تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لاوروف: روسیه در امور داخلی صربستان دخالت نمی کند

ایرنا - «سرگیی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در دیدار با مقام های بلند پایه صربستان در بلگراد گفت: روسیه در امور داخلی صربستان دخالت نمی کند و همیشه آماده تعادل در منافع مان هستیم.

- بلگراد - ایرنا - سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در دیدار با مقام های بلند پایه صربستان در بلگراد گفت: روسیه در امور داخلی صربستان دخالت نمی کند و همیشه آماده تعادل در منافع مان هستیم.

لاوروف در دیدار با آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان در بلگراد افزود: پوتین و مدودف از تلاش های نخست وزیر صربستان برای همکاری با روسیه قدردانی می کنند.

نخست وزیر صربستان در این دیدار با ابراز امیدواری که همکاری بین بلگراد و مسکو همیشه خوب و موفقیت آمیز باشد، گفت: شخصا معتقدم که با یکدیگر می توانیم نتایج اقتصادی در سطح بالایی را بدست بیاوریم و در عین حال تبادل کالا بین دو کشور را افزایش دهیم و روابط خوب سیاسی خود را حفظ کنیم.

ووچیچ تاکید کرد که صربستان و روسیه می توانند با حفظ روابط دوستانه خود همکاری های اقتصادی و سیاسی خود را به بالاترین سطح برسانند.

وی همچنین با اشاره به اینکه صربستان برای گسترش همکاری در زمینه های انرژی، کشاورزی و مخابرات تاکید دارد، خاطرنشان کرد: از سرمایه داران روسیه در تمامی این زمینه های استقبال می کنیم.

نخست وزیر صربستان و وزیر امور خارجه روسیه در باره توسعه همکاری در زمینه دفاعی نیز گفت و گو و تبادل نظر کردند.

قرار است که نخست وزیر صربستان در سفری که در آینده نزدیک به مسکو خواهد داشت در باره همکاری های دفاعی با سرگیی شویگو وزیر دفاع روسیه دیدار و گفت و گو کند.

ووچیچ و لاوروف همچنین در این دیدار درباره سفر مدودف نخست وزیر روسیه به صربستان در اینده نزدیک گفت وگو کردند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با تومیسلاو نیکولیچ رییس جمهوری و ایویتسا داچیچ وزیر امور خارجه صربستان نیز در نشست های جداگانه در باره تعمیق همکاری های همه جانبه و توسعه روابط بر اساس همکاری های استراتژیکی و منافع دو کشور تاکید داشت.

وزیر امور خارجه صربستان در دیدار با همتای روسی خود با اشاره به اینکه لاوروف هرگز برای فشارهای سیاسی به صربستان نیامده بلکه برای کمک به این کشور آمده است، گفت که بدون کمک روسیه حفاظت از تمامیت ارضی صربستان غیر ممکن است.

وزرای خارجه صربستان و روسیه همچنین در این دیدار طرح مشاوره ای بین دو وزارتخانه را برای دو سال آینده امضا کردند.

کمیسیون مشترک روسیه و صربستان در ماه قبل در مسکو برگزار شد و دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی گام های بلندی را برداشتند.

صربستان با روسیه در زمینه های مختلف از جمله نظامی همکاری خوبی دارد.

صربستان حدود 3 ماه پیش دو فروند بالگرد که برای استفاده در وضعیت های اضطراری و نظامی کاربرد دارد از روسیه خریداری کرد.

صربستان با وجود اینکه عضویت در اتحادیه اروپا به عنوان اولویت های این کشور است ولی حاضر به حمایت از اتحادیه اروپا در تحریم بر علیه روسیه نشده است.

روسیه نیز حامی بزرگ صربستان در مساله کوزوو در مجامع بین المللی است.


کلید واژه ها: صربستان - روسیه - وزیر امور خارجه - وزیر امور خارجه روسیه - وزیر - دیدار - لاوروف - خارجه - بلگراد - سرگیی لاوروف - اقتصادی - کشور - روابط - سیاسی - همیشه - مسکو - دوشنبه - رییس جمهوری - توسعه - ایرنا - آینده - کمک روسیه - وزیر دفاع - بالاترین - مخابرات - کشاورزی - سرمایه - افزایش - جمهوری - برگزار




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لاوروف: روسیه در امور داخلی صربستان دخالت نمی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..