن که به میزان زیادی در هویج و سبزی‌جات مذکور وجود دارد باعث تقویت کارایی مغز می‌شود.

محققان این دانشگاه از طریق ام آر آی مغز شرکت کننده‌ها شاهد بودند که میزان کاروتنوئیدها در فعالیت مغزی افراد بزرگسالی که در حین فعالیت به یادسپاری ترکیب کلمات هستند به چه نحوی عمل می‌کند.

محققان روی ۴۰ شرکت کننده بین ۶۵ تا ۸۶ سال این بررسی‌ها را انجام دادند.

نتیجه بررسی‌ها

محققان با بررسی ام آر آی مغز شرکت کننده‌ها به این نتیجه رسیدند افرادی که میزان لوتئین و زئاکسانتین (۲ نوع کاروتنوئید) بالایی دارند برای انجام فعالیت خود کمتر به مغز خود فشار می‌آورند و کمتر فعالیت آن را بالا می‌برند. اما افرادی که میزان این آنتی اکسیدان‌ها در بدن آن‌ها کمتر است مجبور هستند برای حفظ کردن کلمات بخش‌هایی از مغز خود را بیش از به کار بگیرند.

راه حل: رژیم غذایی خود را تغییر دهید

به عقیده محققان به تدریج که مغز پیر می‌شود روند تخریب طبیعی آن نیز شکل می‌گیرد. در حالت کلی، مغز ما مدام در حال فعالیت است و در حین کار کردن زیاد برای رسیدن به میزان کارایی لازم انرژی بیش ازی صرف می‌کند. خوشبختانه می‌توان در افراد سالمند روند زوال عقل و کم شدن کارایی مغز را با ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی‌شان یا افزودن مکمل‌ها برای بالا بردن لوتئین و زئاکسانتین کُند کرد.
در اوایل سال ۲۰۱۶ نیز نتایج پژوهش‌ها نشان داده بود که بتاکاروتن موجود در هویج در پیشگیری از بروز برخی سرطان های سینه نقش دارد.

بنابراین زمان آن رسیده است که هویج بیش ازی در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و پا به پای علم در جهت سلامتی خود بکوشید.

منبع:‌تبیان

زیباجو

حتما بخوانید :   اسرار اسپرم مردان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : هویج بخورید آلزایمر نگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..