تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حلوای شکلاتی | طرز تهیه حلوا شکلاتی خوشمزه ترکی

مردم کشور ترکیه هم مانند ایرانی های انواع حلوا را درست می کنند که هر کدام شکل و فرمول خاص خود را دارند و در این مطلب طرز تهیه حلوای شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

آموزش طرز تهیه حلوای شکلاتی ترک

حلوای شکلاتی یکی از حلواهای خوشمزه کشور ترکیه است که طعم و مزه ای عالی دارد و برای مجالس مذهبی و سفره های افطار مناسب است. در این مطلب روش تهیه این حلوای خشومزه را به شما آموزش می دهیم.

 مواد لازم برای حلوای شکلاتی 120 گرم شکلات تخته ای خرد شده 4/3 پیمانه شکر 80 گرم کره یک قاشق سوپ خوری پودر کاکائو 80 گرم کره 1 پیمانه آب 1 پیمانه شیر 2 قاشق سوپ خوری روغن مایه بستنی وانیلی به میزان لازم مقدار کمی نمک پودر پسته و یا گردو برای تزیین 1 پیمانه آرد ذرت حلوای شکلاتی طرز تهیه حلوای شکلاتی برای درست کردن جلوا باید در ابتدا قابلمه را آماده کنید تا شهد حلوا را درون آن درست کنید. شیر را درون قابلمه ای بریزید و روی شعله قرار دهید، آب و شکر را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. در مرحله بعدی پودر کاکائو را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد جوش بخورد. حالا شکلات ها را درون ظرفی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید، مواد را خوب هم بزنید تا نسوزد و تلخ نشود. پس از اینکه شکلات ها هم حل شدند شهد را از روی حرارت بردارید. به سراغ درست کردن حلوا بروید، ابتدا آرد را 3 بار الک کنید، سپس در یک تابه بریزید و مقداری تفت دهید تا کمی برشته شود، حالا روغن و کرده را اضافه و خوب هم بزنید تا آرد طلایی شود  بوی آن بلند شود، پس از اینکه آرد رنگش طلایی شد نمک را اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. شهر را هم بزنید و بر روی حلوا بریزید و خوب هم بزنید، تابه را دوباره بر روی حرارت بگذارید و تقریبا 10 دقیقه شعله ملایم تفت دهید. حلوا را درون دیس پذیرایی بکشید و با پودر نارگیل و پودر پسته تزیین کنید. برای تزیین حلوا می توانید یک اسکوپ بستنی وانیلی و یک اسکوپ حلوا را درون ظرفی بگذارید و سرو کنید. وقتی پودر شکلات و شکلات خرد شده را روی اجاق می گذارید باید حواستان باشد که مدام سر بزنید و حرارت هم کم باشد. پودر شکلات بر روی حرارت زیاد سریع می سوزد و ته می گیرد و طعم آن تلخ می شود. حلوای شکلاتی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حلوای شکلاتی | طرز تهیه حلوا شکلاتی خوشمزه ترکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..