تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه سمنو + نکاتی برای خوشمزه شدن سمنو سفره هفت سین و ویدیوی آموزشی

طرز تهیه سمنو

سمنو یک خوراکی شیرین و مقوی است که از جوانه گندم و آرد تهیه می شود و طبخ آن از زمان های گذشته در کشورمان ایران انجام شده است.

سمنو یکی از اجزای سفره هفت سین است که در روزهای نوروز آن را تهیه می کنند و و البته می توان سمنو را در هر فصلی از سال پخت و از طعم بی نظیر آن لذت برد و از فواید آن بهره مند شد.

خواص سمنو چیست

سمنو دارای کلسیم و پتاسیم است و مقداری فسفر هم دارد که جزو عناصر ضروری برای بدن هستند. کلسیمی که سمنو دارد باعث تقویت استخوان ها می شود و از پوکی استخوان جلوگیری می کند و فسفر برای فعالیت مغز بسیار مفید است. آهن، اسید فولیک و ویتامین های موجود در سمنو برای خونسازی، تنظیم هورمون ها و آرامش اعصاب و رفع خستگی مفید است.

سمنو کربوهیدرات و کالری پایینی دارد و پروتئین قابل توجهی دارد ولی طعم شیرینی آن از مواد غذایی حاوی ساکارز کمتر است و البته نباید در مصرف آن هم زیاده روی شود زیرا باعث زیاد شدن وزن بدن و بالا رفتن چربی می شود و برای افراد چاق و دیابت هم توصیه نمی شود.

تهیه سمنو مقداری مشکل است ولی اگر دستور تهیه آن را بدانید و دقیقا اجرا کنید می توانید یک سمنوی خانگی و خوشمزه داشته باشید. در ادامه دستور طبخ سمنو را به شما آموزش می دهیم.

دستور پخت سمنو خوشمزه

برای تهیه سمنو شما نیاز به یک کیلو گندم، چهار کیلوگرم ارد گندم و مقداری فندق و بادام دارید.

آموزش طرز تهیه سمنو

مرحله اول

در سمنو از جوانه گندم استفاده می کنند و شما بازم است چند روز قبل از پخت سمنو، جوانه گندم را تهیه کنید. تهیه جوانه گندم به این صورت است که گندام های پاک شده را باید شست و در ظرفی بریزید و آب سرد را اضافه کنید طوری که کل سطح گندم ها را بپوشاند و 2 روز زمان بدهید و در این دو روز چند بار آب آن را عوض کنید.

مرحله دوم

بعد از گذشت این دو روز نوک گندم ها جوانه می زند و کمی سفید می شود حالا باید آن آن را خارج کنید و درون آبکش بریزید و اجازه دهید آب آن کاملا گرفته شود سپس در یک سینی گندم را پهن کنید و روی آن یک پارچه تمیز و مرطوب بگذارید و اجازه دهید که یکی دو روز هم در این حالت باشد و در طول این مدن هم هر موقعی که پارچه خشک شد آن را مرطوب کنید و پس از این گندم ها را درون کاسه ای منتقل کنید و باز همین کار یعنی گذاشتن پارچه مرطوب به مدت 25 روز را تکرار کنید تا گندم ها ساقه پیدا کنند و مقداری بلند شوند و باید دقت کنید که جوانه گندم نباید سبز شود و وقتی که به رنگ سفید یا نقره ای در آمد باید از آن برای سمنو استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از تهیه جوانه گندم، کل آن را چرخ کنید، درون ظرفی بریزید و به آن مقداری آب اضافه کنید و جوانه گندم چرخ شده را با آب مخلوط کنید و از یک صافی رد کنید و موادی که روی صافی باقی می ماند را در دست خود فشار دهید تا عصاره و شیره آن خوب خارج شود.

مرحله چهارم

آرد را الک کرده و شیره ای که تهیه کرده اید را آرام آرام به آرد اضافه بفرمایید و مخلوط کنید و خوب با یک چنگال بزنید تا آرد گلوله نشود بعد از آن مخلوط آرد و شیره را روی حرارت قرار بدهید و مدام هم بزنید تا مخلوط به رنگ قهوه ای در آمده و شبیه حلوا غلیظ شود مقدار کمی هم آرام آرام آب اضافه کنید تا از حالت سفتی و غلظت زیاد خارج شده و کمی رقیق تر و یکدست تر شود

مرحله پنجم

زمانیکه به غلظت معین رسید پسته یا فندوق را هم اضافه کرده و نیم ساعت هم با حرارت ملایم هم بزنید تا کامل سمنو جا بیفتددقت کنید که روغن و شکر به سمنو اضافه نمیشود وشیرینی آن قند طبیعی خود گندم است نکته ی دیگر این است که سمنو خیلی سریع ته میگیرد پس هم زدن مداوم را فراموش نکنید و در طول طبخ مدام بالا سر آن باشید .

در ادامه ویدیوی آموزشی طرز تهیه سمنو را هم ببینید.

خواص سمنو

یک دانه گندم از موقعی که جوانه می زند خواص شگفت انگیزی پیدا می کند و به ویتامین های آن افزوده می شود و بر عکس انرژی و کربوهیدرات آن کمتر می شود. طبق بررسی متخصصان در این فرآیند بر تعداد پروتئین، کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن و فسفر آن اضافه می شود و ویتامین های A،B2، B3وC آن هم به طور عجیبی زیاد می گردد. برای مردان جوانه گندم بسیار پر خواص است. انواع ویتامین ب برای سلامت مو و پست مفید است و دارای آنتی اکسیدان های بالایی هستند که برای پیشگیری از سرطان هم مفید است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه سمنو + نکاتی برای خوشمزه شدن سمنو سفره هفت سین و ویدیوی آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..